Wednesday, July 3, 2024

2024-07-03 ביואיק סנצ'ורי

 On Fri, Jun 28, 2024, 2:32 AM JZ <> wrote:

שלום רב לאורי,  עו"ד סלומון ועו"ד בן ארי, 
[כיתבתי גם את עו"ד שיבר, שכן מדובר בו.]

אורי, אתה בחור עם שכל ישר. בוא נעשה פרפרזה על המשפט המדהים של דרור - "הבורות שלי - היא שתוביל!": "השכל הישר שלך - הוא שיוביל".
אני נותן לך את הסיפור עם עובדות המפתח. אתה תיתן לנו הסבר של השכל הישר - מודל שיסביר כמה שיותר עובדות בסיפור. כפי שדרור אמר: בלי היגיון של משפטנים...

בהודעת הדוא"ל אתמול שכחתי את שני הפרקים החשובים ביותר:  4. ביואיק סנצ'ורי, 5. עו"ד שיבר והיועצת

4. ביואיק סנצ'ורי
בסוף שנות ה-80, כשגרנו בקונטיקט, הייתה לי ביואיק סנצ'ורי. טנק. מנוע 6 צילינדרים, שיא הטכנולוגיה האנלוגית, לפני שזיהמו את המכוניות עם שבבים... (התמונה להמחשה בלבד).


דרורי הגיע עם המשפחה לארה"ב, למדינת ניו יורק, והיה קצת דחוק. אמרתי לאמא שאתן לו את המכונית במתנה. אמא אמרה לי: אתה בשום פנים ואופן לא נותן לו את המכונית במתנה. קודם אתה לוקח את המכונית למוסך, עושה כיוון הגה, בדיקת בלמים, ומחליף את כל הצמיגים. רק אז אתה יכול לתת לו את המכונית במתנה.
וכך היה.
אבל לענייננו, הסיפור על הביואיק הוא סיפור אחר: פעם נסענו עם הביואיק לעיר ניו יורק למכירה פומבית, רצינו לקנות שטיח פרסי גדול לחדר האוכל. בפעם הראשונה רק רצינו לראות איך ההתמחרות עובדת ומה טיב הסחורה.
כרגיל היה קשה למצוא חניה. בסוף חנינו כמעט בהארלם.
כשחזרנו גילינו שנעלנו את המפתחות בתוך המכונית. בקונטיקט זאת לא הייתה בעיה. מצלצלים למשטרה, למכבי אש, מיד הם באים, פותחים את המכונית בחינם. בניו יורק אין סיכוי.
אז נזכרתי, שהיה לי חבר שגר בעיר. הוא הסביר לי. אם אתה בעיר ויש לך בעיה, תביט ימינה, תביט שמאלה, תמצא בחור שחור גדול יושב באמצע הבלוק. הוא המנהל. איתו סוגרים עניינים.
הבטתי ימינה, שמאלה, מצאתי את הבחור. הסברתי לו את הבעיה. הוא אמר: נטפל בעניין. ואז הוסיף: לך בהמשך הרחוב למלון השני (מדובר ב"מלונות סעד" לדרי רחוב) בקש מהם בקבלה קולב בגדים מחוט מתכת, כשתחזור עם הקולב, אני אפתח את המכונית.
וכך היה.
כשחזרתי עם הקולב החברים שלו כבר היו שם, עם מכוניות ספורט נוצצות. נתתי לו את הקולב. הוא פתח את המכונית בפחות מ-30 שניות. רציתי לשלם לו. הוא הביט בי בזלזול: עשיתי לך טובה, לא לוקח ממך כסף.
שנים אחר כך הייתי מספר את הסיפור הזה לאמריקאים. הם היו מתפלצים, כל אחד מפרט אחר בסיפור: אתה משוגע שחנית שם. אתה משוגע שדיברת איתו. מזלך שיצאת בחיים. אתה משוגע שהשארת את המכונית והלכת למלון...
לא חשתי כל סכנה, והייתי פועל באותה צורה גם היום.

5. עו"ד שיבר והיועצת
פחות או יותר במקביל ליוזמה של עו"ד סלומון ללכת לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, עו"ד שיבר, שיש לי הערכה רבה אליו, ניתק מגע עם עו"ד סלומון, עו"ד בן ארי ואיתי, מסיבות עלומות.
[כאן צריך לציין, שבפגישה השנייה שלנו, לפני שחתמנו על ההסכם לייצוג, אמרתי לעו"ד שיבר שאני חייב לתת לו "גילוי נאות". הצגתי לו את פרשת השופטת אספרנצה אלון ועו"ד עמוס צדיקה.
כמו כן הסברתי לו את הרקע שלי, והוספתי שמבחינתי, כניסה לבית משפט לענייני משפחה בישראל היא קו אדום, ובפרט בית המשפט לענייני משפחה בחיפה.]
ואז, ב-6.6.2024, (הבקשה למינוי מנהלי עיזבון הוגשה לרישום ב-5.6.2024)  בשעה 16:00 בדיוק, פתאום עו"ד שיבר מצלצל. הפתעה. הוא מדבר איתי על טיוטת הבקשה למינוי מנהל עיזבון (ביחיד, אני הייתי תחת הרושם שזו בקשה נורמטיבית למינוי מנהל עיזבון שאינו אחד הצדדים או באי כוחם. ועו"ד שיבר לא תיקן אותי. דיברנו על "הטיוטה", והוא כביכול לא ידע שהבקשה כבר הוגשה). אני אמרתי לו, שכבר זמן מה רציתי לדבר איתו בנושא זה, אבל לא הצלחתי לתפוס אותו. הוא שאל אותי מה דעתי בעניין. אמרתי לו שהוא לא שלח לי עדיין את הטיוטה ולכן אינני יכול לגבש דעה. ביקשתי שישלח לי את הטיוטה ונדבר לאחר שאקרא אותה. הוא הסביר לי שהבקשה הזאת טובה בשבילי... והוסיף כמה מילים, כפי שהיה הרגלו בחודשים האחרונים, כמליץ יושר של עו"ד סלומון. העניין האחרון היה בולט ומוזר. וגם הערתי לו על כך. הוא עמד על שלו.
השיחה הסתיימה בשעה 16:05 בדיוק.
בשעה 16:06, באותה דקה בדיוק, התבצעו 3 תמסורות דוא"ל הקשורות לעניין זה:
(א) אני שלחתי לעו"ד שיבר: תודה על השיחה, אנא שלח לי את הטיוטה.


 (ב) עו"ד שיבר שלח לי תמסורת ריקה, וצירף אליה את הטיוטה.



(ג) עו"ד שיבר שלח לעו"ד סלומון: "אנחנו מסכימים".


 

עו"ד סלומון הגיש את ההודעה לבית המשפט עוד באותו יום, אבל היא נרשמה רק ביום א' - 9.6.2024.
אני גיליתי את הדבר ביום חמישי 13.6.2024 אחה"צ. ידעתי שאין לי סיכוי לתפוס את עו"ד שיבר בטלפון או בדוא"ל. לכן פשוט נסעתי למשרד, מבלי לתאם מראש. עו"ד שיבר היה שם. המתנתי שעה עד שהתפנה.
עו"ד שיבר לא היה מסוגל להסביר באופן הגיוני את מה שקרה, אבל הוא עמד על שתי נקודות:
(א) הוא עשה מה שעשה מתוך אמונה שהוא פועל לטובתי.
(ב) עו"ד סלומון הוא בחור טוב.

אורי, אתן לך רמז: לדעתי, אחת הסיבות שעו"ד שיבר עשה מה שעשה, הייתה שהוא ידע שאין סיכוי שהוא יוכל לשכנע אותי בהיגיון משפטי שהבקשה טובה עבורי, לאחר שאקרא את הבקשה.

עמדת היועצת: גם היועצת במלכוד. מצד אחד, היא אומרת לי שלטובתי, כדאי לי להסכים למינוי. מצד שני, אין לה הסבר הגיוני, משפטי, מדוע המינוי הזה הוא מינוי ראוי, על רקע המדיניות השיפוטית לכאורה בנושא מינוי מנהלי עיזבון (ראה להלן).

מה טוקסי בבקשה הזאת?
בין ה-6.6.2024 ו-13.6.2024 מצאתי זמן וקראתי את הבקשה. בפעם הראשונה גיליתי שזאת בקשה למינוי מנהלי עיזבון (בלשון רבים). והמועמדים למינוי כמנהלי העיזבון הם עו"ד סלומון ועו"ד בן ארי.
בהודעה אתמול מניתי כמה בעיות פרוצדורליות בבקשה.
אבל הבעיה המרכזית בבקשה היא במיהותם של אלה שמינוים מתבקש: עו"ד סלומון ועו"ד בן ארי.
התכלית של מינוי מנהל עיזבון היא להביא אדם נייטרלי, שינהל את העיזבון בצורה שוויונית בין הצדדים, ללא משוא פנים. במצב בו יש מחלוקות בין הזוכים/היורשים, אין למנות מנהל עיזבון שהוא נציג של פלג זה או אחר של הזוכים/היורשים.
כלומר, עו"ד סלומון ועו"ד בן ארי הם לכאורה דוגמאות מספר הלימוד - את מי אין למנות כמנהלי עיזבון.
ולמרות זאת, גם עו"ד שיבר וגם היועצת אומרים לי שלטובתי עלי להסכים ולא להתנגד למינויים. והנחת היסוד, אף אם אינה נאמרת במפורש, היא שהמינוי יאושר על ידי השופטת ה' גורביץ עובדיה בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה ללא צל של ספק.

No comments:

Post a Comment

All comments are welcome... especially any tips regarding corruption of the courts in Los Angeles. Anonymous tips are fine. One simple way to do it is from internet cafes, etc.