גירוש מבקשי המקלט - מרמה טיפוסית של בית המשפט העליון בצוותא חדא עם הפרקליטות
באוגוסט 2017, בג"ץ אישר את גירוש מבקשי המקלט... הכיר בהסכמי הגירוש, שהמדינה טענה שהם סודיים, ולכן הגישה אותם לבג"ץ במעמד צד אחד, ללא כל דרך לעותרים אפילו לוודא את אמיתותם. בפרואר, פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה התראיין אצל ניר גונטאג' ואמר: "אין שאלה אם יש הסכם. בית המשפט, שאני מאוד מעריך אותו, ראה את ההסכם. אז יש הסכם." אבל כשנשאל אם ההסכם חתום, סירב לענות: "יש דברים שיש להם חשאיות, ולכן לא אתייחס... אני יודע מה אתה שואל, אני לא רוצה לענות." ועכשיו, עו"ד איתי מק אומר לנו "ברור שהכל בלוף", ו"כל הטענות של המדינה לגביו, כמו גם החיסיון הקודם, פשוט לא תופסים...", וכן "למעשה זה בכלל עניין בסיסי בדיני חוזים." אני אינני עורך דין כידוע. אבל נראה לי שעו"ד איתי מק מתכוון לדיני חוזים מהסוג המוכר עוד מהחוק האנגלי המקובל בשם "חוק ההונאות". החוק הזה אומר שבתביעות המבוססות על חוזים והסכמים ממינים שונים, חייבים להציג לפני בית המשפט חוזה כתוב וחתום, שתכנו מתאים. הסיבה לחוק זה ברורה. בלעדיו, ביצוע הונאה תחת הליך משפטי בדוי, בשיתוף פעולה עם שופט מושחת הוא דבר פשוט ביותר. בקיצור, אין פה שום דבר ישראלי מקורי. הפרקליטות ובג"ץ "נחשפו בערוותם" בצוותא חדא - שני ראשים של מפלץ מערכת המשפט.
קראו את הפוסט השלם: http://inproperinla.blogspot.com/2018/03/2018-03-22.html
קראו את הפוסט השלם: http://inproperinla.blogspot.com/2018/03/2018-03-22.html
https://youtu.be/MdblzFoKXKE
https://mekomit.co.il/%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9-%D7%9E%D7%91%D7%A7%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%98/
[2] רואנדה ואוגנדה: לא נקלוט מסתננים שיגורשו מישראל | NEWS1
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-398554-00.html
[3] טייסים באל על: לא נסכים להשתבץ לטיסות גירוש של מבקשי מקלט | ואללה
רואנדה מכחישה כי חתמה על הסכם עם ישראל לגירוש מבקשי מקלט לשטחה | הארץ [5]
https://www.haaretz.co.il/news/politics/1.5752101
[6] ראיון של ניר גונטאז' עם פרופ' שלמה מור-יוסף | הארץ
https://www.haaretz.co.il/magazine/tozeret/.premium-1.5803777
מבקשי המקלט החלו לקבל מכתבי גירוש: "ברכות! ישראל הגיעה להסכם.." | ואללה [7]
| Wikipedia [9] Statute of Frauds
https://en.wikipedia.org/wiki/Statute_of_frauds
איתנו ב"מטבח של בטי" היום דר’ יוסף זרניק. כפי שנחשף לאחרונה, הוא מחזיק בתואר דוקטור מאוניברסיטת קונטיקוט, ארה"ב, משנת 1988 על עבודה בנושא (רגע, אני צריך לקרוא את זה מהכתב… :) ) “בידודם ואיפיונם של שיבוטים גנומיים של הפוספטאזה האלקלינית של החולדה." על פי דודו פלמרי, דר’ זרניק גם ישב 7 שנים בכלא פדרלי. היום הוא פועל תחת עמותה רשומה בשם "ערנות לזכויות האדם, אל"מ" HUMAN RIGHTS ALERT – NGO. הוא גם מרצה ומפרסם בארץ ובחו"ל בנושאים הקשורים לשחיתות שלטונית, מחשבים וזכויות האדם. חבילה מעניינת ללא ספק…
אז בוא ניגש ישר לעניין: דר’ זרניק, על הפרק השבוע עניין גירוש מבקשי המקלט. מה יש לך לומר לנו בעניין?
מיכאל, תודה רבה על האירוח המלבב ב"מטבח של בטי”. זה מאוד מרענן לצאת מפעם לפעם מתל-אביב לצפון הרחוק. אווירה כפרית…
לשאלה שלך: מה יש לי לומר על פרשת מבקשי המקלט??? מערכת המשפט מתנהלת כרגיל - כמו כנופיה של רמאים. אין פה כל חדש.
רגע, רגע! אתה מפריח פה האשמות רציניות… אולי תפרט יותר על מה בדיוק אתה מדבר???
מיכאל, בו נסכם בקיצור שני דברים:
א) בתי הדין למוחזקי משמורת – על פי מידע שהגשתי, האו"ם כתב על בתי הדין למוחזקי משמורת בשנת 2013: “חוסר ישרה בכתבים האלקטרוניים... של בתי הדין למוחזקי משמורת בישראל".
למה הם התכוונו?
לצורך החזקה של אלפי אנשים במחנות כמו "חולות", היה צורך, מטעמי תדמית בחו"ל, להקים הצגה של "הליך ראוי". ההצגה הזאת התנהלה ב"בתי הדין למוחזקי משמורת". מפברקים שם בלי לדפוק חשבון.
טוב. אז אולי זה כשל נקודתי, אבל זה לא מערכתי!
מיכאל, בעניין הזה אני חולק עליך. ולכן הגישה שלי לחקר השחיתות מיוחדת. אני לא מתעסק בד"כ במקרים של אנשים בודדים. אני עורך בדיקות שיטתיות של מסמכי ההחלטות ופסקי הדין של בתי הדין האלה. והתוצאה מראה שיש שם פיברוקים שיטתיים בקנה מידה גדול.
טוב. נניח שאתה צודק, ויש איזשהו כשל בבתי הדין המנהליים האלה.אבל בתי הדין האלה בסופו של דבר תחת סמכות הפיקוח של בתי המשפט עצמם!
מיכאל, אתה מביא אותנו ישר לדוגמה השנייה שרציתי לדבר עליה – מרמה בבית המשפט העליון – בקדקוד!
תרגיע, תרגיע, אנחנו לא מדברים ככה "במטבח של בטי"! דרך אגב, אני רוצה למחות. אני זה שמבשל ומנקה, אז אני מבקש לשנות את השם ל"במטבח של מיכאל".
מיכאל, את הריבים שלך עם בטי תשאיר בבקשה בבית…
לעניין בית המשפט העליון. בוא נחזור רגע על תמצית התסריט ההזוי שבית המשפט העליון, בשיתוף פעולה עם פרקליטות המדינה עורכים כאן על הציבור. אז זה ככה (פה אני מתנצל שאני קורא, אבל אלה ציטוטים ישירים מהתקשורת):
1) 28 לאוגוסט, 2017 - בג"ץ אישר את גירוש מבקשי המקלט... הכיר בהסכמי הגירוש… עליהם חתמה ישראל עם רואנדה ואוגנדה,לא בטוח שההסכמים עליהם חתמה ישראל, אגב, הוצגו בפני בית המשפט עצמו במלואם – חלק מהדיונים התנהלו בדלתיים סגורות ללא נוכחות העותרים... השופטים...אף הכירו בהסכמים... עליהם חתמה המדינה – שאינם זמינים לביקורת הציבור. [1]
2) 05 לינואר, 2018 - רואנדה ואוגנדה: לא נקלוט מסתננים [2]
3) 22 לינואר, 2018 - טייסים באל על: לא נסכים להשתבץ לטיסות גירוש של מבקשי מקלט [3]
4) 23 לינואר, 2018 - מחאת הרופאים: 350 רופאים במכתב נגד גירוש מבקשי המקלט... שנשלח למנכ"ל רשות האוכלוסין, [פרופ’ שלמה מור-יוסף] [4]
5) 23 לינואר, 2018 - רואנדה מכחישה כי חתמה על הסכם עם ישראל לגירוש מבקשי מקלט לשטחה... הבהירה כי לא קיים הסכם סודי בין המדינות. [5]
6) 07 לפברואר, 2018 - ראיון קצר של ניר גונטאז’ עם פרופ’ שלמה מור-יוסף: [6]
אז בוא ניגש ישר לעניין: דר’ זרניק, על הפרק השבוע עניין גירוש מבקשי המקלט. מה יש לך לומר לנו בעניין?
מיכאל, תודה רבה על האירוח המלבב ב"מטבח של בטי”. זה מאוד מרענן לצאת מפעם לפעם מתל-אביב לצפון הרחוק. אווירה כפרית…
לשאלה שלך: מה יש לי לומר על פרשת מבקשי המקלט??? מערכת המשפט מתנהלת כרגיל - כמו כנופיה של רמאים. אין פה כל חדש.
רגע, רגע! אתה מפריח פה האשמות רציניות… אולי תפרט יותר על מה בדיוק אתה מדבר???
מיכאל, בו נסכם בקיצור שני דברים:
א) בתי הדין למוחזקי משמורת – על פי מידע שהגשתי, האו"ם כתב על בתי הדין למוחזקי משמורת בשנת 2013: “חוסר ישרה בכתבים האלקטרוניים... של בתי הדין למוחזקי משמורת בישראל".
למה הם התכוונו?
לצורך החזקה של אלפי אנשים במחנות כמו "חולות", היה צורך, מטעמי תדמית בחו"ל, להקים הצגה של "הליך ראוי". ההצגה הזאת התנהלה ב"בתי הדין למוחזקי משמורת". מפברקים שם בלי לדפוק חשבון.
טוב. אז אולי זה כשל נקודתי, אבל זה לא מערכתי!
מיכאל, בעניין הזה אני חולק עליך. ולכן הגישה שלי לחקר השחיתות מיוחדת. אני לא מתעסק בד"כ במקרים של אנשים בודדים. אני עורך בדיקות שיטתיות של מסמכי ההחלטות ופסקי הדין של בתי הדין האלה. והתוצאה מראה שיש שם פיברוקים שיטתיים בקנה מידה גדול.
טוב. נניח שאתה צודק, ויש איזשהו כשל בבתי הדין המנהליים האלה.אבל בתי הדין האלה בסופו של דבר תחת סמכות הפיקוח של בתי המשפט עצמם!
מיכאל, אתה מביא אותנו ישר לדוגמה השנייה שרציתי לדבר עליה – מרמה בבית המשפט העליון – בקדקוד!
תרגיע, תרגיע, אנחנו לא מדברים ככה "במטבח של בטי"! דרך אגב, אני רוצה למחות. אני זה שמבשל ומנקה, אז אני מבקש לשנות את השם ל"במטבח של מיכאל".
מיכאל, את הריבים שלך עם בטי תשאיר בבקשה בבית…
לעניין בית המשפט העליון. בוא נחזור רגע על תמצית התסריט ההזוי שבית המשפט העליון, בשיתוף פעולה עם פרקליטות המדינה עורכים כאן על הציבור. אז זה ככה (פה אני מתנצל שאני קורא, אבל אלה ציטוטים ישירים מהתקשורת):
1) 28 לאוגוסט, 2017 - בג"ץ אישר את גירוש מבקשי המקלט... הכיר בהסכמי הגירוש… עליהם חתמה ישראל עם רואנדה ואוגנדה,לא בטוח שההסכמים עליהם חתמה ישראל, אגב, הוצגו בפני בית המשפט עצמו במלואם – חלק מהדיונים התנהלו בדלתיים סגורות ללא נוכחות העותרים... השופטים...אף הכירו בהסכמים... עליהם חתמה המדינה – שאינם זמינים לביקורת הציבור. [1]
2) 05 לינואר, 2018 - רואנדה ואוגנדה: לא נקלוט מסתננים [2]
3) 22 לינואר, 2018 - טייסים באל על: לא נסכים להשתבץ לטיסות גירוש של מבקשי מקלט [3]
4) 23 לינואר, 2018 - מחאת הרופאים: 350 רופאים במכתב נגד גירוש מבקשי המקלט... שנשלח למנכ"ל רשות האוכלוסין, [פרופ’ שלמה מור-יוסף] [4]
5) 23 לינואר, 2018 - רואנדה מכחישה כי חתמה על הסכם עם ישראל לגירוש מבקשי מקלט לשטחה... הבהירה כי לא קיים הסכם סודי בין המדינות. [5]
6) 07 לפברואר, 2018 - ראיון קצר של ניר גונטאז’ עם פרופ’ שלמה מור-יוסף: [6]
ג: אם אני מבין נכון, הגירוש או ההרחקה של יוצאי אפריקה מישראל מתבסס על הצהרה של ממשלת ישראל בפני בג"ץ, שטוענת שיש הסכם...
מ: ממשלת ישראל לא הצהירה לבג"ץ, ממשלת ישראל הראתה את ההסכם לבית המשפט העליון. יש התייחסות לכך שההסכם הוא סודי, ואם זה בסדר או לא בסדר, ומגיע למסקנה שלמרות אי הנוחות, הסכם סודי הוא בסדר. בתוכן העניינים של פסק הדין בה' 2 א' כתוב: "הסכמים להרחקה למדינה שלישית"... זאת אומרת, אין שאלה אם יש הסכם. בית המשפט, שאני מאוד מעריך אותו, ראה את ההסכם. אז יש הסכם."
ג: ראית את ההסכם? אתה אומר מה כתוב בו. ראית אותו?
מ: את החלקים שרלוונטיים לי, ראיתי.
ג: ראית חתימה של נציג מוסמך של נציג הממשלה הקולטת?
מ: יש דברים שיש להם חשאיות, ולכן לא אתייחס.
ג: שאלתי רק על החתימה.
מ: אני יודע מה אתה שואל, אני לא רוצה לענות. אני לא מתייחס להסכם.
ג: אתה פועל על פיו. אתה נחשב לאיש ישר ומצפוני. אתה פועל מתוך הנחה שיש מקום שמוכן לקלוט אותם.
מ: זה אני יודע בוודאות.
ג: בלי לראות את כל ההסכם ובלי לראות שהוא חתום?
מ: אני לא רוצה להתייחס. אל תלחץ אותי. זה יכול למלא לך את כל העמוד.
ג: ראית את ההסכם? אתה אומר מה כתוב בו. ראית אותו?
מ: את החלקים שרלוונטיים לי, ראיתי.
ג: ראית חתימה של נציג מוסמך של נציג הממשלה הקולטת?
מ: יש דברים שיש להם חשאיות, ולכן לא אתייחס.
ג: שאלתי רק על החתימה.
מ: אני יודע מה אתה שואל, אני לא רוצה לענות. אני לא מתייחס להסכם.
ג: אתה פועל על פיו. אתה נחשב לאיש ישר ומצפוני. אתה פועל מתוך הנחה שיש מקום שמוכן לקלוט אותם.
מ: זה אני יודע בוודאות.
ג: בלי לראות את כל ההסכם ובלי לראות שהוא חתום?
מ: אני לא רוצה להתייחס. אל תלחץ אותי. זה יכול למלא לך את כל העמוד.
7) 04 לפברואר, 2018 - מבקשי המקלט החלו לקבל מכתבי גירוש: "ברכות! ישראל הגיעה להסכם.." [7]
8) 18 למרץ, 2018 - מה המשמעות של החלטת בג"ץ להקפיא את גירוש הפליטים?[ [8רגע לפני תאריך היעד שקבעה הממשלה לתחילת גירוש הפליטים הוציא בג"ץ צו המקפיא באופן זמני את הגירוש.
בשבוע שעבר החליט בג"ץ – להוציא למדינה צו ביניים שמקפיא את הגירוש…. ההחלטה, שמגיעה לאחר שבקיץ האחרון בג"ץ כבר נתן חותמת שהכשירה את מבצע הגירוש מאחורי העתירה עומדים עו"ד איתי מק, סיגל אביבי [גם עו”ד אביגדור פלדמן היה מעורב בעתירות] ועו"ד איתי מק אומר: "למעשה זה בכלל עניין בסיסי בדיני חוזים...כל הטענות של המדינה לגביו, כמו גם החיסיון הקודם, פשוט לא תופסים... אחרי שנחשפה ערוות הממשלה ברור שהכל בלוף…"
אני לא מבין את כל הציטוטים האלה, אתה יכול לסכם מה זה אומר?
עו"ד איתי מק אומר שהיה פה בלוף. עו"ד איתי מק גם אומר שהיה פה בכלל עניין בסיסי בדיני החוזים. אבל הוא לא אומר מה היה העניין הבסיסי. אז בוא ואציע לך הסבר כללי: אולי עו"ד איתי מק מדבר על משהו כגון: חוק ההונאות.
מהו חוק ההונאות?
חוק ההונאות הוא חוק שמקורו במשפט האנגלי המקובל לפני מאות שנים, ומטרתו למנוע כמה מסוגי ההונאות הנפוצים בבתי המשפט. יש נסחים שונים של חוק ההונאות באזורי שפיטה שונים. אבל בגדול, החוק אומר, שבתביעות המבוססות על חוזים והסכמים ממינים שונים, חייבים להציג לפני בית המשפט חוזה כתוב וחתום, שתכנו מתאים. ומה בעצם היה לנו פה? הליך משפטי בבית המשפט העליון, שבו המדינה העלתה טענות המבוססות על קיום הסכם עם רואנדה, אבל המדינה טענה, ובית המשפט העליון הסכים, שההסכם סודי, ואי אפשר להראות אותו לעותרים. רק לבית המשפט. וגם פרופ’ מור-יוסף שראה את ההסכם, מסרב לומר אם היה חתום… בקיצור, לא היה חוזה חתום ותקף.
אז מי לדעתך היה שותף לבלוף???
התשובה שלי ברורה – פרקליטות המדינה ובית המשפט העליון היו שותפים בצוותא חדא למרמה הזאת. ואין פה שום דבר ישראלי מקורי. כל שיטות המרמה האלה ידועות מזה מאות שנים בבתי משפט מושחתים.
קישורים
[1] בג"ץ אישר את גירוש מבקשי המקלט, אך אסר כליאה ללא הגבלה | שיחה מקומיתhttps://mekomit.co.il/%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9-%D7%9E%D7%91%D7%A7%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%98/
[2] רואנדה ואוגנדה: לא נקלוט מסתננים שיגורשו מישראל | NEWS1
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-398554-00.html
[3] טייסים באל על: לא נסכים להשתבץ לטיסות גירוש של מבקשי מקלט | ואללה
מחאת הרופאים: 350 רופאים במכתב נגד גירוש מבקשי המקלט |הארץ [4]
https://www.haaretz.co.il/news/education/1.5762213רואנדה מכחישה כי חתמה על הסכם עם ישראל לגירוש מבקשי מקלט לשטחה | הארץ [5]
https://www.haaretz.co.il/news/politics/1.5752101
[6] ראיון של ניר גונטאז' עם פרופ' שלמה מור-יוסף | הארץ
https://www.haaretz.co.il/magazine/tozeret/.premium-1.5803777
מבקשי המקלט החלו לקבל מכתבי גירוש: "ברכות! ישראל הגיעה להסכם.." | ואללה [7]
מה המשמעות של החלטת בג"ץ להקפיא את גירוש הפליטים| שיחה מקומית[8]
https://mekomit.co.il/%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9-%D7%9E%D7%91%D7%A7%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%98-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%98%D7%AA-%D7%91%D7%92%D7%A5/| Wikipedia [9] Statute of Frauds
https://en.wikipedia.org/wiki/Statute_of_frauds
No comments:
Post a Comment
All comments are welcome... especially any tips regarding corruption of the courts in Los Angeles. Anonymous tips are fine. One simple way to do it is from internet cafes, etc.