Saturday, March 30, 2019

2018-03-30 הסקירה השבועית על שחיתות מערכת החוק והמשפט: מנדלבליט - התובע הכללי הוא גם חשוד מרכזי!

2018-03-30 הסקירה השבועית על שחיתות מערכת החוק והמשפט: מנדלבליט  - התובע הכללי הוא גם חשוד מרכזי!
השבוע נתמקד רק בבעיה אחת, אולי הבעיה המרכזית - אביחי מנדלבליט. התובע הכללי -  ראש מערכת האכיפה, והיועץ המשפטי לממשלה, הוא גם חשוד מרכזי.  בו בזמן, בג"ץ כבר הבהיר אין ספור פעמים שלא יבדוק את התנהלותו של מנדלבליט, ללא הבדל כמה היא חריגה והזויה.  למעשה, מערכת החוק והמשפט נחטפה.  המצב בולט במיוחד בפרשת הצוללות...
צפו ביוטיוב: https://youtu.be/MH2EPD-bdIs
צפו בפייסבוק: https://www.facebook.com/joseph.zernik/videos/10218584740791118/?t=0

 

תל-אביב, 30 למרץ - קרקס בחירות 2019 מתקדם לקראת סיומו. אבל בשבוע-שבועיים האחרונים מערכת הבחירות הגיעה לשפל חסר תקדים.  בכירים ב"כחול לבן" אמרו בניסוחים שונים - "נתניהו בוגד".  בתגובה, נתניהו איים מיד בהגשת תביעת דיבה. אולם השבוע התבשרנו שבעצת פרקליטיו, נתניהו החליט להקפיא את הגשת תביעת הדיבה...  פרקליטיו של נתניהו חוששים שתביעה מסוג זה יכולה להפוך למלכודת...
אז אם מניחים שיש דברים בגו, ונתניהו חשוד בבגידה, מהן המסקנות המתבקשות לגבי מעמדו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט?
כל מי שעיניו בראשו ועוקב אחרי המתרחש כאן בשנתיים-שלוש האחרונות יגיע למסקנה ברורה: מנדלבליט הוא הסנדק. מנדלבליט מגן על נתניהו מפני חקירות אמת, בפרט בפרשת הצוללות.  יתרה מזאת, מאחר שבג"ץ הכריז שוב ושוב, שמניעיו והתנהלותו של מנדלבליט עומדים מעל לכל ספק,  אפשר לומר שמנדלבליט חטף בעצם את מערכת החוק והמשפט של מדינת ישראל.
נציין רק שני אירועים בנושא זה השבוע:
א) השבוע נפתח קמפיין של הגשת תלונות פליליות נגד מנדלבליט בתחנות משטרה ברחבי הארץ.  התלונות הן על חשדות של מרמה, הפרת אמונים, ושיבוש מהלכי משפט בגין התנהלותו בפרשת הצוללות
  
התלונות שהוגשו השבוע מפרטות את שיבוש מהלכי המשפט בפרשת הצוללות, החל מההכרזה בנובמבר 2016 - "אין חשד לפלילים ברכישת הצוללות", דרך חסימת חקירה באזהרה של נתניהו על ידי המשטרה, חסימת חקירה על ידי גורמים אחרים - מבקר המדינה, צה"ל, משרד הביטחון וכו', וכלה בהחלטה באוקטובר 2017, בעוד החקירה בעיצומה, "החשדות בתיק 3000 אינם נוגעים למקבלי ההחלטות”.
החשדות גם ברורים, שמנדלבליט עצמו קשור לפרשת הצוללות מתקופת כהונתו כמזכיר הממשלה.  בין אם ידע על התנהלותם של בני הדודים שמרון ומולכו בפרשה, ובין אם ידע על המכתב הסודי, שהתיר את מכירת הצוללות המתקדמות למצרים...
השבוע העניין הפך לפארסה של ממש.  לאחר שנתניהו שוב נתפס בשקר - בקשר לאישור מכירת הצוללות למצרים, נתניהו המציא תירוץ חדש - "סוד מדינה".  ומי היה שותף ל"סוד המדינה" על פי נתניהו? אביחי מנדלבליט.    בהמשך, מנדלבליט החליט השבוע, בצעד חריג,  להודיע לתקשורת כי לא ידע על הסיבות הסודיות להחלטת ראש הממשלה לאשר לגרמניה למכור למצרים צוללות. כלומר, היועץ המשפטי לממשלה יצא השבוע בהודעה לתקשורת, שראש הממשלה משקר לציבור בעניין מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה בפרשת הצוללות...
יש פה דוגמה מעולה של שני עניינים בסיסיים:
א) מנדלבליט מעורב בפרשה עצמה ברמה שהיה חייב לפסול את עצמו מכל מעורבות בחקירות ובהגשת כתבי האישום.  אבל מנדלבליט מסרב לפסול את עצמו.
ב) נתניהו נתפס שוב ושוב בשקרים בשבוע-שבועיים האחרונים. הן בעניין אישור מכירת הצוללות למצרים, והן בפרשת המניות והקשרים עם בן דודו מיליקובסקי.  אבל כל זמן שמנדלבליט שולט בעניינים - נתניהו  זוכה למעמד של נקי מכל חשד.
התלונה הפלילית שהוגשה נגד מנדלבליט מציינת את חומרת העבירות:
* מרמה והפרת אמונים הן עבירות שמערערות את אמון הציבור ברשויות המשטר מיסודו - על אחת כמה וכמה כשהחשוד הוא היועץ המשפטי לממשלה.
* שיבוש מהלכי משפט - היא אחת העבירות הבודדות שעל פי פסיקת בית המשפט העליון היא עילה למעצר עד תום ההליכים.  וכאן מדובר על חשד לשיבוש מהלכי משפט בדרג הגבוה ביותר - היועץ המשפטי לממשלה!
ב) חזרה לעניין "הבלוף" בפרשת מבקשי המקלט - ה"הסכם עם מדינה שלישית" 
באוגוסט 2017, מותב מורחב של 5 שופטי בית המשפט העליון פסק על סמך כאילו הסכם סודי עם מדינה שלישית והתיר את גרוש מבקשי המקלט לרואנדה. בראש המותב עמדה הנשיאה מרים נאור, והשותפים למותב היו המשנה לנשיאה אז אליקים רובינשטיין, הנשיאה היום אסתר חיות, המשנה לנשיאה היום חנן מלצר ויורם דנציגר - כלומר צמרת בית המשפט העליון...
בהמשך, התברר מחוץ לבית המשפט, שההסכם הסודי עם מדינה שלישית לא היה ולא נברא.  עו"ד אתי מק הסביר לאחר הבג"צים בסיבוב השני - בשנת 2018  - שה"הסכם עם מדינה שלישית" היה רק  "בלוף".
גם הפרשה הזאת מדגימה בצורה יוצאת דופן את החשדות נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט:
* את הכאילו "הסכם עם מדינה שלישית" רקח ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו.  אבל ברור שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט היה צריך להיות שותף לחלק הזה של "הבלוף". 
* הכאילו "הסכם עם מדינה שלישית" כאילו הוגש לבית המשפט כסוד מדינה על ידי הפרקליטות בהנהגת שי ניצן.  שוב - ברור שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט היה צריך להיות שותף גם לחלק הזה של "הבלוף".
לפני כחודש, הגשנו בקשת עיון לבית המשפט העליון. בבקשה פירטנו את מהלך העניינים, והעלינו חשש ברור שבהליכים בבית המשפט העליון התנהל "בלוף" שהשותפים לו היו נתניהו, מנדלבליט, ניצן והשופטים.  כלומר, כל אלה עסקו במרמה בצוותא חדא. מרמה מהסוג הזה נקראת "הונאה של בית המשפט" [FRAUD UPON THE COURT] .  הונאה מסוג זה - של שופטים בבית המשפט - מוכרת היטב ברחבי העולם כבר מאות שנים.  "הונאה של בית המשפט" היא סוג של עבריינות, שבארץ מסרבים להכיר בקיומה. הדוגמה הבולטת ביותר לעבריינות מסוג זה היא כמובן פרשת "הפרוטוקולים המפוברקים" של השופטת ורדה אלשייך...
צריך גם לציין, שהונאה של בית המשפט מהסוג המסויים הזה - ניהול הליכי משפט משובשים על סמך הסכם, כשבתיק בית המשפט אין קיים מסמך הסכם אמתי (אותנטי) - גם היא מוכרת היטב ברחבי העולם כבר מאות שנים.  בארצות דוברות אנגלית נחקקו כבר מאות שנים חוקים למניעת הונאה מסוג זה. חוקים מסוג זה נקראים בשם הכללי: "חוק ההונאות" [STATUTE OF FRAUDS].
הבקשה לעיון ב"הסכם עם מדינה שלישית" מנומקת בצורך לברר אל נכון: מה היה חלקם של נתניהו, מנדלבליט, ניצן, וחמשת השופטים בראשות מרים נאור ב"בלוף" שהביא לפסק הדין מאוגוסט 2017?
השבוע הגישה עו"ד ענת בן-דור מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ת"א את תגובת המערערים לבקשת העיון.  אני ידוע כמעיין סדרתי בתיקים בבתי המשפט.  אבל בכל ההיסטוריה שלי כמעיין, מעולם לא נתקלתי בתגובה כמו זאת של עו"ד ענת בן-דור.  עו"ד ענת בן דור הגישה תגובה מפורטת, שתומכת בבקשת העיון. בסופה של התגובה כתבה עו"ד ענת בן-דור:
בנסיבות אלה, ולנוכח זאת שראש הממשלה עצמו הביע עמדתו לפיה אין עוד צורך לחסות את זהותה של רואנדה; וכן נוכח העובדה שההסכמים, שתוכנם עמד במחלוקת, לא היו מעולם או קרסו וממילא אין נוהגים על פיהם, המשך השמירה על החיסיון אינו סביר, פוגע בעקרון פומביות הדיון ובאמון בשלטון החוק.
עו"ד ענת בן-דור משאירה לשופטי בית המשפט העליון פתח כלשהו להינות מן הספק - שהיה הסכם, אבל הוא "קרס".  אבל מובן מאליו מתוך דבריה של עו"ד ענת בן-דור, שהיום, אין עוד כל עילה הגיונית לשמור על החיסיון של ההסכם שלא היה, או שקרס.
נחכה ונראה מה תהיה החלטת בית המשפט העליון בעניין בקשת העיון...  כמי שעמד במצב זה לפני בית המשפט העליון פעמים רבות, אני מצפה ללוליינות קרקסית - החלטה של בית המשפט העליון בהנמקה כלשהי, שגובלת ברמאות חצופה, שתמנע את העיון בכאילו "הסכם עם מדינה שלישית".
הפרשה כולה מדגימה שוב מצב, בו היועמ"ש היה מעורב בהתנהלות נכלולית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנוכלות הוסתרה תחת תואנה של "סוד מדינה", ולמעשה, היועמ"ש הדיח את שופטי בית המשפט העליון, שבסופו של דבר גם הם נתנו את ידם לנוכלות. 
לסיכום:
הן פרשת הצוללות והן פרשת מבקשי המקלט מדגימות היטב את תפקידו המרכזי של מנדלבליט בשיבוש מהלכי משפט.  לא רק שמנדלבליט מונע את אכיפת החוק ומערער את שלטון החוק, מנדלבליט חשוד בשני המקרים במעורבות ישירה במרמה והפרת אמונים - בין אם במעורבות בפרשת הצוללות ובהיתר למכירת הצוללות למצרים, ובין אם ב"בלוף" של כאילו "הסכם עם מדינה שלישית" לגירוש מבקשי המקלט.
כל זמן שמנדלבליט לא מתפטר - אין סיכוי לאכיפה אמתית של החוק על בנימין נתניהו וחבר מרעיו. אפשר לצפות ל"בלופים", אפשר לצפות ל"פברוקים", אפשר לצפות לכל מיני פעלולים אחרים.  אי אפשר לצפות שהאמת תצא לאור.  בפועל - מנדלבליט חטף את מערכת החוק והמשפט.