Saturday, December 24, 2016

2016-12-25 החטיפה האלימה של מני נפתלי לפני ביתו של אביחי מנדלבליט היא אבן דרך...


החטיפה האלימה של מני נפתלי לפני ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט הערב היא אבן דרך...
רק לפני מספר חדשים אמר שר המשפטים לשעבר, פרופ דניאל פרידמן "היועמ"ש אינו יכול לסתום למדינה את הפה..."  אז זהו, שהערב ראינו שהוא יכול... ועל כך אמר וולטיר עליו השלום: "אם רצונך לדעת מיהו הדיקטטור האמיתי - חפש את מי אסור לבקר..."
 

תמונות:  הסנדק אביחי מנדלבליט, השלב הסופי בחטיפתו של מני נפתלי
______
מאהל המחאה ת"א, 24 לדצמבר - חטיפתו האלימה של מני נפתלי היום לפני ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט הפתיעה רבים ממשתתפי משמרת המחאה השבועית של מוצאי שבתות. מני נפתלי עצמו נראה המום לחלוטין.  המשתתפים לא מנו יותר מ -30-40 איש, החל מילדים בני פחות מעשר, וכלה בנשים מבוגרות (שלא לומר זקנות מחמת הנימוס).   הקריאות הרגילות היו: "גם חבר, גם חוקר - מנדלבליט תתפטר", "העם דורש -  חקירה פלילית",   "הון שלטון - עולם תחתון".
כבר כשהגיעתי, בסביבות 7:30, אמרו לי יודעי דבר, שנראה שהמשטרה החליטה להפעיל אלימות הפעם.   הסימנים: שורת שוטרים בעמידה מאיימת בצידו השני של הכביש, מול המפגינים.  חלקם - לובשי חם-צוואר המסתיר את פניהם, אחרים ללא תגי זיהוי נראים לעין.
אנשי משמרת המחאה לא הורשו לרדת לכביש, אולם כמו בשבוע שעבר, השוטרים נתנו לאחד מתושבי השכונה, אםד  "ערכי" כמו מנדבליט עצמו (חובש כיפה שחורה) לעמוד על הכביש מול המפגינים, לדחוף את פרצופו עד סנטימטרים ספורים מפניהם של המפגינים, במטרה לגרות אותם לאלימות נגדו.   אולם הקהל לא היה אלים בכל צורה שהיא...
בערך בשעה 8:30 מני נפתלי עמד בחלקה האחורי של משמרת המחאה, ליד הכיבוד והשתיייה (היו גם נרות חנוכה) ודיבר עם אחת המשתתפות.  לפתע הופיע קבוצה של שוטרים (5-7 לערכתי) ופשוט חטפו אותו באלימות.  סופו של המהלך בתמונה לעיל.
בשבועות האחרונים תקשרתי עם האגודה לזכויות האזרח בניסיון לברר את החוק לגבי קיום משמרת מחאה מול בית המשפט העליון. בעניין זה נראה היה שהמצב יחסית ברור.  למרות שמשמר בתי המשפט והמשטרה ניסו לאכוף חוק שבדו מליבם.   אולם כשניסיתי לברר מהו המצב לגבי משמרות מחאה לפני בתיהם של אנשי ציבור, התברר שהמצב החוקי עמום הרבה יותר, ובסופו של דבר נתון להחלטתו של.... היועץ המשפטי לממשלה...
לפיכך, יש מקום לחשד שחטיפתו האלימה של מני נפתלי הערב לא התבצעה ללא אישורו של הסנדק אביחי מנדלבליט...
רק לפני מספר חדשים אמר שר המשפטים לשעבר, פרופ דניאל פרידמן "היועמ"ש לא יכול לקבוע למדינה מה החוק, לסתום למדינה את הפה, ולא לאפשר לה לומר את דעתה. זה לא קיים בעולם.". אז זהו, שהערב ראינו שהוא יכול... ועל כך אמר וולטיר עליו השלום: "אם רצונך לדעת מיהו הדיקטטור האמיתי - חפש את מי אסור לבקר..."
מעבר לכך, בכל תחום של שחיתות שלטונית מהותית, אם תבדוק מעט מתחת לפני השטח, תמצא שהסנדק הוא היועמ"ש - הוא המונע חקירה פלילית של אלה הנחזים כעבריינים בעליל, ובוודאי שאת העמדתם לדין:
* פרשיות השחיתות של ראש הממשלה ואישתו.
* פרשת השחיתות ברשות המסים.
* פרשת השחיתות של המשטרה והפרקליטות בתפירת התיק לרומן זדורוב.
* תלונות פליליות נגד שופטים מכהנים העוסקים בהונאה על כס המשפט.
* פברוק התביעה הפלילית נגד עבריין המין יצחק כהן (בתפקיד כפול כראש המשבשים בפרשת זדורוב)
* רשמים ועורכי דין העוסקים בהונאות ענק על החייבים עם הבנקים בהוצאה לפועל.
* השחיתות הנרחבת בבתי המשפט לענייני משפחה בכלל, ובקשר להוצאת ילדים מהוריהם בפרט.
קיום חברה אזרחית מתוקנת דורש איזונים ובלמים - כלומר הוא שיווי משקל בלתי יציב.  אבל שחיתות שלטונית היא מצב יציב להפליא.  לכן קשה לראות את תיקון המצב בו הסנדק מחזיק בעמדת כוח כזאת ללא שינוי יסודי בשיטת המשטר.