Sunday, November 26, 2017

2017-11-27 סרטון מס' 3: מרות דוד לעמוס ברנס ובחזרה – אי-כשירות ו/או שחיתות בבית המשפט העליון

2017-11-26 סרטון מס' 3: מרות דוד לעמוס ברנס ובחזרה – העלמות תיקים והחלטות – אי-כשירות ו/או שחיתות בבית המשפט העליון


בשבוע שעבר חווינו סערה בביצת השחיתות שהיא מערכת החוק והמשפט בישראל. זאת - לאחר שהתפרסם שתיק הפרקילטות בעניין פרשת רשות המסים בוער בחיפזון עם תחילת החקירה נגד רות דוד… לפיכך, המשכנו בפרק קודם לתיקים נעלמים בבית המשפט העליון – סימן מובהק של בתי משפט בלתי כשירים ו/או מושחתים.
בפרק היום, נמשיך למצבים בהם החלטות ופסקי דין נעלמים בבית המשפט העליון, והחלטות ופסקי דין אחרים - "מפוברקים"/”משופצים" (בקיצור רמאות) - מופיעים במקומם… תופעה זאת חמורה לא פחות מהעלמות תיקים שלמים. מצב זה מערער את כשירותו של בית המשפט העליון כבית משפט שבכתב (COURT OF RECORD), והוא סימן מובהק של בתי משפט מושחתים.
נדון בשתי דוגמאות:
א) אבן ישראל בע"מ נ שולמן (ערעור אזרחי) - תיק בו נעלם פסק דין אחד, ואחר, הפוך, הופיע במקומו בתיק בית המשפט העליון.
ב) עמוס ברנס נ מדינת ישראל (בקשה למשפט חוזר) – בו נעלמה סדרה שלמה של החלטות שהוחלפו בהחלטות מפוברקות...
פרשת עמוס ברנס היא קדימון לפרשת רומן זדורוב, בפרשה זאת היו מעורבים אנשי שב"כ, משטרה, והפרקליטות. אולם בפרשת עמוס ברנס עדיין מוצאים מספר לא קטן של אנשים הפועלים בתוך המערכת לתיקון המצב… השופט חיים כהן, ניצב משנה עזרא גולדברג, השופטת דליה דורנר, ואחרים...
* בשנת 1974 הורשע ברנס ברצח החיילת רחל הלר.
* בשנת 1999 הגיש עו"ד דייויד וינר מהסנגוריה הציבורית בקשה למשפט חוזר, בה תיאר את התנהלות השב"כ, המשטרה והפרקליטות "עמדו כחומה בצורה… להסתיר את האמת". עו"ד וינר הציג ראיות ברורות למשפט שקר ולמעשה – פשיעה מאורגנת של אנשי חוק ומשפט במשך שנים… למרות זאת, היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין המשיך להתנגד למשפט חוזר.
* בשנת 2002 נעתרה השופטת דליה דורנר לבקשה למשפט חוזרת. היועמ"ש אלייקים רובינשטיין נמנע מהגשת כתב אישום חדש, ובכך נותר עמוס ברנס זכאי מחוסר מעש של הפרקליטות…
* בשנת 2015 ערכתי עיון בתיק עמוס ברנס נ מדינת ישראל – בקשה למשפט חוזר- כיוון שהיה לי ברור שהתיק עבר "שיפוץ" או "פברוק" – כלומר שיבוש והונאה בכתבי ההחלטות של השופטת דליה דורנר בתיק בית המשפט העליון.
תוצאות העיון אכן הוכיחו שצדקתי. יתרה מזאת, החלטותיו של הרשם גלעד לובינסקי בעניין העיון הראו שהתנהלותו לוקה בחוסר ישרה וחוסר תום לב, או בפשטות - נוכלות (בדומה להתנהלותו בתיק רומן זדורוב). מעבר לכך, גם לאחר שתיעדתי בפירוט את הפברוק – המרמה בתיק עמוס ברנס – מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון סירבה לקבל כל החלטה על בקשות חוזרות לתיקון הכתבים – ובכך תיעדה את כוונת ההונאה שבעניין.
=לסיכום=
תיק עמוס ברנס, שבגלגולו הראשון היה מקרה היסטורי בו תיקנה שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר את העוולה שנעשתה לחף מפשע, הפך בגלגולו האחרון למקרה מובהק של מרמה והפרת אמונים בניהול התיקים בבית המשפט העליון.
החלטתה של השופטת דליה דורנר בעניין עמוס ברנס גם כוללת דיון מעניין בזכות להליך ראוי במדינת ישראל – אבל זה עניין לפעם אחרת.
=אפילוג=
* עו"ד דייויד וינר סיים את חייו בצורה טראגית, הנזקפת לחובתה של רות דוד...
* עם כניסתה של מרים נאור לתפקיד הנשיאה בשנת 2015, התפרסם ראיון איתה בבטאון לשכת עורכי הדין. נאור נשאלה לגבי אחוז ההרשעות המדהים בבתי המשפט בישראל (קרוב ל-100 אחוז על פי מספר מחקרים). בתשובתה, הסבירה נאור שאין בכך כל פגם, כיוון שכתבי האישום עוברים סינון ובדיקה בפרקליטות… היום, לאחר שהחכמנו בעקבות "צל של אמת" ו"דיני נפשות", וכשרומן זדורוב עדיין יושב בכלא, תשובה זאת נשמעת כבדיחה עצובה ועלובה. התשובה גם מעלה ספקות לגבי כשירותה של מרים נאור כשופטת, וכמובן - כנשיאת בית המשפט העליון...
* את התנהלותו של היועמ"ש אליקים רובינשטיין בתיק עמוס ברנס יש להציג בניגוד להתנהלותו בעניין החקירות הפליליות נגד אביגדור ליברמן. שם הביא אליקים רובינשטיין להדחתו של ראש יאחב"ל משה מזרחי. לדעת סגניתו של רובינשטיין, עדנה ארבל, פעולתו של אליקים רובינשטיין בעניין זה הייתה קו פרשת המים בהכשלת המאבק בשחיתות השלטונית. (וכמובן שליועמ"ש יהודה ויינשטיין מגיע צל"ש נפרד על מתן חסות לעבריינותו של אביגדור ליברמן, כפי שתיעדה עו”ד אביה אלף בספרה "תיק ליברמן”).