Tuesday, August 25, 2015

2015-08-25 ISRAEL: Secret corruption trials // משפטים סודיים על שחיתות השלטון

2015-08-25 State of Israel v David Vanunu (18580-03-11) in the Tel-Aviv District Court – bribes in the Tax Authority - sealed, or not?

מדינת ישראל נ דוד ואנונו (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א – חסוי, או לא?
[עברית להלן]
According to media, David Vanunu, former Director of the National Intelligence and Investigations Unit of the Tax Authority was convicted for taking bribes and sentenced to a six year prison term. There is no lawful prohibition on publication in this case, but Net-HaMishpat – IT system of the court - is employed for denial of public access to authentic court records. Review of other criminal cases, presided by Judge David Rosen, indicates that the practice is reserved to cases related to government corruption...

Judge David Rosen is an expert on secret corrpition trials.  David Vanunu, former Director of Intelligence and Investigations in the Tax Authority.

Inline image 1
Figure: Attempt to inspect State of Israel v David Vanunu (18580-03-11) in the Tel-Aviv District Court in Net-HaMishpat, IT-system of the court, shows “The user is not permitted to view this file”.

Inline image 2
Figure: According to media, Judge David Rosen rendered David Vanunu's verdict in open court on September 5, 2011. However, Judge David Rosen's Court Calendar for that date fails to show such proceeding.

Inline image 3
Figure: According to media, Judge David Rosen rendered David Vanunu's sentencing in open court on September 14, 2011. However, David Rosen's Court Calendar for that date fails to show such proceeding.

Selected media coverage of the criminal prosecution of David Vanunu, former senior Tax Authority officer, for taking bribes.
  1. 2015-08-25 Does the Vanunu judgment portend the Holyland judgment?
האם פס"ד ואנונו רומז על פס"ד הולילנד?
  1. 2015-08-24 Judgment in David Vanunu v State of Israel (7921/11)– appeal in the Supreme Court
פסק דין בתיק דוד ואנונו נ מדינת ישראל (7921/11) - ערעור בבית המשפט העליון
  1. 2011-09-14 State of Israel v David Vanunu (18580-03-11) in the Tel-Aviv District Court – Sentencing – in Psakdin – commercial legal database.
מדינת ישראל נ ואנונו (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א – גזר דין – באתר פסקדין – מאגר מידע משפטי מסחרי
  1. 2011-09-14 Six year prison term for David Vanunu, former Director of the Intelligence and Investigations Department in the Tax Authority_The Marker
  2. 6 שנות מאסר לדוד ואנונו, לשעבר מנהל מחלקת חקירות ומודיעין ברשות המסים_דה מרקר
  1. 2011-09-05 State of Israel v David Vanunu (18580-03-11) in the Tel-Aviv District Court – Verdict – in Psakdin – commercial legal database.
מדינת ישראל נ ואנונו (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א – הכרעת דין – באתר פסקדין – מאגר מידע משפטי מסחרי
  1. 2011-09-05 This morning – verdict in the David Vanunu trial_Calcalist
הבוקר: הכרעת הדין במשפטו של דוד ואנונו_כלכליסט

  1. 2013-09-02 The District Court: David Vanunu's sentence would remain unchanged_Globes
המחוזי: עונשו של דוד ואנונו יישאר על כנו - 6 שנות מאסר_גלובס
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000876843

 

2015-08-26 משפטים סודיים בתיקים הנוגעים לשחיתות השלטון...
על פי התקשורתנדחה השבוע ערעורו  דוד ואנונו - לשעבר מנהל היחידה ארצית לחקירות שטח ומודיעין של רשות המסים - שהורשע על ידי השופט דוד רוזן בלקיחת שוחד ודינו נגזר לשש שנות מאסראין איסור פרסום בענייןאבל השופט דוד רוזן מונע את גישת הציבור לכתבים האמתיים של בית המשפט המחוזי ת"א במערכת "נט המשפט" שלא כדין. 
השופט דוד רוזן אינו לבדו בעניין זה: נראה שהשופטים מאוחדים בהתנהלותם לגבי תיקים הנובעים מהשחיתות ברשות המסים: השופטת רות לורך מסתירה שלא כדין את הכתבים בתיק מדינת ישראל נ דוד לוי, השופט דניאל בארי מסתיר שלא כדין את הכתבים בתיק מדינת ישראל נ רפי רותם, ודובר משרד המשפטים מסרב להסביר לאן נעלם כתב האישום נגד איתן רוב...  
הסיבות הסבירות להתנהלות זאת: להסתיר מהציבור את ממדי השחיתות ברשות המסים,  לאפשר אכיפה בררנית של החוק, ולאפשר שיבוש הליכי משפט...
השופט דוד רוזן פעל בצורה דומה גם בתיק הולילנד, בו לא נמצאו עד היום כתבי הכרעת דין וגזר דין עשויים כדין לגבי הנאשמים אהוד אולמרט ושולה זקן...  התנהלות זאת עומדת בניגוד להתנהלותו של השופט דוד רוזן בתיקים פליליים אחרים בהם דן, ושאינם נוגעים לשחיתות רשויות השלטון.....  
זכות הציבור לעיון בכתבים הוכרזה על ידי בית המשפט העליון "עקרון יסוד במשטר דמוקרטי", ו"זכות חוקתית על חוקית"... זכות הציבור לעיין בכתבים בהליכים פליליים היא גם מזכויות האדם הבסיסיות - הזכות ל"שימוע הוגן ופומבי".  אבל השופטים בישראל בוחרים להפר זכות זאת באופן שגרתי בתיקים הנובעים משחיתות רשויות השלטון.
השחיתות ברשות המסים תוארה על ידי בני מזוז, אז היועמ"ש לשעבר, כקרובה ביותר לפשיעה מאורגנת בחלונות הגבוהים של הממשלה, מזוז גם הביע אז את אכזבתו מאופן הטיפול בתיקים אלה על ידי בתי המשפט...
יש לראות בבתי המשפט בישראל גורם מרכזי בהכשלת המאבק בשחיתות השלטון!
תמונות: השופט דוד רוזן, דוד ואנונו  - לשעבר ראש היחידה למודיעין וחקירות שטח ברשות המסים, שהורשע בקבלת שוחד.  מה מסתיר השופט דוד רוזן בתיק זה שלא כדין?
____
מאהל המחאה ת"א, 26 לאוגוסט - התקשורת דיווחה אתמול על דחיית ערעורו של דוד ואנונו -  לשעבר ראש היחידה למודיעין וחקירות שטח ברשות המסים - בבית המשפט העליון. פסק הדין של בית המשפט העליון אף פורסם באתר בית המשפט העליון, והוא מגולל את המסכת העובדתית והמשפטית בעניין זה. [1] 
ערעורו של ואנונו נבע ממשפט בו הורשע בקבלת שוחד ודינו נגזר למאסר על ידי השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי ת"א.  
הכרעת הדין וגזר הדין של השופט דוד רוזן בתיק זה התפרסמו באתר "פסקדין" - מאגר מידע משפטי של יוזמה עסקית לא-ממשלתית. [2]  בדומה, סוקרו ההליכים במשפט זה בהרחבה על ידי התקשורת. [3]
לפיכך, ברור שאין איסור פרסום כדין בעניין זה.
אולם ניסיון לעיין בתיק מדינת ישראל נ ואנונו  (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א במערכת גישת הציבור של בתי המשפט - נט המשפט - מראה שהשופט דוד רוזן חסם את התיק לגישת הציבור שלא כדין.
 Inline image 1
תמונה: ניסיון לעיין בתיק מדינת ישראל נ ואנונו (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א במערכת גישת הציבור בנט המשפט מראה: "המשתמש אינו מורשה לצפות בתיק זה."
 Inline image 2
תמונה: על פי התקשורת, הכריע השופט דוד רוזן את דינו של דוד ואנונו בדיון פתוח ביום 05 לספטמבר, 2011. אולם יומן הדיונים של השופט דוד רוזן לאותו יום אינו מראה דיון זה.
 Inline image 3
תמונה: על פי התקשורת, גזר השופט דוד רוזן את דינו של דוד ואנונו בדיון פתוח ביום 14 לספטמבר, 2011. אולם יומן הדיונים של השופט דוד רוזן לאותו יום, אינו מראה דיון זה.
_______
יתרה מזאת, הדיונים בתיק מדינת ישראל נ דוד ואנונו אינם מופיעים ביומן בית המשפט.  קיום דיונים שאינם חסויים, אך אינם נרשמים ביומן בית המשפט, ייחשב ללא כל ספק כראיה לאי-כשירותו של בית המשפט המחוזי ת"א.
דגם דומה של הסתרת הכתבים שלא כדין בתיקים פליליים אחרים הנוגעים לשחיתות ברשות המסים
יחד עם זאת, יש לציין שהסתרת הכתבים שלא כדין בעניינים הנוגעים לשחיתות ברשות המסים אינה תופעה המוגבלת לתיק זה ולשופט דוד רוזן:
א. השופטת רות לורך מסתירה שלא כדין את הכתבים בתיק מדינת ישראל נ דוד לוי בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.  דוד לוי פעל כעו"ד בשירות רשות המסים, ועל פי דיווחי התקשורת הוא נאשם בגניבת מליוני ש"ח מכספים שגבה עבור רשות המסים בהוצאה לפועל. 
ב. השופטת יעל פרדלסקי, השופט דניאל בארי, ואחרים מסתירים שלא כדין את הכתבים בתיק מדינת ישראל נ רפי רותם ביית המשפט השלום ת"א.  רפי רותם חשף את השחיתות ברשות המסים, ואף זכה להכרה כ"חושף שחיתויות" על ידי מבקר המדינה.  אולם בשנתיים האחרונות מתנהלת נגדו תביעה פלילית על ידי משטרת ת"א על העלבת עובדי ציבור.  הכתבים שהתגלו בתיק זה מצביעים על שיבושים חמורים, שיש לראות בהם הפרות חמורות של זכויות האדם של הנאשם מתוך שיתוף פעולה של התביעה המשטרתית, הסנגוריה הציבורית, והשופטים. 
ג. נגד איתן רוב - בכיר ברשות המסים הוגש כתב אישום, על פי הודעת דובר משרד המשפטים.  אולם אותו דובר מסרב לפרט עתה, שנים מאוחר יותר, באיזה בית משפט ותחת איזה מספר תיק הוגש כתב אישום זה, שנעלם מן האופק...
גישת הציבור לכתבים - "עקרון יסוד במשטר דמוקרטי", ו"זכות חוקתית על חוקית"... שהשופטים בוחרים להפר בתיקים הנובעים משחיתות רשויות השלטון
החוק בישראל בעניין זכות העיון בהחלטות בתי המשפט ברור:
  • תקנות בתי המשפט – עיון בתיקים (2003), סעיף 2 (ב) אומר: "כל אדם ראשי לעיין בהחלטות שאינן אסורות לפרסום על פי דין."   
  • פסק הדין בעתירת האגודה לזכויות האזרח בישראל נ שר המשפטים ואח' (בג"ץ 5917/97) הכריז שגישת הציבור לעיון בכתבי בתי המשפט היא "עקרון יסוד במשטר דמוקרטי" ו"זכות חוקתית על-חוקית". אותו פסק דין גם מבהיר שהציפייה הייתה שעם התקנת נט המשפט, יהיו פסקי הדין והחלטות בתי המשפט "פתוחים לעיונו של כל אדם באופן שוטף בכפוף למגבלות הדין". [קו תחתון הוסף - יצ] 
זכות העיון בהחלטות בתי המשפט גם נובעת מההצהרה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם, סעיף 10, הקובעת את הזכות ל"שימוע הוגן ופומבי".
אין ספק שהסתרת כתבי ההחלטות ופסקי הדין של בתי המשפט על ידי השופטים שלא כדין תיחשב לסימן מובהק לשחיתות בתי המשפט.
Joseph Zernik's photo.
תמונה: פינת שחיתות השופטים במאהל המחאה ת"א
 יש לראות בבתי המשפט בישראל היום גורם מרכזי בהכשלת המאבק בשחיתות השלטון!
הסיבות הסבירות להסתרת הכתבים שלא כדין בתיקים הנוגעים לשחיתות ברשות המסים בפרט, ובתיקים הנוגעים לשחיתות השלטון בכלל ברורות:
  • להסתיר מהציבור את ממדי השחיתות ברשות המסים - השחיתות ברשות המסים תוארה על ידי בני מזוז, אז היועמ"ש לשעבר, כקרובה ביותר לפשיעה מאורגנת בחלונות הגבוהים של הממשלה, מזוז גם הביע אז את אכזבתו מאופן הטיפול בתיקים אלה על ידי בתי המשפט... השחיתות ברשות המסים גם מובילה הישר לנתניהו, בקשר לפרשת בה היה מעורב בשחרור מכולת אלקטרוניקה שהוברחה על ידי פעיל ליכוד, בעת שכיהן כשר האוצר.
  • לאפשר אכיפה בררנית של החוק - אין ספק שרק מיעוט המעורבים בשחיתות ברשות המסים הועמדו לדין, וגם ברור שהכתבים בתיקים השונים - לדוגמה הכתבים בתיקים הנוגעים לרפי רותם, מצביעים על בכירים אחרים ברשות המסים, המעורבים בשחיתות, אך לא הועמדו לדין, ואף ממשיכים בתפקידם.
  • לאפשר שיבוש הליכי משפט - העיון בתיקים הנוגעים לרפי רותם הדגימו עניין זה בבירור, והתקשורת תיארה את התנהלות בתי המשפט בעניינו של רותם כהתעמרות הנמשכת כבר יותר מעשור. 
לפיכך, יש לראות בבתי המשפט של מדינת ישראל גורם מרכזי בהכשלת המאבק בשחיתות השלטון!
ניהול הליכים ללא כתבים תקינים וללא רישומים תקינים - מאפיין בולט של בתי משפט ימי-בינימיים...
התנהלות השופטים בבתי המשפט במדינת ישראל בעשור האחרון, עם הנהגת מערכת נט המשפט טיפוסית לבתי המשפט בימי הביניים, לפני התפתחות בתי משפט שבכתב (courts of record), ועימם - התפתחות מוסד המזכירות.
התנהלות זאת כוללת:
  • שיבוש וזיוף כתבים על ידי השופטים.
  • הסתרת הכתבים שלא כדין.
  • ניהול ספרים כפולים לגבי "החלטות בתיק".
  • אי רישום פסקי הדין
  • אישורים מזוייפים של החלטות ופסקי דין על ידי כאלה שאינם מוסמכים בחוק.
  • אי רישום דיונים ביומן בית המשפט
ללא תיקון בתי המשפט, אין כל סיכוי להצלחת המאבק בשחיתות השלטון!
____
קישורים
[1] 2014-08-24 פסק דין בתיק דוד ואנונו נ מדינת ישראל (7921/11) - ערעור בבית המשפט העליון, כפי שהוא מופיע באתר גישת הציבור של בית המשפט העליון
[2] מדינת ישראל נ ואנונו (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א – הכרעת דין – באתר פסקדין – מאגר מידע משפטי מסחרי
 מדינת ישראל נ ואנונו (18580-03-11) בבית המשפט המחוזי ת"א – גזר דין – באתר פסקדין – מאגר מידע משפטי מסחרי
[3] מאמרים בתקשורת על ההליכים הפליליים נגד דוד ואנונו בבית המשפט המחוזי ת"א. האם פס"ד ואנונו רומז על פס"ד הולילנד?
שנות מאסר לדוד ואנונו, לשעבר מנהל מחלקת חקירות ומודיעין ברשות המסים_דה מרקר
הבוקר: הכרעת הדין במשפטו של דוד ואנונו_כלכליסט
המחוזי: עונשו של דוד ואנונו יישאר על כנו - 6 שנות מאסר_גלובס
[4] 2015-05-25 מדינת ישראל נ דוד לוי - בקשה שלישית לעיון