Monday, February 4, 2019

2019-01-05 בעד "אדם גולד"!

בעד "אדם גולד"! 
איתי לשם Itai Leshem, בחירות 2019, ומערכת החוק והמשפט

קראו את הפוסט השלם:
  
 
על פי בקשת חיליק Hilik Duvdevani, להלן התגובה שלי (ארוכה במקצת) לפוסט האחרון של איתי לשם (שמועתק להלן) בנושא "אדם גולד". איתי לשם הוא עו"ד שמצוי במלחמת חורמה נגד הפרופיל האנונימי "אדם גולד", שעוסק בביקורת על מערכת החוק והמשפט, ושזוכה לפופולריות רבה ברשת. 
***ברקע: בחירות בסביבה קיברנטית מורכבת***
בשבוע שעבר השתתפתי בפגישה מצומצמת יחסית (למוזמנים בלבד Sigalit Kesler) תחת הכותרת: "זיוף בחירות" [FAKE ELECTION] (בתמונה). הפגישה התקיימה במכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף פעולה עם "פורום סייבר" של בית הספר למשפטים של האוניברסיטה העברית, בהנחיית הדקן לשעבר פרופ יובל שני, בנוכחות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר (בתמונה), בהשתתפות משפטנים בכירים, בכירים לשעבר בשב"כ (טכנולוגיה ומשפט), ראש המכון לחקר אבטחת סייבר באוניברסיטה העברית פרופ דני דולב, נציגים של מבקר המדינה, נציגים של אומות זרות, ועוד.
* מהדיון עלה באופן ברור שדעת המשתתפים היא, שוועדת הבחירות המרכזית אינה כשירה לטפל בניהול הבחירות במציאות הסייבר בה אנחנו נתונים היום. הזכירו שם שהחוקים והתקנות אוסרים ניהול אספות בחירות "עם לפידים". אבל אין כל התייחסות לענייני סייבר...
* דנו באפשרויות שונות לתיקון המצב... אבל ברור שהוועדה, הכנסת, וכו' - לא נערכו בזמן לעניין בהקשר לבחירות 2019...
* ציינו שהיתה הצעת חוק וגם עתירה לוועדת הבחירות המרכזית - לחייב שקיפות מינימלית במרחב הקיברנטי - על ידי ציון המימון המפלגתי של פרסומים תחת פרופילים, ארגונים שונים, וכו'. ציינו שהליכוד היה המפלגה היחידה שהתנגדה לצעדי מניעה אלה. ציינו שההתנגדות של הליכוד מעלה חששות שהם מתכננים פעולות סייבר שהיו הופכות לבלתי אפשריות אם הצעת החוק היתה מתקבלת.
* דנו במפורש בשאלות דומות לשאלת "אדם גולד". השאלה שעלתה: באיזו מידה אנחנו רוצים שרשויות המדינה יעסקו בצנזורה של הביטוי ברשתות. בהקשר זה, ציינו ש"מערך הסייבר" פרסם לאחרונה שהם הסירו "אלפי חשבונות מזוייפים". הדעה הכללית היתה שאם זה נכון (בהמשך פורסמה הכחשה) - זאת פעולה חמורה, חסרת בסיס חוקי.
* עוד דנו בשאלת הרצף בפרסומים לא ראויים ברשתות: בין מידע שטותי, לבין מידע שקרי, ומידע הונאתי. האבחנה בין אלה אינה קלה. אולם ציינו שגם היום קיימים מכשירים בחוק לטפל בעניין - תחת "מרמה" ו"הונאה". נתנו כדוגמה את הפרסום של נתניהו עצמו בשנת 2015 (לא תחת "אדם גולד" ולא תחת כל חשבון אנונימי) - "הערבים נוהרים לקלפיות". היו משפטנים שהיו בדעה שזאת היתה "הונאת בחירות". אולם מערכת החוק והמשפט בחרה שלא לטפל בהתנהלות מסוג זה כ"הונאה" או "מרמה"...
* רק השבוע היתה דוגמה נוספת. גם היא פורסמה על ידי נתניהו עצמו, לא תחת "אדם גולד" ולא תחת חשבון אנונימי כלשהו: "האירנים מנסים להפיל את נתניהו" (באמצעי סייבר, כמובן). ושוב, ברור שוועדת הבחירות המרכזית, הפרקליטות ומערכת המשפט - אינן הולכות לנקוט נגדו כל צעדים על פרסום המידע ההונאתי הזה.
* קיבלתי את רשות הדיבור בפגישה הנ"ל, ונתתי הרצאה קצרה ליו"ר ועדת הבחירות - השופט חנן מלצר לגבי בעיות חמורות בעניין ועדת הבחירות המרכזית עצמה:
א) אי כשירות שופטי בית המשפט העליון שמכהנים כיושבי ראש הוועדה. בניגוד לכוונת המחוקקת יצרו תחלופה גבוהה של יושבי הראש ב-15 השנים האחרונות. במצב שנוצר קשה להאמין שיושבי הראש ממלאים תפקיד מהותי בניהול הוועדה.
ב) חוסר יושרה וחוסר שקיפות בהתנהלות המשפטנים הבכירים שמנהלים את הוועדה: המנכ"לית -- עו"ד אורלי עדס (בתמונה), היועמ"ש - עו"ד דין לבנה, וממונה חופש המידע - עו"ד אלעד נוה. חוסר הישרה בולט במיוחד בכל הנוגע למערכות המחשוב של הוועדה...
* המשתתפים הזהירו שוב ושוב מפני פעולות סייבר של רוסיה, אוקראינה, סין, אירן וכו'. הזכרתי למשתתפים, שישראל עצמה היא מעצמה בנושא סייבר ושיבוש השיח ברשתות החברתיות. חזרו והזכירו בפגישה את "המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב בשנת 2016". הזכרתי שעד היום אין אקדח מעשן לגבי "מעורבות רוסית" כזאת. לעומת זאת - יש אקדח מעשן לגבי מעורבות ישראלית... חברת הסייבר הישראלית PSY GROUP הציעה בשנת 2016 לטראמפ, בכתב, פרויקט של שיבוש הבחירות במחיר של 3 מיליון דולר. וגם התובע המיוחד מולר ערך חקירה בנושא בישראל.
* גם איתי לשם הסכים שבישראל פועלות כ-200 חברות בתחום הסייבר. רובן בשליטת יוצאי זרועות הביטחון. חברות אלה אינן רשאיות לייצא טכנולוגיה ושירותים באופן חפשי. הן נמצאות תחת פיקוח משרד הביטחון - כלומר מקורבות למפלגות השלטון. 
השאלה המתבקשת היא: מה יקרה אם אחת החברות תפעל על פי התיאוריה, ש"מותר מתנות בין חברים" - ותעניק שירותי סייבר למפלגה או מועמד כלשהו, ללא כל בקשה מפורשת מצד הנהנים, וללא כל תמורה מידית מידי הנהנים...
***לעניין "אדם גולד" עצמו***
* לאור הדיון המקצועי בפגישה הנ"ל, ולאור המידע הנוסף הידוע על ועדת הבחירות המרכזית, לדעתי, "אדם גולד" אינו בעיה משמעותית בקשר לניהול הבחירות בישראל בשנת 2019. קיימות בעיות חמורות בהרבה... בראש ובראשונה - אי כשירות ו/או חוסר ישרה בוועדת הבחירות המרכזית.
* "אדם גולד" כותב בעילום שם. ייתכן שכתיבה בעילם שם היא "הפרה של כללי הקהילה" של פייסבוק. אבל ברור ומובן מאליו שכתיבה אנונימית, כשלעצמה, אינה מעשה בלתי חוקי. אין ספק שרשויות המדינה יכולות לגלות מי הכותבים שמאחורי הפרופיל "אדם גולד". וקרוב לוודאי שכבר עשו כן מזמן.
* הנושאים עליהם כותב "אדם גולד" ברורים: "אדם גולד" ממוקד בביקורת על מערכת החוק והמשפט, וקרוב לוודאי שהכותבים הם עורכי דין במקצועם.
* לכן, המסע של איתי לשם @ITAI LESHEM נגד "אדם גולד", כאילו הוא מופעל, או קשור, או תומך ישירות בבנימין נתניהו (אפילו נגד שותפיו בליכוד) - נחזה כמופרך מיסודו.
* לדוגמה, רק השבוע "אדם גולד" פירסם פוסט שהביע תמיכה בגדעון סער בקשר לעניין הקשור למערכת המשפט... על פי התיאוריה של איתי לשם, "אדם גולד" לעולם לא היה כותב בתמיכה בגדעון סער - אחד האויבים האולטימטיביים של נתניהו... וכותב בזלזול על מירי רגב... (הפוסט של "אדם גולד" מועתק להלן). 
* לגבי הפצת "פייק ניוז": "אדם גולד" אינו מפיץ "פייק ניוז". "אדם גולד" מפיץ מידע מבוסס על מערכת החוק והמשפט, ודעות שאפשר לחלוק עליהן.
* אחת הטענות של איתי לשם היא שאמנם אדם גולד אינו מפיץ עכשיו מידע שקרי. אבל על פי איתי לשם, אדם גולד נוהג כך כדי לרכוש אמון. לדעת איתי לשם צריך לאסור את הפרסומים של "אדם גולד", כיוון שיש חשש שבעתיד, לאחר שירכוש אמון, הוא יפרסם מידע שקרי. זוהי דוגמה קיצונית של "מניעה מוקדמת" - [PRIOR RESTRAINT] צעד הנחשב להפרה בוטה ואסורה של חופש הביטוי במשטרים נאורים.
* הטענות של איתי לשם על כך ש"אדם גולד" יעסוק בעתיד בהונאה נחזות כמפוקפקות. אדם גולד כותב בנושאים מקצועיים וברמת כתיבה גבוהה. קרוב לוודאי שהקוראים והעוקבים של אדם גולד הם אנשים משכילים מעל לממוצע. אנשים מסוג זה יודעים היטב שכל מידע עובדתי ברשתות צריך לקבל בזהירות ולבדוק מול מקורות אחרים. לכן, הסיכון של של הונאת בחירות על ידי "אדם גולד" נראית לי קלושה לעומת הסיכון של הונאת בחירות באמצעות החשבון הרשמי של ראש הממשלה בינימין נתניהו (שלו הרבה יותר עוקבים, וקרוב לוודאי פחות משכילים ומיומנים בבדיקת עובדות מהעוקבים של "אדם גולד"). למר נתניהו גם עבר מוכח של התנהלות מסוג זה (בניגוד ל"אדם גולד").
***בקיצור*** 
* אם המטרה היא למנוע הונאת בחירות באמצעות מידע כוזב במרחב הסייבר, היה צריך לפעול קודם כל במסגרת החוק הקיים נגד נתניהו על הפרסום השקרי "הערבים נוהרים לקלפיות" בשנת 2015...
* בדומה, אם המטרה היא למנוע הונאת בחירות באמצעות מידע כוזב במרחב הסייבר, היה צריך לפעול בנחישות נגד אלה שפירסמו שאשתו של בני גנץ שמאלנית, חברה בארגון שמאלני, וכו'... וגם נגד הפרסומים הכוזבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים אלה ממש...
* מה שמטריד אותי בסיפור של איתי לשם ו"אדם גולד" הוא שעו"ד איתי לשם רץ לבית המשפט בניסיון לאכוף מניעה מוקדמת של חופש הביטוי של מחבר אנונימי, שכותב באופן קבוע ביקורת על מערכת החוק והמשפט... הפעולות של איתי לשם יוצרות חשש ברור לפגיעה חמורה בחופש הביטוי, בפרט חופש הביטוי בעניין שחיתות מערכת החוק והמשפט - נושא כאוב... 
* השופטים, כידוע, מנהלים מאגר מידע בלתי חוקי (שלא לומר עברייני) על כאלה שמביעים ביקורת נגדם. לכן, בפרט אם הכותבים הם עורכי דין, יש הצדקה ברורה לפרסום אנונימי של מידע מהסוג שהם מפרסמים תחת הפרופיל "אדם גולד"... 
---
הפוסט המקורי של איתי לשם:
---

Itai Leshem
17 hrs ·
סיכום ביניים של טרחן בלתי נלאה. הגשתי לפני 5 ימים עתירה על עסקת שוחד בחירות בין נתניהו לבין פייסבוק שנועדה להפיץ פייק ניוז ומסתבר שאתמול ערך יו"ר ועדת הבחירות שתי פגישות בנושא (קישורים למטה).
הראשונה עם היועמ"ש, פרקליט המדינה ורשויות החוק (כולל כאלה שנפגשתי איתם לגבי גולד) על מנת להתמודד עם הסכנות "החדשות" לבחירות והפגישה השניה עם מנהלים בפייסבוק שהתחייבו פתאום להכניס את ישראל לרשימה האקסלוסיבית של מדינות שהם משקיעים הרבה על מנת למנוע בהן פייק ניוז בבחירות.
---
ציוץ אחרון של "אדם גולד" בטוויטר
---
אדם גולד Adam Gold
@realadamgold
Adam Gold Retweeted שלי טפיירו shelley
ובכן, השופט פוגלמן,
נראה לי שהם הסתדרו עם תחביבים, לא?
אוי לה לסמכות שאין עמה אחריות.
ובפעם המיליון, יש כאן פצצת זמן לאומית.
אנרכיה שלא תעלם לשום מקום.
גם אם נעצום עיניים.
ממשלת ימין אימפוטנטית שהבטיחה תמריצים ועונשים אפקטיביים להרחקת מסתננים,
אבל פשוט לא הצליחה להתגבר על בגץ.
ורגע לפני הפריימריז חשוב מאד להזכיר מי המועמדים שהתבלטו במאבק נחרץ נגד המסתננים (לפי אחד ממובילי המאבק):
יואב קיש
(וזה הזמן להגיד: יואב קיש הוא פרלמנטר חכם מוכשר ואמיץ שחייב להתברג בצמרת הליכוד)
גדעון סער
ומירי רגב (לא כוס הפאנטה שלי, אבל כשמגיע מגיע) אדם גולד
---
שלי טפיירו shelley
שלי טפיירו
מיד ב-@kann_news נתונים מדאיגים: כמחצית מכתבי האישום שהוגשו במחוז ת"א נגד זרים בשנת 2018 בגין עבירות אלימות, רכוש, סמים ועוד נמחקו על ידי בית המשפט, לאחר שהנאשמים ששוחררו לא אותרו וביהמ"ש ניאלץ למחוק מאות תיקים.תיכף הנתונים המלאים.

2019-02-05 לשחרר את לורי שם-טוב! תפוצה יפה - "מסוכנות" - לסרטונים מהמחאה ביום א'

2019-02-05 לשחרר את לורי שם-טוב! תפוצה יפה - "מסוכנות" - לסרטונים מהמחאה ביום א'
---
התפוצה של הסרטונים והפוסטים נמצאת כמובן במעקב על ידי המשטרה והתביעה כפי שהתברר שוב ושוב בהליכים בפרשה זאת... תפוצה של פוסטים וסרטונים היא "השפעה במרחב החברתי", שהיא "גורם מסוכנות", שמצדיק מעצר עד תום ההליכים - על פי טענות התביעה, שהתקבלו על ידי בתי המשפט בפרשת לורי שם-טוב עצמה....
קראו את הפוסט השלם: https://inproperinla.blogspot.com/2019/02/2019-02-05.html
---
1) הסרטון המקושר של נחמה דר, זכה לפחות ל- 160 שיתופים ו- 3.8K צפיות. [1]
2) הסרטון השני של נחמה דר זכה לפחות ל-90 שיתופים ו-2.6K צפיות.
3) הסרטון של אור ברוך OR Baruch זכה לפחות ל- 100 שיתופים ו-1.4K צפיות.
הטענה של התביעה, ש"השפעה במרחב החברתי" היא "גורם מסוכנות", היא הגדרה מפורשת של מאסר של אסיר פוליטי לצורך השתקתו. אולם כפי שרואים מתפוצת הסרטונים וסדרת פרסומים בתקשורת הממוסדת בשבועיים האחרונים, המערכת נכשלה בניסיון לנהל את הפרשה החמורה הזאת מתחת למכ"ם הציבורי.
----
המחאה ביום ראשון לפני הסנגוריה הציבורית.
סקרנו את המצב בפרשת הבלוגרים והשופטים הנוקמים:
***ברקע:*** שחיתות חמורה בבתי המשפט לענייני משפחה, שלורי היתה קרבן שלה, ונגדה היא מחתה. לורי עסקה בעיקר בנושא של לקיחת שרירותית וגחמנית של ילדים מהוריהם. אולם בין ההונאות הבולטות האחרות בבתי המשפט לענייני משפחה - הונאות נדל"ן מכל סוג וצבע, והונאות חמורות בהליכי אפוטרופסות וחסויים. המצב בבתי המשפט לענייני מפשחה הוא הפרה חמורה ביותר של זכויות האדם של כל תושבי מדינת ישראל!
* הפרופסורית למשפטים (ת"א) דפנה הקר כתבה על בתי המשפט לענייני משפחה בפרט, ועל בתי המשפט בכלל: "ג'ונגל טוטלי בבתי המשפט, תעשו הכל כדי לא להגיע לשם." הפרופסורית וחבריה המלומדים כתבו על שופטים שפועלים באופן שיטתי בניגוד לחוק, והעלו את השאלה: האם אלה בתי משפט בכלל?...
* פרופ' מוטה קרמניצר תיאר את המערכת - הפרקליטות, היועמ"ש, ובית המשפט העליון, ככנופיית פשע מאורגן - פרקליטות, "שאינה מחפשת את האמת", ויחד עם היועמ"ש ובית המשפט העליון - "מערכת משפטית שעוסקת בעיקר בהגנה על עצמה"...
* מועצת זכויות האדם של האו"ם אומרת בדו"ח לשנת 2018 "התדרדרות חמורה בישרת רשויות החוק והמשפט בישראל... מצב בו ישרתו ותקפותו של כל מסמך חוקי ומשפטי מישראל מפוקפקות במקרה הטוב".
* כבר אפלטון זצ"ל הסביר לפני יותר מ-2000 שנה, ששחיתות מערכת החוק והמשפט היא קדקוד השחיתות השלטונית - מחריבה את הרפובליקה עד היסוד...
מערכת החוק והמשפט בישראל התפתחה למפלצת תלת-ראשית - השופטים, הפרקליטות+משרד היועמ"ש, ולשכת עורכי הדין.... בשנים האחרונות המצב התבהר לציבור כשמש בצהרי היום... מנינו כמה מהפרשות הבולטות...
***והיום:*** מה המצב לגבי לורי שם-טוב היום - לאחר שנתיים מעצר?
משפט שדה בקרקס הפשפשים, לו שותפים: * שופטי חיפוש ותפיסה בשלום ת"א. * שופטי מעצר ימים בשלום ת"א, * בני שגיא ואברהם היימן במחוזי ת"א. * שופטי מחוזי מרכז בסדרת עררי עצירה. * בית המשפט העליון בסדרת עררים על מניעת הגישה לחומרי חקירה ומעצר לפני משפט. * התביעה. * הסניגוריה הציבורית.
בטקס הפרישה של שופט בית המשפט העליון אורי שוהם (ההוא שהכניס את שוקי משעול למאסר...) פרקליט המדינה שי ניצן ציין את ההחלטה על המעצר עד תום ההליכים של לורי שם-טוב כהישג מרכזי בקריירה השיפוטית של אורי שוהם .
בקיצור: הכנופיה כולה התגייסה להשתיק את לורי שם-טוב, לערוך עליה משפט שדה תוך הפרות בוטות של זכויות האדם הבסיסיות במטרה לדכא את המחאה נגד שחיתות בתי המשפט לענייני משפחה בפרט, ומערכת החוק והמשפט בכלל...
***התקשורת:*** צוות "כאן -חדשות" הגיע לסקר את המחאה ביום א'. יש חשש שהם ימחקו את רוב מה שנאמר בסרטונים המצורפים, כי לדבר על שחיתות מערכת החוק והמשפט זה לא "ממלכתי"...
אח"כ הם מתפלאים שהציבור איבד אמון גם בתקשורת...
[1] https://www.facebook.com/nehamad/videos/10215644670767109/?hc_ref=ARRC30usIuQRrmR7q4yvq7Nu_8aPJ7Lpo45KzBtcWU3ZjZ54_4OPoJ5gBpOd01N7pgM&__xts__[0]=68.ARCgzwNT1zJvNcWLJnftLYgcBW3tWgJeAriFugAldRy97cYFSn0BBw0cn6VCe1qqBpktLW_Hl2sJszsletWjtijQwUwnWz3qcI7DhLbjpiWrnBkJEnszr_9YVrwsgBr0IBl1dbUJtPvvVQGD_W1_V9o3X9da7Gzf6zz_N95FuD4goeVDeycHe8y3yif71ufhMSERwOzJe37SoINmNOpBRi0tsvk&__tn__=FC-R
[2] https://www.facebook.com/nehamad/videos/10215644998175294/?hc_ref=ARTZXL1yeDqNIK0to18OGycv4_GadBgf5495wvgZkD2Sld-6uSIUUR0QAxi5D09lTZ0
[3] https://www.facebook.com/or.baroch/videos/2442266055802589/?hc_ref=ARRNRTnO2tYQQdHoA9PnNucGQN1yU6MnsTAak4SWCYova6bIaVBQu_1am6wn1x7TFqU




-51:04

3,855 Views
נחמה דר‎ was live — with OR Baruch and 18 others at ‎הסנגוריה הציבורית הארצית - ת"א‎.
ערוץ כאן חדשות הגיעו לסקר את ההפגנה.
Joseph Zernik הנכבד צופה כתבה עויינת מעיקרה.
ואני אומרת בואו נחכה...
בכל מקרה הסרטון המלא מונח כאן לפניכם..
צפו ושתפו 
תודה מכל ה 
על שהייתם אתנו ועל כל שיתוף