Monday, April 16, 2018

2018-04-17 רצח משפחת דוואבשה בדומא - "שמפניה" ומשפט במחשכים...

רצח משפחת דוואבשה בדומא - "שמפניה" ומשפט במחשכים...
משפט במחשכים... הודאות שחולצו בעינויים... כתב אישום שסותר פרסומים בחו"ל על פאשלה רצינית: "פרובוקטור" שהוא איש שב"כ היה מעורב בקשר ולא דיווח לממונים - שוב, סוג של "שמפניה"... מבן אוליאל נסחטה הודאה, שביצע את הרצח "לבדו". אבל עדי ראייה אומרים שהיו שם לפחות שניים...החשש הברור הוא שהחשאיות במקרה זה, כמו במקרים אחרים, נועדה בראש ובראשונה להגן על המערכת עצמה - לחפות על הפאשלות, ועל המתרחש בהתנחלויות ובינן לבין השב"כ... הליך ראוי, משפט הוגן ופומבי נועדו לא רק להגנת הנאשמים, אלא גם להבטיח את אימון הציבור במערכת המשפט. גם במקרה הזה, אין אימון במערכת המשפט והחוק!
קראו את הפוסט השלם: http://inproperinla.blogspot.com/2018/04/2018-04-17.html
__
כאן: דיווח נדיר היום
2018-04-17 הפרקליטות ויתרה על הודאות בפרשת דומא | ישראל היום
הפרקליטות ויתרה על כמה הודאות שהוצאו מחשודים ברצח משפחת דוואבשה בעזרת "אמצעים מיוחדים" • עם זאת, לתביעה יש ככל הנראה ראיות אחרות
---
בפתח הדיון, שנערך לפני כשלושה שבועות, נחשף כי המדינה הגישה בקשה לבית המשפט, שבה ביקשה כי יכיר בעינויים כחוקיים. משפחות הנאשמים סיפרו כי בבקשה נכתב שאמנם עינויים אסורים ופסולים על פי חוק בחקירות בישראל, אך למרות זאת הם מבקשים מבית המשפט שיקבע כי לא מדובר באמצעים פסולים, זאת לאור התיק החריג
ברקע: הודאות שחולצו בעינויים, גרסת המדינה סותרת פרסומים בחו"ל
***עובדות יסוד ***
על פי החשד, פעולת טרור יהודי התרחשה ב-31 ביולי 2015, ובה נזרקו בקבוקי תבערה על שני בתי מגורים בעיירה הפלסטינית דומא, כ-25 ק"מ דרומית-מזרחית לשכם. כתוצאה מן השריפה שפרצה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד דוואבשה. בן המשפחה הנוסף, אחמד דוואבשה בן ה-4, נפצע קשה. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית.
***כתבי האישום והמשפט גרסת ויקיפדיה=גרסת המדינה***
ב-3 בינואר 2016 הוגשו כתבי אישום נגד בן אוליאל בעבירות של רצח ונגד הקטין בגין תכנון המעשה.[28] הם הואשמו, עם שני נאשמים נוספים, גם בסעיף של חברות בארגון טרור.[29] בכתב האישום נטען שהשניים תכננו את הפיגוע כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד בפיגוע ירי בידי חוליית חמאס בסמוך לצומת קידה, ליד דומא, ביוני 2015.[30] כמו כן האשים השב"כ כי הנחקרים היו חלק מהתארגנות שנקראה "קבוצת המרד", התארגנות שעל פי הפרסומים החלה באוקטובר 2013, ושאפה לבצע פעולות אלימות נגד פלסטינים במטרה לגרום למלחמה בין יהודים ופלסטינים, וכתוצאה מכך להפיל את השלטון ולהמליך מלך על פי ההלכה.[31]
בן אוליאל והקטין נעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. משפטם מתנהל בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום בפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי במחוז מרכז.[23] פתיחת המשפט התעכבה בין השאר בגלל חילופים בייצוג המשפטי של בן אוליאל, לאחר שעורכי הדין יורם שפטל ויצחק בם התפטרו במחאה על כך שנאסר עליהם להיפגש עם בן אוליאל, ואף נמנעה מהם האפשרות לשוחח עמו באמצעות הטלפון.[32] לבסוף בנובמבר 2016 נפתח משפט זוטא בשאלת קבילות ההודאות שנגבו מהנאשמים.[33] טענת ההגנה היא שההודאות נגבו בלחץ עינויים, ושהשימוש בהם היה בלתי חוקי מאחר שהנסיבות מראות שהמטרה לא הייתה סיכול פיגועים נוספים.[23] הסיכומים במשפט הזוטא הוגשו בראשית 2018[34] ונכון לחודש מרץ ההליך ממתין להכרעה.[23] מעבר להודאה, כתבי האישום מסתמכים גם על 'פרטים מוכמנים' שלפי כתב האישום בן אוליאל ידע לתאר בהודאתו.
***כרונולוגיה של דיווחי תקשורת***
^ 2015-07-31 יהודים חשודים בהצתה | ניו-יורק טיימס
שני עדים אומרים שראו שני רעולי פנים עומדים מחוץ לבית וצופים כשהמשפחה בערה.
^ 2015-09-04 טרוריסיטים ישראליים, ילידי ארה"ב | ניו-יורק טיימס
מציינים שבדומה לברוך גולדשטיין, החשודים בפרשה זאת ואחרות הם יהודים אמריקאים. כמו כן, שהרבנים של המתנחלים אינם מגנים את המעשים באופן גורף. מזכירים כדוגמאות לטרוריסטים יהודיים מתוצרת חוץ:
א) מאיר אטינגר (אז בן 24) - נכדו של מאיר כהנא.
ב) מרדכי מאייר (אז בן 18) - ממעלה אדומים
ג) אפרים חאנציס (אז בן 27)
ד) אבייתר סלונים ()
ה) אנשי המחתרת היהודית בשנות ה-80
ו) יצחק גינצבורג - "רב" בישיבה ביצהר - כמי שמגדל את הדור הבא
^ 2015-09-07 שליח האו"ם: חששות עקב כך שאין מאסרים | איי.פי.
http://www.businessinsider.com/ap-un-envoy-concerned-over-lack-of-arrests-in-west-bank-arson-2015-9
^ 2015-09-10 יעלון: יודעים מי הרוצחים בדומא, אבל לא מגלים כדי לא לחשוף מקורות | ידיעות
יותר מחודש לאחר פיגוע ההצתה בכפר שבו נרצחו ריהאם וסעד דוואבשה ובנם הפעוט עלי, שר הביטחון אמר בטקס הרמת כוסית עם צעירי הליכוד: "יש לנו קושי לבסס ראיות וכרגע אנחנו לא מעמידים לדין כדי לא לחשוף מקורות מודיעיניים"
^ 2015-09-10 מקורות ביטחוניים בישראל - הרוצח בדומא עבד עלינו | תיקון עולם
לפחות ארבעה (4) השתתפו במעשה וצפו בבני המשפחה כשהם נשרפים... בין החשודים שנמנו בניו-יורק טיימס אטינגר, מאייר וחאנציס... אולם חאנציס כנראה אינו שותף לקשירת הקשר... מקור בטחוני בישראל אומר לי שאחד מקושרי הקשר, אך לא המצית, היה סוכן שב"כ. הוא לא מסר את שמו. הוא אמר: "אחד מאנשי המעגל הפנימי של הרוצחים - לא אחד מהרוצחים עצמם - היה סוכן שב"כ ופרובוקטור - סוג של אבישי רביב... האפשרות של סוכן שיצא מכלל שליטה בפרשת משפחת דוואבשה גם יכול להסביר את הכשל של השב"כ בזיהוי הקשר לפני ביצוע הפעולה... המצב מעלה שאלות שונות, חלקן מטרידות מאד: מי הוא המתנחל שהיה "הסוכן הפרובוקטור"? ולמה המקור שלי מתכוון במונח זה? המונח מרמז על מישהו שבפועל הסית לפשע בדרך כלשהי, גם אם לא ביצע אותו. אם זה המצב - אם השב"כ הפעיל אדם להסית לעבריינות, אבל לא ידע מראש על הפעולה עצמה - זהו מעשה חמור של הרשויות. למעשה זה יכול להיות חזרה על רצח רבין. אלא שהפעם זה הביא למותם של שלושה... שאלות נוספות: האם הסוכן הוא אחד מאלה שבמעצר? או שהסוכן עדיין חופשי? אם הסוכן עדיין חופשי, האם יואשם ויועמד לדין? נראה לי שזה לא סביר, כיוון שזה יאלץ את השב"כ להסביר את הקשר שלו עם הסוכן, איך גויס, איך תוגמל, וכו' זה עלול להיות קן צרעות, שהשב"כ ינסה להימנע ממנו בכל מחיר... ולסיום - אם הייתה פה פאשלה רצינית והשב"כ הסית לפשע, אך נכשל במניעתו - זה יהיה כתם שחור לשב"כ. לא הראשון, ובוודאי שלא האחרון...
^ 2015-12-01 לאחר עתירה של שני ח"כים - השב"כ עצר שני חשודים נוספים בפרשת רצח דוואבשה | תיקון עולם
טיפול זרועות הביטחון בפרשת רצח דוואבשה פתטי... אם לא רשלונות פושעת... שתי עתירות לבג"ץ נגד היועמ"ש ושר הביטחון אומרות שהם מסרבים להגיש כתבי אישום... העתירה השנייה טוענת שאסור להפלות מקורות מודיעיניים בעשיית הצדק...
^ 2015-12-24 עמירם בן אוליאל הודה ברצח בני משפחת דוואבשה | תיקון עולם
בינתיים, העיתון פורוורד פרסם מאמר היום, שבו זיהה חשוד שני - אלישע אודס, אזרח ארה"ב. אני זיהיתי עוד קודם את ישראל קלר, אזרח ארה"ב גם הוא. מחצית החשודים הם אזרחי ארה"ב...
^ 2015-12-15 יעלון על עצורי פרשת דומא: "אין לנו ראיות להעמיד אותם לדין" | מעריב
שבוע אחרי הפרסום על שלושה עצורים בהצתה, שר הבטחון מבהיר כי הדרך למשפט עוד ארוכה. גורם בטחוני: "מדובר בתיק סבוך שהפענוח בו עוד רחוק"
^ 2016-01-03 עמירם בן אוליאל מואשם ברצח משפחת דוואבשה | ידיעות
חצי שנה אחרי ההצתה, שגרמה למות שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא, הואשמו צעיר מירושלים ברצח ונער מהשומרון בקשירת קשר לביצוע הרצח ממניע גזעני.
ב-30 ביולי בשעה 23:00 לבש בן אוליאל מכנסיים כהים ושתי חולצות כהות. בן אוליאל יצא מביתו במאחז "גאולת ציון", לקח את התיק, ובהתאם לסיכום עם הנער הלך לעבר המערה. באותה עת בילה הנער עם צעירים רבים אחרים במאחז "גבעת הבאלדים". בשלב מסוים עזב הנער את המאחז במטרה לחבור לבן אוליאל.
^ 2016-01-03 הרצח בדומא: עמירם בן אוליאל הודה במעשה, נער נוסף הודה בתכנון ההצתה | מעריב
לשם כך, הכין בן-אוליאל תיק עם שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות ותרסיס צבע שחור. ב-30 ביולי בלילה לבש בן-אוליאל בגדים כהים ויצא מביתו עם התיק כדי להיפגש עם הנאשם הקטין במערה במאחז המכונה "יישוב הדעת". לאחר שלא פגש בקטין, החליט בן-אוליאל לבצע את הפיגוע לבדו.
מסיבה שאינה ידועה לפרקליטות, המפגש המתוכנן לאותו לילה לא יצא אל הפועל. בהגיעו של בן אוליאל למערה הוא לא מצא את הנער ולאחר שהמתין כשעה – הוא החליט לצאת לבצע את הפיגוע לבדו, קם והחל ללכת לכיוון דומא.
^ 2016-01-03 פרשת דומא: עמירם בן אוליאל מואשם ברצח משפחת דוואבשה | הארץ
עמירם בן אוליאל הואשם בשלוש עבירות רצח וקטין הואשם במעורבות בפרשה. שני חשודים נוספים יואשמו באלימות כלפי פלסטינים. צו איסור הפרסום בפרשה יוסר חלקית
^ 2016-01-05 אלישע אודס - עוד חלאה מהאליטה של המתנחלים | תפוז
"מהאליטה של השומרון": זה הנער שנאשם בסיוע לרצח דוואבשה
אמו אשת חינוך ואביו רב יישוב בשומרון, שמתגוררים בבית גדול ומטופח. "בחור טוב ממשפחה טובה", סיפר שכן של אלישע, הנער שנאשם בפרשת הרצח בדומא. כיצד בכל זאת התגלגל הנער למרכז הפעילות של הטרור היהודי על פי האישומים המיוחסים לו?
^ 2017-08-01 מחיצה בין נאשם "תג מחיר" לעו"ד | NEWS1
שהם קיבל את ערעורה של המדינה וקבע: ההחלטה האם להורות על הצבת מחיצה בין אסיר ביטחוני לעורך דינו היא במסגרת שיקול דעתו המקצועי של מנהל הכלא
אלישע אודס, המואשם בעבירות "תג מחיר" ובראשן מעורבות ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, ייפגש עם עורך דינו כאשר ביניהם מפרידה מחיצה - כמקובל לגבי אסירים ביטחוניים. כך קובע (31.7.17) שופט בית המשפט העליון, אורי שהם.
אודס מואשם בחברות בארגון טרור, בתכנון רצח בני משפחת דוואבשה, בהצתות ובביצוע עבירות נוספות ממניע גזעני. בית המשפט המחוזי מרכז (השופט ארז יקואל) קיבל את עתירתו נגד הוראת מפקד כלא איילון בנוגע להצבת המחיצה בינו לבין עורך דינו. אולם שהם קיבל - בהליך נדיר - את בקשתה של המדינה לערער על ההחלטה וגם קיבל את הערעור לגופו.