Monday, March 7, 2016


TURKEY and ISRAEL are similar in media censorship, but in Israel (within 1967 borders) it is accomplishe in nonviolent manner... smile emoticon
אתמול העלינו ב- צדק חברתי - חדר המצב פוסט שמתאר השתקה כפולה של סיפור הגז בתקשורת:
ראשון היה מנכ"ל ערוץ 10 שדיבר על קיצור והשתקת החדשות בגלל הסיקור הביקורתי של נ...
See More
מדוע שינו ב"גלובס" כותרת לטובת מונופול הגז?
THE7EYE.ORG.IL
Comments
Joseph Zernikhttps://www.facebook.com/j14live/photos/a.283402828354309.84294.274242409270351/1248857338475515/?type=3&hc_location=ufi
צדק חברתי - חדר המצב
15 hrs
תשמעו סיפור מדהים.
בשני חלקים.
1.
קצת אחרי שבע הערב עלתה בגלובס ידיעה דרמטית על כך שמנכ"ל ערוץ 10 טוען כי המהלך לקיצור מהדורת החדשות שמקדמת הרשות השנייה (שר התקשורת: בנימין נתניהו), הינו בגלל העיסוק הביקורתי של ערוץ 10 בנושא מתווה מונופול הגז.
"מרגע שעלינו בסדרת כתבות שבה ביקרנו את מתווה הגז, התחילו לסתום לנו את הפה", אמר היום מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי.
מבינים?
השלטון, שלא רואה בדרכו שום דבר שיעצור אותו מלקדם את מתווה הגז, משתיק כלי תקשורת (במדינה סן-קולד דמוקרטית, כן?) כדי שהביקורת לא תשמע. כדי ששום דבר לא יעצור את השוד.
אני ממש מקווה שאתם מבינים את המשמעות של זה.
כמה עמוק מגיע הכסף הגדול, כמה רחוק, כמה מחסל דמוקרטיות.
ההון בכוחו, רוצה לעצב לכם את התודעה הציבורית שתהיה נוחה עם הגזל. שתבלע יפה את השוד. שלא תקומו.
נ.ב
בטח שמעתם על מה שקורה בטורקיה ביומיים האחרונים, עם ההשתלטות הממשלתית על העיתון שביקר בחריפות את השלטון. מפחיד נכון?
***
2.
כשעה וחצי לאחר הידיעה הראשונה של גלובס, שהחלה כבר להתפשט ברשת, שונתה הכותרת של הידיעה וגם הטקסט: המילה גז וכל קשר למתווה מונופול הגז - נעלמו מהכותרת (ראו תמונה).
וגם בטקסט חלו שינויים, המשפט של ורשבסקי שצוטט למעלה שבו הוא מסביר במפורש שההשתקה קשורה לביקורת על מתווה הגז - נעלם. יש רק אזכור קצרצר של הנושא, מוחבא בסוף פסקה.
פוף. זה לא באמת קרה. התודעה הציבורית גוהצה.
מצד אחד תגידו - מה חדש, ידוע שגלובס מדברר את מונופול הגז כבר שנים.
מצד שני, תחשבו.
אם זה הכוח של הטייקונים עכשיו, רק דמיינו מה יקרה כאן אם לא נעצור אותם.
|אור-לי ברלב ורונית הורוביץ, חדר המצב, מאבק הגז
לכתבה בגלובס: http://bit.ly/1LK9OZT
(בתגובות כאן בפוסט שמנו גם צילומי מסך של "לפני ואחרי")
2016-03-07 ISRAEL: [video] Demonstration of black Ethiopian Jews against police violence
==================
Took place in front of the Israel Police Chief home. Ended with police violence. Speakers said: I prefer to die in a civil struggle, than to die during IDF service...
https://www.facebook.com/j14live/videos/1249208188440430/?ref=notif&notif_t=notify_me_page
-8:02
1,772 Views
צדק חברתי - חדר המצב‎ added a new video: ‎לא רוצה למות בצבא, רוצה למות במאבק אזרחי!
3 hrs
"לא רוצה למות בצבא, רוצה למות במאבק אזרחי!"
=================================
אתם חייבים לצפות בדבריו של יאיו (יאיר) אברהם בסרטון הזה. בשבוע שעבר התקיימה הפגנה של בני ובנות קהילת הישראלים ממוצא אתיופי מול המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים במחאה על אלימות משטרתית שגובה קורבנות מצעירי הקהילה ומכולנו, ונגד הגזענות הממוסדת. תיקי החקירה נגד השוטרים שהתעללו ביוסף סלמסה ובחייל דמאס פקדו (שתועד מוכה ע"י שוטרים) , שני מקרי דגל שהוציאו רבבות לרחובות, ניסגרו "מחוסר עניין לציבור". מקרי אלימות נוספים מתרחשים כמעט בכל יום. האזרח אברה מנגיסטו נשכח בעזה וניראה שאין פעולה ממשית להשבתו. החלטת הממשלה להעלאת היהודים בני הפלאשמורה לאחר שנות סחבת ארוכות ומבישות בוטלה "מסיבות תקציביות" ועוד ועוד...
ניכר שבשנה שחלפה מאז המחאה הגדולה של הקיץ שעבר החריפו הטונים, אבדן האמון במערכת השלטונית המתעתעת גבר והמאבק מתחדד. בדבריו , בא יאיו אברהם חשבון עם כל אלה ומספק ניתוח חד, כואב , זועם ולא עושה הנחות על המציאות החברתית כאן, לא רק כלפי בני הקהילה. כולנו קשורים בזה והמציאות הזו מתדפקת על דלתות רבים מאיתנו.
הנה כאן גם הנגשה של חלק מהדברים בכתב לטובת הזקוקים לה:
"חשבו שאתיופים ישכחו מהר, אבל הפעם הם נתקלו במשפחת סלמסה הגיבורים, שאומרים לא, לא ניתן להשתיק את הסיפור. היום, שנתיים למותו, אנחנו פה כדי להגיד לא שכחנו שהרוצחים יש להם שמות, יש להם כתובות, יש להם ילדים, והם יושבים ומעשנים נרגילה ואנחנו פה זועקים. כל שנה שנתיים שלוש, אנחנו צריכים להפנים: רוצחים אותנו, רוצחים אותנו בשם החוק.
"עכשיו כמו שאתם יודעים יש להם גם חוק, חוק המישוש, מטרידי מדינת ישראל, שאונסים, לא רק רוצחים, רוב הניצבים שלכם פרשו או בדרך לפרוש כי אנסתם והטרדתם, אתם לא מעל החוק, אם יש חוק בכלל. מה זה חוק בכלל? כשהחוק לא מגן על האזרחים הוא לא חוק. אין חוק. הוא פיקציה. הוא לא שווה כי אתה שחור, כי אתה ערבי, מזרחי, כי אתה נראה שונה. אנחנו נמות תוך כדי מלחמה.
"רובכם עושים צבא, הולכים מסתערים קדימה כדי להרוג מחבלים, אבל אתם שוכחים שכשאתם חוזרים הביתה – מחסלים אתכם שוטרים.
"אני ממליץ לאחי האתיופים שכל אחד ישמור על הגב שלו, תקנו שכפץ, קסדה, אני לא צוחק! זו לא בדיחה! שתהיה לכם מצלמה מחוברת לראש עם כובע, שיהיה לכם תיעוד לפחות, כי אחרת אנחנו נהרגים. אומרים מדינת ישראל ציונית, אני אוהב אותה – כשבאים להרוג אותנו, זכותנו להתמודד. לא רוצה למות בצבא, רוצה למות במאבק אזרחי.
"אני רוצה שבמדינת ישראל יכבדו אדם שחום עור, שלא יתבייש, שילך זקוף. הכי מקומם אותי שאתם מלח הארץ, ההורים שלכם, הסבים שלכם, שהם גיבורים בעיני, עשו את כל המאמץ, הם הלכו. שלא תחשבו שהמדינה רצתה לקלוט אתכם ולקבל אתכם, המדינה עשתה הכל לא לקבל אתכם, עשתה הכל כדי שימותו 4000 קורבנות במדבר סודן, הגענו בדרך לא דרך, על הפרצוף שלהם אנחנו חיים. אתם חושבים שזה יפה לחיות במרחב הלבן-שחור? אז אני אגלה לכם סוד: לא! לא נעים להם. זה לא מתעכל להם.
"אנחנו ערוכים לריצה ארוכה. למרתון. חברים, אל תמותו לי. אל תצאו לפאבים, אל תהרגו אחד את השני. בואו נלחם למען כל הקורבנות".
צילום: אבי בלכרמן
קישור לפוסט סיקור ההפגנה בירושלים שפרסמנו כאן: https://goo.gl/kHlBcw
2016-03-07 Essential good housekeeping gadgets
=====================================
A quirky shoulder-mounted anti-drone device due to hit the market later this year looks like it’s been inspired by the exploits of Spiderman.
RT.COM

2016-03-07 US election: Plebs get excited by the tricks of the circus...
====================
Via Occupy Wall St.
Clinton is owned by the banksters... Refuses to release transcripts of her speeches to the banksters, so lavishly rewarded...
The Intercept
10 hrs
Bernie Sanders asked Hillary Clinton to release the transcripts from her Wall Street speeches. She made $2.9 million from 12 speeches to big banks:http://interc.pt/1UCP3ik ‪#‎DemDebate‬

Joseph Zernik shared ‎שיחה מקומית‎'s post.
7 hrs

In the meantime I’m translating the title & the first two pars.
RESIDENTS OF THE SOUTH TO THE COUNTRIES OF THE UN: EXERT PRESSURE ON ISRAEL TO LIBERATE GAZA
A group of residents in the ‘Gaza Envelope’ region sent a letter on Thursday to UN Secretary-General Ban Ki Moon, in which they asked him and all the member nations of the UN “to use the power that the organization has to move our government to end the siege (on Gaza, HM), and to advance a moral and humanitarian policy that will infuse hope into people on both sides of the border”.
The letter’s authors, activists of the group called “A Different Voice”, explain to the UN Secretary-General that they have tried numerous times in the past to appeal to the government to change direction in relation to Gaza, for the good of both peoples, but have never received a reply. For this reason, they explain, and because the siege and deteriorating situation in Gaza are “a bomb that’s ticking for all of us”, they feel constrained to ask for help from outside.
רצעת עזה במשבר הומניטרי קשה, הצבא קורא להקל את המצור, אבל הממשלה ממשיכה בשלה. תושבים מעוטף עזה קוראים לאו"ם להתערב ולקדם "מדיניות הומניטרית ומוסרית אשר תפיח תקווה באנשים משני צדי הגבול"
המים אוזלים בעזה. אין כמעט חשמל. האבטלה והעוני בשיא, ומאות אלפים נזקקים לתרופות…
MEKOMIT.CO.IL|BY HAGGAI MATAR

Joseph Zernik shared a link.
7 hrs

Joseph Zernik shared a link.
7 hrs