Saturday, March 3, 2018

2018-03-03 "התדרדרות חמורה ביושרת מערכת החוק והמשפט בישראל"

2018-03-03 "התדרדרות חמורה ביושרת מערכת החוק והמשפט בישראל"
---


קראו בבלוג:  http://inproperinla.blogspot.com/2018/03/joseph-zernik-hagit-feldman-s-post.html
להלן הנוסח הכתוב של הדברים, וסרטון של הדברים שאמרתי אמש בהפגנה בהבימה:
בעשר השנים האחרונות אני עוסק בעיקר במחקר בנושא המחשוב הממשלתי, ובפרט בקשר למערכת המשפט.
* על עבודתי בתחום זה כתב פרופ’ אמנון שעשוע, ממייסדי מוביליי:”עבודה חשובה מאד”.
* פרופ’ עוזי אורנן ועו”ד אביגדור פלדמן כתבו גם הם מכתבי תמיכה בעבודתי, מיוזמתם הם.
* בנושאים אלה אני גם מרצה ומפרסם מאמרים בכנסים אקדמיים ברחבי העולם.
* ב-7 השנים האחרונות גם התקבלו 4 דוחות שלי והפכו לחלק מדוחות רשמיים של מועצת זכויות האדם של האו"ם – 2 על ארה"ב, ו-2 על ישראל.
היום התבקשתי לדבר על דו"ח התקופתי (יוצא כל 4-5 שנים) של נציב זכויות האדם של האו"ם על ישראל לשנת 2018. על סמך המידע המקיף שהגשתי, דו"ח הנציב אומר:
"...התדרדרות חמורה ביושרת מערכת החוק והמשפט בישראל... כתוצאה מהטמעת מערכות מחשוב ממשלתיות... יש לראות את יושרתו ותקפותו של כל מסמך חוקי ומשפטי מישראל כמפוקפקות במקרה הטוב.”
מחמת קוצר הזמן אדבר רק על: “התדרדרות חמורה ביושרת מערכת החוק והמשפט בישראל".
קבענו את ההופעה שלי כאן היום לפני שבועיים. בינתיים, מערכת המשפט נתנה לי הופעת חימום שלא יכולתי לצפות לה: פרשת אסתר חיות והלה גרסטל. התקשורת קראה לנשיאת בית המשפט העליון להתפטר. חסר תקדים! פרשת השופטת רונית פוזננסקי-כ"ץ – בה התקשורת קראה להעמיד שופטת לדין! והיום - “חשיפה" ב- NEWS1 על קלטות שמחזיק לכאורה שי ניצן על מנדלבליט... אם יש שמץ אמת בדברים, הסיפור הזה מגמד את כל שאר פרשות השחיתות!
* סקר אחרי סקר מראה שהרוב המכריע של הציבור בישראל אינו נותן אימון במערכת המשפט ובשומרי הסף. למעשה זהו מצב של כשל שיטת המשטר.
* על מערכת החוק והמשפט כולה, כתב פרופ מוטה קרמניצר בעקבות פרשת רומן זדורוב: “ההתנהלות של הפרקליטות מפחידה… לא כך מתנהגת פרקליטות שרוצה לדעת את האמת. כשמצרפים לכך את עמדת בית המשפט העליון והתנהלות היועץ המשפטי לממשלה בשנים האחרונות, אנו נותרים עם מערכת משפטית שמגִנה בעיקר על עצמה.”
* על בתי המשפט לענייני משפחה, כתבו ‘משפטנים בכירים שנתנו דרור למקלדתם’: "ג’ונגל טוטלי בבתי המשפט. תעשו הכל כדי לא להגיע לשם!”
* על ההוצאה לפועל - מספיק לקרוא את דו"ח מבקר המדינה 2016, להבין שהתפתחה שם מערכת של פשע מאורגן, שסוחטת את השכבות המוחלשות בחברה.
* על המצב בבית הדין המשמעתי הסודי של השופטים, אמר השופט העליון בדימוס מישאל חשין - “תיבת פנדורה". על כך כתבו בתקשורת כבר לפני יותר מ-10 שנים: “תיבת הפנדורה של מישאל חשין. על אלו מקרים חמורים מזיוף פרוטוקולים הוא מדבר? קבלת שוחד, גניבה, הטיית משפט למקורבים?"
‫סקירה כללית לאורך זמן, מצביעה בבירור על מגמה של מערכת החוק והמשפט להקל על המושחתים הבכירים בדרכים פסולות:
* לדוגמה - הטיפול הכושל בפרשת בראון-חברון.
* לדוגמה - הטיפול הכושל בפרשת השחיתות ברשות המסים בכלל, ובמיוחד פרשת פרקליטת מחוז ת”א רות דוד, ופרשת רות דוד-רונאל פישר- ערן מלכה.
* לדוגמה - הטיפול הכושל בפרשת יאשיהו פינטו- מנשה ארביב- אפרים ברכה.
* לדוגמה - הטיפול הכושל בפרשת מסמך הרפז.
* לדוגמה - הטיפול הכושל בפרשות אביגדור ליברמן.
* לדוגמה - הטיפול הכושל בפרשת השופט עבריין המין יצחק כהן מנצרת.
* לדוגמה – הטיפול הכושל בפרשת הצוללות – תיק 3000. בתיק זה, המשטרה כבר הודיעה שהתייעצה עם מומחים מראש, כיצד לנהל את החקירה, באופן שלא תביא לגיבוש ממצאים של "שחיתות". כי ממצאים של "שחיתות" יסכנו את הסכם הרכש עם גרמניה, שמשרד הביטחון התנגד לו מלכתחילה… אז על מי הם בעצם מגינים?
‫סקירה כללית לאורך זמן, מצביעה בבירור על מגמה של מערכת החוק והמשפט לרדוף חושפי שחיתויות ופעילי מחאה בדרכים פסולות:
* לדוגמה - פרשת הבלוגרים לורי שם-טוב ומוטי לייבל – שמחו על שחיתות בתי המשפט לענייני משפחה. שם השופטים הנוקמים אינם מנסים יותר אפילו להיראות כמי שמנהלים משפט הוגן ומקיימים הליך ראוי.
* לדוגמה- רדיפתם של שוקי משעול ורפי רותם – חושפי שחיתויות ברשות המסים.
* לדוגמה - רדיפת ברק כהן ו"באים לבנקאים".
* לדוגמה - הניסיון הכושל לדכא את המחאה בפ"ת לפני שנה.
* לדוגמה - הניסיון הכושל להשתיק את דפני ליף ופעילי מחאת 2011.
השילוב הזה – של הגנה על המושחתים, ודיכוי חושפי שחיתויות ופעילי מחאה – אינו מקורי בכלל. זהו מצב טיפוסי למערכת חוק ומשפט של משטר מושחת.
כבר לפני 200 שנה כתב המומחה הצרפתי לשחיתות בסטייה: “כשקבוצת אנשים בחברה הופכים את הגזל לאורח חיים, הם ממציאים שיטה משפטית שמאפשרת את זה.”
לגבי החלק השלישי והאחרון בדו”ח נציב זכויות האדם של האו”ם על ישראל: "יש לראות את יושרתו ותקפותו של כל מסמך חוקי ומשפטי מישראל כמפוקפקות במקרה הטוב.”
מגפת הפברוקים בבתי המשפט היא תופעה של 20 השנים האחרונות. המחקר המקורי שלי מראה שדמויות המפתח במגפה זאת הם: אהרן ברק בכהונתו כנשיא בית המשפט העליון, בעז אוקון בכהונתו כרשם בית המשפט העליון, ואח"כ בכהונתו כמנהל בתי המשפט, וטומי לפיד בכהונתו הקצרה כשר המשפטים.
המסקנות:
א) חובתנו הציבורית במחאה היא לדבר ישירות, ללא מורא וללא בושה על כשל מערכת החוק והמשפט בישראל. משה נגבי, במאמרו האחרון, הזהיר את הציבור נגד FAKE LAW. והיום – זה כולל גם חלק גדול מפעולותיהם של בתי המשפט.
ב) למעשה, אנחנו חווים מצב של כשל שיטת המשטר. אין פה זבנג וגמרנו! תיקון שיטת המשטר בישראל יהיה תהליך ארוך וקשה. נחישות והתמדה!


פייסבוק: https://www.facebook.com/feldmanhagit/videos/10156183078447661/
יוטיוב: https://youtu.be/qZv7OnKPlME