Tuesday, March 5, 2019

2019-03-05 וואייוויי פותחת היום "מרכז אבטחה ושקיפות" בבריסל

וואייוויי פותחת היום "מרכז אבטחה ושקיפות" בבריסל
Image may contain: 1 person, text Image may contain: text

הסיבה הברורה להקמת "מרכז האבטחה והשקיפות" של וואייוויי היא להזים את ההאשמות של ארה"ב על ריגול דרך הניידים של וואייוווי. הגישה של וואייווי מהפכנית: הם מבטיחים לאפשר לאירופאים לבדוק את קוד המקור SOURCE CODE של המכשירים של וואייוויי במרכז האבטחה והשקיפות בבריסל.
אין סיכוי שהמתחרים האמריקאים יסכימו אי פעם לגישה דומה, או אפילו להציע הבטחות דומות - כיוון שברור שהמוצרים האמריקאים נבנו כדי לאפשר ריגול מסיבי על הצרכנים.
ואצלנו?
▪ גורמים בזרועות הביטחון הישראליות מפמפמים כרגיל את הפרופגנדה האמריקאית נגד וואייווי. זאת בשעה שחברות סייבר, כגון NSO Group Technologies, הן שעוסקות בריגול דרך הניידים מתוצרת ארה"ב.
▪ מה הסיכוי שישראל תאמץ את הגישה של וואייוויי - "אבטחה ושקיפות"? תחת ממשלת נתניהו הוקמו "מרכזים לחקר אבטחת סייבר" במחלקות המחשבים של כל האוניברסיטאות, והם ממומנים ישירות ממשרד ראש הממשלה. אבל אף אחד מהמכרזים אינו "מכרז אבטחה ושקיפות"... וספק אם הפעילות במרכזי מחקר אלה תואמת מרכזים אקדמאים...
▪ דוחות "על"ה - לשקיפות בתי המשפט" - Human Rights Alert - NGO עוסקים בניטור מערכות המידע הממשלתיות בישראל והגישה המשפטית -חוקתית לסייבר בישראל. דוחות אלה, שהוגשו למועצת זכויות האדם של האו"ם ולסדרת כנסים בינלאומיים, מציגים ראיות למרמה חסרת תקדים של ממשלת ישראל על אזרחי ישראל במערכות המידע הממשלתיות... שקיפות בוודאי שאין פה...
קישור
Huawei opens European cybersecurity "transparency centre"