Sunday, August 23, 2015

2015-08-23 PALESTINE: Routines of the occupation...

2015-08-23 PALESTINE: Routines of the occupation...
=================
Nabi Saleh, part II:
Published August 23, 2015
Three photojournalists, who were covering the routine demonstration in Nabi Saleh were detained by IDF for no reason at all.
The two Israeli journalists, arrested on Friday afternoon, were released by the court on Saturday night, after it was determined that there was no reason for their arrest. The Palestinian journalist was released on Sunday morning, only as a result of the release of the Israeli journalists.
בית המשפט: צלמים שתיעדו הפגנה בנבי סלאח נעצרו ללא עילה מאת אקטיבסטילס | 23.8.2015 חיילים עצרו שלושה צלמים שתיעדו הפגנה בשטחים. לשני הישראלים הוצע שחרור בתנאים מגבילים אולם הם סרבו מאחר ואפשרות כזאת לא הוצעה לצלם הפלסטיני. בצעד נדיר בעקבות החלטת בית המשפט לשחררם הוחלט לשחרר ללא תנאים גם את הצלם הפלסטיני
אורן זיו:
נמשכת התנכלות הצבא לצלמים בשטחים הכבושים: שלושה צלמים שתיעדו את ההפגנה השבועית בכפר נאבי סאלח בגדה המערבית, נעצרו ביום שישי האחרון. במוצאי שבת, לאחר שקבע שלא היתה עילה למעצר, שחרר בית המשפט שניים מהם, שרית מיכאלי ודוד ריב. הבוקר, בצעד נדיר כלפי עצורים פלסטינים בהפגנות, הסכימה המשטרה לשחרר ללא תנאים גם את הצלם השלישי, בילאל תמימי, בעקבות בקשה של עורך דינו והחלטת בת המשפט אמש. תמימי עדיין מחכה לשחרורו....
...מעצרם של השלושה, מדגים פעם נוספת, את משטר האפליה בשטחים. למרות שצו שטח צבאי סגור לא אמור לחול על תושבי המקום, ולמרות שנעצר בדיוק באותו מקום ובאותה שעה והואשם באותן עבירות נלקח הצלם בילאל תמימי לאחר חקירתו ביום שישי לבית המעצר הצבאי בעופר. כאמור, לא הוצעה לו אפשרות לחתום על שחרור בתנאי מגבילים כלשהם. בעוד העצורים הישראלים כפופים לחוק הישראלי על פיו תוך 24 שעות ממעצרם הם צריכים להיות מובאים בפני שופט, על תמימי, כמו על כל הפלסטינים בשטחים הכבושים, חל החוק הצבאי לפיו ניתן להחזיק בו עד 4 ימים מזמן מעצרו לפני שיובא בפני שופט.
אתמול הדגישה מיכאלי כי "דוד, בילאל ואני נעצרנו באותו מקום ונחקרנו על אותן עבירות, אבל לכל אורך הדרך טופלנו בנפרד, בגלל שבילאל כפלסטיני, כפוף למערכת המשפטית הצבאית, ואנו כישראלים נהנים מהזכויות שמעניקה המערכת האזרחית שחלה עלינו".
בעקבות ההחלטה החד משמעית של בית המשפט אמש, קיבלה הבוקר המשטרה את בקשתו של עו"ד רמתי לשחרר גם את תמימי ממעצרו ללא תנאים מגבילים".
חיילים עצרו שלושה צלמים שתיעדו הפגנה בשטחים. לשני הישראלים הוצע שחרור בתנאים...
mekomit.co.il|By Activestills

No comments: