Tuesday, December 15, 2015

2015-12-15 PALESTINE: What's new in the Hague?

2015-12-15 PALESTINE: What's new in the Hague?
===========================
The 5th in a series of articles, written by an attorney who is involved in the Palestinian side. The current instalment deals only with the Israeli claim of "Self Defense".
2015-12-15 מה חדש בהאג? חלק 5 בסדרה - טענות ישראל על "הגנה עצמית".
================
הסדרה נכתבה על ידי עו"ד אמריקאי המעורב בהליכים מהצד הפלסטיני. לאחר קריאת סדרת המאמרים, אפשר להבין את העצבנות של בוגי יעלון בקשר ל"שוברים שתיקה". הוא עלול להיות אחד מאלה שיוכרזו בהאג כ"פושע מלחמה".
בחלק זה של הסדרה הכותב עוסק רק בטענה של ישראל בניירות שהגישה להאג, שהתנהלותה בעזה בשנת 2014 הייתה בגדר "הגנה עצמית". המאמר ארוך ומפורט. שניים מן הטיעונים הבולטים בעניין "הגנה עצמית", ראויים לציון:
א. הטענה הישראלית שאינה שולטת בעזה לא התקבלה על ידי האג בעבר.
על פי הכותב, ישראל טוענת בניירות שהגישה להאג, שאינה שולטת בעזה. עניין זה מהותי, כיוון שישראל אינה יכולה לטעון להגנה עצמית נגד אזור שהיא כבשה ושולטת בו. על פי הכותב, עניין זה נידון כבר בעבר בעניין המרמרה. למרות שבית המשפט בהאג לא פתח בהליכים לגבי המרמרה, החלטות בעניין מראות שדעתו היא שישראל למעשה שולטת בעזה.
ב. טיב המעשים שנעשו בעזה לא יעמוד בהגדרת "הגנה עצמית".
על פי הכותב, מרחב הפעולה שמותר במסגרת "הגנה עצמית", הוגדר בחוק הבינלאומי בעניינים אחרים. ועל פי אמות מידה אלה, התנהלותה של ישראל לגבי עזה חרגה לחלוטין מ"הגנה עצמית".
Neither the facts nor international law support Israel's claim that its military assaults on Gaza were committed in self-defense.
truth-out.org|By James Marc Leas

No comments: