Tuesday, October 10, 2017

2017-10-09 לא לפתוח שמפניות ורודות! בג"ץ ההפגנות בכיכר גורן - דיקטטורה שיפוטית במיטבה!

2017-10-09 לא לפתוח שמפניות ורודות! בג"ץ ההפגנות בכיכר גורן - דיקטטורה שיפוטית במיטבה!
================
צר לי, שאני מוצא את עצמי יוצא נגד ה"מינוף" על ידי אנשי מחאה בולטים של החלטת בג"ץ (או ה"טיוטה") אתמול (6536/17 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ. משטרת ישראל)
בדיון הנצחי בעניין סמכותו של בית משפט לפסול חוק כ"בלתי-חוקתי", ואיזון הסמכויות בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת, נקבע בארה"ב כבר לפני שנים עקרון יסוד, שמקובל עלי כהגיוני ותקין: חוק שנכתב בצורה עמומה ודו-משמעית, הוא "בלתי חוקתי" מיסודו.
ובעניין שלפנינו? היה במדינת ישראל חוק ברור וחד-משמעי, שנכתב עוד בזמן המנדט (פקודת המשטרה) ותורגם לעברית תרגום כשיר ומדויק.

בעבר, כשנשאלתי: מהו אירוע מחאה הזקוק לרישיון? התשובה שלי הייתה פשוטה: אינני עורך דין, אך את התשובה תוכלו למצוא באתרים שונים, כגון האגודה לזכויות האזרח, "כל זכות", "מגמה ירוקה", ועד. (תמונה).
ומה עשה בג"ץ אתמול? פרסם מסמך עמום ודו-משמעי, בו השופטים עצמם מעידים על עצמם שכתבו החלטה עמומה ודו-משמעית:
חיות: "חברי מציין כי הפרשנות המוצעת על ידי היא "פרשנות עמומה"... אינני משוכנעת כי עמדה זו עמומה פחות מן הפרשנות המוצעת על ידו, ככל שהדבר נוגע לחוסר הוודאות של הציבור ושל המשטרה כאחד באשר להגדרת המקרים אשר בהם יידרש רישיון מראש לקיום הפגנה. "
כלומר, מעכשיו, אם מישהו ישאל אותי: מהו אירוע מחאה הזקוק לרישיון? התשובה תהיה: אי אפשר לדעת בלי ללכת לבג"ץ.
קוראים לזה בלשון פשוטה: דיקטטורה שיפוטית במיטבה! ואלה שאינם מבינים את זה הם במקרה גם אלה שמסרבים להבין, ששחיתות מערכת המשפט היא קדקוד השחיתות השלטונית בישראל!
Comments
Moti Hammer
עמימות היא "מתכון מועיל" להרחבת היקף "העבודה" והעשרת "ריבוי הרווחים" עבור עורכי הדין !!!

Manage
ליאור בן שמעון
לדעתי מערכת המשפט צריכה לעבור ניקויי מושחתים כללי. כולל עו"ד סוררים ששותפים לכל הבלאגן .

Manage
Joseph Zernik
נשאלתי לעניין מעמד ה"טיוטה" של ה"החלטה" מאתמול. בבית משפט כשיר, מקובל ברחבי העולם הנאור, שהחלטה צריכה להיות רשומה בתיק בית המשפט ובו בזמן מומצאת לצדדים, ואין מפרסמים "טיוטות". לא זה המצב אצלנו. גם בבית המשפט העליון (לדוגמה: אבן ישראל נ שולמן בשנת 20...See More


Reply
2
Yesterday at 12:21pmEdited
Manage
Joseph Zernik
המלל של ההחלטה מופיע באתר ELYON1, שהוא תצוגת HTML, ולא מתיימר אפילו להיות מסמך רשמי. אבל גם כאן יש חריגה מוזרה - בתוך גוף התצוגה מפיעה תמונת צבע. מעולם לא ראיתי החלטה של בית המשפט העליון שכולל תמונה, בין בצבע ובין בשחור לבן. ובמקרה זה, התמונה גם אינה מעלה ואינה מורידה דבר לטיעונים המשפטיים. 
http://elyon1.court.gov.il/.../360/065/V14/17065360.V14.htm


עו"ד ד"ר אליעד שרגא; עו"ד תומר נאור; עו"ד צרויה מידד-לוזון; עו"ד דניאל חקלאי; עו"ד קרין תורן-היבלר; עו"ד גבי לסקי; עו"ד…
ELYON1.COURT.GOV.IL
Manage
Joseph Zernik
אבל כמובן, על פי המקובל בבית המשפט העליון, ייתכן שבהמשך יעלו מסמך החלטה, בין אם זהה, ובין אם משופץ. הכל במסגרת "ירידת הפורמליזם - עלייה בערכים!

Manage
Joseph Zernik
הופעת בכורה של הנשיאה החדשה -- חיות - בוגרת להקה צבאית, עם כשרונות קומיים!

Manage
Nitzan Kapel
בכל זאת הייתי נזהר ממשהי עם השם אסתר... היתה כבר אחת שתלתה כמה מושחתים בכיכרות


Reply
2
Yesterday at 12:47pmEdited
Manage
Joseph Zernik
בקיצור, אפשר לסכם את התוצאה כך:
א) לגבי המחאה בפ"ת: לכאורה אינה זקוקה לרישיון, אבל זקוקה לתיאום עם המשטרה, ומותר למשטרה להטיל מגבלות שונות, שחלקן פורטו, והשאר לשיקול דעתה של המשטרה. כלומר - רשיון תחת שם אחר.
ב) לגבי הזכות העקרונית ל"משמרת מחאה שאינה זקוקה לרישיון" - הם עצמם מודיעים לנו שמעתה הזכות הזאת "עמומה" - כלומר אינה קיימת.

Manage
Joseph Zernik
לגבי חופש הביטוי בכתב: בית המשפט הוציא על ברק כהן צו שאוסר עליו לכתוב כל דבר בעייני בנקים ובנקאים. כלומר, אסור לברק כהן לכתוב אפילו "הבנקים נהדרים", או "פגשתי את רקפת, והיא נראית מצוין". איסור כזה נקרא "מניעה מוקדמת", וברחבי העולם הנאור הוא נחשב דבר קיצוני ביותר.

Manage
Joseph Zernik
בקיצור: השופטים עומדים בחזית דיכוי המחאה החברתית, על יד ביטול החוק הקיים בעניין חופש הביטוי וחופש המחאה!

Manage
Joseph Zernik
אבל כאמור, נותרה לנו "זכות המינוף".

Manage
Yossi Gelbart
אם עד עכשיו היה אסור וההחלטה שונתה אז מותר

Manage
Joseph Zernik
"אם עד עכשיו היה אסור וההחלטה שונתה אז מותר"??? אודה אם תבהיר... מה היה אסור, ומה עכשיו מותר... 

Manage
Yossi Gelbart
אסור היה להפגין מול ביתו של מנדלבליט

Manage
Joseph Zernik
קודם המצב בעניין היה עמום, ועכשיו זהו איסור מוחלט וברור. התבלבלת פה!


Reply21 hrs
Manage
Yossi Gelbart
אז אם זה ברור אז מה העמימות ?


Reply21 hrs
Manage
Joseph Zernik
אתה בכלל מבלבל בין שתי עתירות. בעתירה הראשונה חיסלו את הזכות להפגין מול בתי אנשי ציבור בצורה מוחלטת וברורה. בעתירה שלפנינו - השאלה הייתה לגבי הזכות לקיים "משמרת מחאה שאינה זקוקה לרשיון", לעומת טענת המשטרה שיש צורך ברשיון. בענייון חוקתי, בסיסי זה, הם הנפיקו החלטה, שהם עצמם מכריזים עליה שהיא "עמומה". צוות הווי ובידור!


Reply
3
21 hrsEdited
Manage
Joseph Zernik
העניין של "משמרת מחאה שאינה זקוקה לרשיון" גם עמד במרכז התביעה הפלילית נגד ברק כהן: ברק היה עורך הדין של לה פמיליה. ברק פעל באמונה. המשטרה ניסתה למכור ללה פמיליה שהם זקוקים להודיע למשטרה ולתאם איתה כל משמרת מחאה שהם רוצים לערוך מול ביתו של בעל הקבוצה. ב...See More


Reply
2
19 hrsEdited
Manage
Joseph Zernik
מהיום והלאה, האגודה וזכויות האזרח, "כל זכות", "מגמה ירוקה" - יצטרכו להוריד את הפרסומים שלהם ברשת, שמסבירים את הזכות הבסיסית למשמרת מחאה שאינה זקוקה לרישיון. הסיבה פשוטה, כפי שהחליט בג"ץ: מהיום והלאה , הזכות למשמרת מחאה שאינה זקוקה לרישיון "עמומה".
בקיצור: ניצחון גדול למשטרה, אבדן גדול לחופש המחאה בישראל!


Reply
1
Yesterday at 2:02pmEdited
Manage
Joseph Zernik
למשל, בתמונה פה, שתמיד העליתי, סיכום של הזכות למשמרת מחאה מאתר "כל זכות". מהיום והלאה - יצטרכו להוריד את הדף הזה!

Manage
Joseph Zernik
מלכה, העליתי תמונה דומה למעלה. מה שפורסם הוא ככל הנראה "טיוטה" בלבד. בין השאר יש שם תמונת צבע באמצע ה"פסק-דין". מעולם לא ראיתי החלטה של בית המשפט העליון שכוללת תמונה. בפרט שהתמונה ב"פסק הדין" הזה לא העלתה דבר ולא הורידה דבר לעניין עצמו. נחכה ונראה אם הם יעלו מסמך, ואם המסמך יהיה זהה, או "משופץ". ההימור שלי - לא יעלו מסמך בעתיד הנראה לעין. כלומר - "פסק-דין" בעניין חוקתי יסודי יישאר בגדר "טיוטה"... לא הפעם הראשונה שתופסים אותם בתעלולים מהסוג הזה... וגם לא האחרונה... אבל החברה פותחים שמפניות ורודות...
Malka Koch


Reply
1
19 hrs
Manage
Shuki Mishol
מסכים .


Reply
1
13 hrs
Manage
Joseph Zernik
אז מה קורה, שוקי, אתה לא מצטרף לחגיגת השמפניות הוורודות של אלדד יניב ושות' לאור פסיקתו הנאורה של בג"ץ???

No comments: