Monday, September 3, 2018

2018-09-01 הסקירה השבועית: שחיתות מערכת החוק והמשפט - הבנקאים וכנופיית שלטון החוק


הסקירה השבועית: שחיתות מערכת החוק והמשפט - הבנקאים וכנופיית שלטון החוק
 סיפור האהבה בין בנקאים שודדים לבין שופטים הוא סיפור עתיק יומין - מוכר ברחבי העולם כבר מאות שנים...
ביום שישי התבשרנו שבנק המזרחי החליט להסכים לשלם 350 מיליון דולר כופר לשלטונות ארה"ב על עבריינות שם.  התשלום הוא כמובן מכספי בעלי המניות, ולא מכיסו של מי מהמנהלים.
ומה הסיכויים שמי מהבכירים בבנק יעמדו לדין בישראל על עבריינות זאת? אפס.
בסיבוב קודם: אותו סיפור עם בנק לאומי. ואז יהודה ויינשטיין, היועמ"ש המושחת, הסביר שלא יעמיד אותם לדין, כי זה יפגע "ביציבות המערכת הבנקאית"... כלומר יפגע בארגון פשיעה...
וקודם לכן: לאומי נתפס בעבריינות בברזיל, ושופט עליון בדימוס יצחק זמיר, עסק ב"גישור סודי" בין עובדי הבנק שנתפסו לבין ההנהלה, לגבי פיצויים לעבריינים על ידי ההנהלה - סוג של בוררות של עולם תחתון.
העבריינות של הבנקים, בשיתוף פעולה עם רשמים ועורכי דין, גם תועדה בדו"ח מבקר המדינה 2016 על הוצאה לפועל.  הדו"ח תיאר בפרטים שוד של השכבות המוחלשות. איש לא עמד לדין, ולא נעשו כל צעדים מתקנים...
וגם בעניין זה, במקביל, כמו תמיד, מדכאים את המחאה:
א.  ב"משפט הבנקאים" - העמידו לדין את ברק כהן וחבריו על "קשירת קשר" - סוג של מחתרת יהודית...  שוטרים עולים לדוכן העדים ומשקרים בלי לדפוק חשבון.  התביעה הגישה כתב אישום שקרי, וכאילו התנצלה על זה בדיון הראשון בתיק - שאולי לא יצא מזה כלום... אבל השופט שמואל מלמד הוא גם רמאי מתועד... אז קשה לדעת איך זה ייגמר.
ב. השופטת הנוכלת אפרת בוסני הוציאה נגד ברק כהן צווי איסור פרסום, בעניין הבנקאים, שתוארו על ידי משפטנים: "הגדירה מחדש את חופש הביטוי בישראל".

No comments: