Monday, February 8, 2016

2016-02-04 PALESTINE: Important press release by Physicians for Human Rights-Israel regarding hunger striking detainee - journalist Mohammad Al-Qiq

2016-02-04 PALESTINE: Important press release by Physicians for Human Rights-Israel regarding hunger striking detainee - journalist Mohammad Al-Qiq
=================
In brief: Al-Qiq is in critical condition. The "Ethics Committee" of the Israeli hospital where he is chained to his bed, permitted the physicians to force feed him. However, the physicians refused to do so against Al-Qiq's will.
Physicians for Human Rights-Israel (רופאים לזכויות אדם - ישראל)
רופאי בי"ח העמק סרבו לטפל בשובת הרעב מחמד אלקיק בכפייה למרות החלטת ועדת האתיקה בב"יח לאפשר להם זאת; רופא מטעם רופאים לזכויות אדם ביקר הבוקר את אלקיק: "מודאג מאוד ממצבו אך מעוּדד מסירוב הצוות הרפואי לטפל בו בכפייה".
ד"ר מחמוד מחמיד ביקר את אלקיק, השובת רעב מזה 71 יום ונמצא בסכנת חיים מיידית. הוא דיווח כי מצבו של אלקיק קשה ביותר וכי רוב השיחה התנהלה באמצעות פתקים משום שהוא מתקשה מאוד לדבר ואף מתקשה לשמוע. אלקיק חזר בפניו על סירובו להיבדק ולקבל טיפול כל עוד לא ישוחרר ממעצרו המנהלי.
הביקור התקיים בצל החלטת ועדת האתיקה של בית החולים אמש לאפשר לטפל באלקיק בניגוד לרצונו, לנוכח ההתדרדרות במצבו הבריאותי והסכנה לחייו - החלטה המנוגדת לאתיקה הרפואית האוסרת על טיפול בכפייה באדם כשיר וצלול. חברי הוועדה עצמם הכירו בכך שסירובו לקבל טיפול נעשה כשהוא "צלול ומבין" ולכן החלטתם מעוררת סימני שאלה כבדים.
ארגון רופאים לזכויות אדם קורא לכבד את האוטונומיה והמקצועיות של הצוות הרפואי, ולא להפעיל עליו לחץ. הכוח להציל את חייו של אלקיק מצוי כל כולו בידי המערכת הפוליטית־בטחונית - היא שעצרה אותו ללא משפט ועליה מוטלת החובה לשחררו.

No comments: