Wednesday, October 2, 2024

2024-10-03 שנה טובה לכולם! שלושת האחים הפריבילגים לבית צרניק עדיין מנהלים את ענייניהם בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה... בתי המשפט לענייני משפחה בישראל: שרירות או שחיתות?

 לכולם שלום, 

לכבוד ראש השנה, אחי, אורי עו"ד-סלומון-ישר-כסרגל צרניק, שוב מצטיין בשטויותיו הנלבבות, מתבסם בניחוח בית המשפט לענייני משפחה בחיפה (ראו להלן).

יש להבחין בין "מלחמות בבתי המשפט" לבין "הונאות בבתי המשפט".

כזכור, ב-3.2.2023, פחות מחודשיים לאחר פטירתה של אמי ז"ל, נסעתי לחיפה, כשידעתי שאורי נמצא בדירה. הראיתי לו את מחבוא יצירות האמנות (ומיד אח"כ אחי דרור לקח אותן ללא רשות וללא סמכות) ואת מחבוא תכשיטי הזהב (עו"ד בן ארי כתבה אח"כ שחפצי הערך התגלו "במהלך הניקיונות" :)).

בפגישה נדירה זאת אורי שאל אותי, איך לדעתי תסתיים פרשת עיזבונה של אמי. אוסיף - העיזבון אינו גדול, אך הטיפול בו הפך לפרק הסיום בשרשרת מעשי מרמה והונאה במהלך 14 השנים האחרונות, שכוונו כנגד צוואתה של אמי, כשאמי הייתה חסרת ישע - חולת אלצהיימר ונמשכים גם עתה, לאחר פטירתה. המטרה של מעשי מרמה והונאה אלה הייתה בסופו של דבר לקפח ולהדיר אותי מצוואתם המשותפת וההדדית של הוריי משנת 1999.

עניתי לו מבלי לחשוב שנייה: מרמה כלשהי בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה.  והוספתי - אתה כבן 70 שנה... רגל אחת בקבר... לא הגיע הזמן לשנות?

לא היה צריך להיות גאון או נביא כדי לחזות איך העניינים יתפתחו... 

הזכרתי לו שוב שהוא היה חלק מההונאה בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה כבר בשנת 2010. אורי שב וביקש את סליחתי, כפי שעשה מספר פעמים במהלך השנים. לא הוא ולא אני מייחסים חשיבות או כנות כלשהי לבקשות הסליחה האלה...

שאלתי אותו: מדוע עשית את זה? אורי השיב: כי אבא ביקש.

אח"כ שאלתי אותו: ומדוע הגשת עם דרור את התצהיר השקרי והמכפיש לרשם הירושות בשנת 2016, לאחר פטירתו של אבא? אורי השיב: כי דאגנו לך מאד...

מספר שבועות אח"כ, אחי אורי כתב קול קורא ל"שלושת האחים הפריבילגים" להגיע לפשרה.. 

וכשנה וחצי אח"כ אחיי אורי ודרור הגישו בצוותא חדא תביעה נגדי (אני רשום כנתבע - "המשיב 1") בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה... תביעה שהיא לטעמי מראשיתה הליכים למראית עין בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה... 

נתחיל בפרט משעשע: על פי באת כוחו של אחי דרור, עו"ד בן ארי, היא ובא כוחו של אחי אורי, עו"ד יואב סלומון, יזמו יחדיו את התביעה... אבל בסופו של דבר החליטו לרשום את אחי אורי כתובע (המבקש), ואת אחי דרור כנתבע (המשיב 2)... 

מבחינת עורכי דין ומשפטנים ישראלים, הליך משפטי שבו הצדדים מוגדרים באופן שרירותי כתובע או נתבע, הוא דבר סביר... אחרים, מחוץ לישראל, יגידו שזה לא הליך משפטי במובן המקובל על פי הנורמות הבינלאומיות...

אני מקווה שבשנה העברית החדשה נצליח סוף סוף לקבל הכרה ציבורית ראויה בתרומתם של משפחת צרניק ועורכי דינה לשחיתות בתי המשפט בישראל... 

--- 

* מה אמרה דפנה הקר, פרופ' למשפטים באוניב' תל אביב על בתי המשפט לענייני משפחה בישראל?

דפנה הקר - משפטנית וסוציולוגית, פמיניסטית, פרופסור מן המניין בפקולטה למשפטים ובתוכנית ללימודי נשים ומגדר בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב. בולטת במחקריה הסוציו-משפטיים על משפחות בישראל ובפעילותה למען זכויות נשים. יו"ר שדולת הנשים בישראל.

יש ג'ונגל טוטלי בבתי המשפט. תעשו הכול כדי לא להגיע אליהם (2016)
"זוכרים את המאמר המכונן של מאוטנר 'ירידת הפורמליזם ועליית הערכים'?" "אז, לפחות בתחום שלי (דיני משפחה - ח.מ), ואני שומעת שגם בתחומים אחרים, אנחנו בעידן ירידת הערכים ועליית הברדק. אם שופטים לא מצייתים לחוק ולא מכבדים תקדימים של ערכאות עליונות - למה זה ממשיך להיקרא 'משפט'? זה אפילו לא משפט כריזמטי א-לה-וובר - כי אנחנו לא הולכים לשופטים בגלל הכריזמה. גם לא מנהגי, כי אנחנו לא קהילה."אז מה זה הדבר הזה שקורא לעצמו משפט, אבל מתנהל באופן שרירותי לפי שיקול-הדעת המוחלט של היושבים על הכס? הגיע הזמן לחקור ולכתוב על זה - אנחנו שבויים במערכת ששכחה שהיא מערכת משפט. אם זו התוצאה של ירידת הפורמליזם, אני הולכת להיות פורמליסטית אדוקה - הנזקים איומים ומפחידים. עשו הכול כדי לא להגיע לבתי-משפט - אין שם משפט!" 
"אי אפשר יותר ללמד דיני משפחה. יש דיין - אפילו כפול - אבל אין דין. זה אף פעם לא היה ככה ולא עזר שהעליון אמר 'תירגעו'. הם ממשיכים בשלהם".

* ומה תרומתי לנושא?
כמי שכתב דוחות על מערכת המשפט בישראל, דוחות שעברו ביקורת מומחים והפכו לחלק מהדוחות הרשמיים של מועצת זכויות האדם של האו"ם על ישראל (2012, 2018), כולל דו"ח קצר לפי הזמנה של מחלקת המדינה של ארה"ב (2020), אינני מתיימר להתחרות בפרופ' דפנה הקר בניתוח הרעיוני של הכשלים החמורים בבתי המשפט לענייני משפחה בישראל. אולם מנקודת המבט של תחום מומחיותי, ברור שעמדתה של פרופ' דפנה הקר מוגבלת, אולי מכיוון שאין בידה המסמכים שיש בידי, ואולי עקב הנורמות המחייבות את חברי הגילדה*, לפיהן פרופ' דפנה הקר מצאה רק "שרירות", אבל לא "שחיתות".
לדעתי, השחיתות בבתי המשפט לענייני משפחה בישראל חמורה בהרבה מהשחיתות בשאר מערכת המשפט (להוציא כמובן את בתי המשפט הצבאיים בשטחים. לפי החוק הבינלאומי יש לראות את שופטיהם ופרקליטי התביעה בהם כדמויות מפתח בניהול משטר האפרטהייד - פשע נגד האנושות).

ג'ואל בן סימון והחלטות "טיוטה" בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים

א) ג'ואל בן סימון ואיילת שקד: לאחר שמחתה לפני משרדה של שרת המשפטים איילת שקד נגד השחיתות בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, גו'אל בן סימון נלקחה ע"י המשטרה לאשפוז כפוי. הן בפניית העובדת הסוציאלית לפסיכיאטר המחוזי והן בצו הפסיכיאטר המחוזי נכתב בכתב יד: "בתיאום עם עו"ד יעל קוטיק, משרד המשפטים <מספר הטלפון הנייד>". ממקום האשפוז הכפוי, גו'אל בן סימון הקליטה ברכה לשבת לשרת המשפטים איילת שקד... מיד במוצאי שבת, דוברה האישי של שרת המשפטים פרסם הודעה, ששרת המשפטים לא הייתה מעורבת באשפוז הכפוי.
ב) מנחם הכהן - שופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים: הכהן היה אחד מקבוצת שופטי משפחה בירושלים, שהתעללו במשך שנים בג'ואל בן סימון, וניהלו במשך שנים הליכים למראית עין בעניינה.
ג) החלטה "טיוטה", שהיא כתב בית דין למראית עין (כלומר - אינה כתב בית דין כלל) מאת השופט מנחם הכהן בעניינה של ג'ואל בן סימון: החלטה למראית עין של השופט מנחם הכהן (מעשה פלילי, עברייני), שהומצאה בדואר רשום ע"י בית המשפט לענייני משפחה בירושלים לגו'אל בן סימון בעת שהוחזקה באשפוז כפוי באיתנים. ההחלטה מתעדת דיון למראית עין שניהל השופט, כחלק מסדרה ארוכה של מעשים פליליים, עברייניים בתיקים של גו'אל בן סימון.
---
בפרשת ג'ואל בן סימון תועדו בשנת 2016 הליכים למראית עין, שהתנהלו במשך שנים, ע"י קבוצת שופטים בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים. כל ההחלטות בתיקים אלה היו "טיוטות" חסרות כל תוקף. אולם "הטיוטות" האלה הומצאו ע"י בית המשפט לג'ואל בן סימון, על מנת להונות אותה שהן החלטות תקפות של בית משפט של מדינת ישראל ולגרום לה לקבל את סמכותן. זוהי דוגמה מושלמת של ההתנהלות הפלילית המוגדרת במדינות שונות כ"ניהול הליכי משפט למראית עין". בישראל שופטים עוסקים במעשים פליליים כאלה ללא כל ענישה.

===

אמי ופרוטוקול "טרם נחתם" בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה

א) אמי זיכרונה לברכה, רבקה שמי צרניק: הייתה חסרת סובלנות למרמה מנהלית ומעין שיפוטית
                                          

 

ב) השופטת אספרנצה אלון ועו"ד עמוס צדיקה

ג) פרוטוקול "טרם נחתם", שהוא פרוטוקול למראית עין, כלומר אינו כתב בית דין כלל, מאת השופטת אספרנצה אלון מבית המשפט לענייני משפחה בחיפה (עמ' 1/4)
הפרוטוקול הוא תוצר דיון למראית עין מיום 4.4.2013, שהיה הפקה משותפת, מרמתית, של השופטת אספרנצה אלון ועו"ד עמוס צדיקה. "הפברוק" הזה זוכה עכשיו לתשומת לב מיוחדת, מרמתית, של הנהלת בתי המשפט (ראו להלן).

ד) מכתב מאת "המבקרת הפנימית, מחוז דרום, הנהלת בתי המשפט", שהוא סיכום בירור למראית עין של תלונה למראית עין בעניין הפרוטוקול למראית עין מאת השופטת אספרנצה אלון. 
ההליך התנהל בניגוד להוראות הליכי התלונה של הנהלת בתי המשפט, אגף ביקורת פנים ותלונות הציבור: ההליך בירר תלונה שלא הייתה מעולם. מסקנותיו של הבירור שקריות, מטעות וליצניות: 
מחד גיסא, הבירור מעלה כביכול שהנהלת בתי המשפט אינה מכירה חותמת מים "טרם נחתם", והחותמת אינה תוצר של הנהלת בתי המשפט, כחלק מהמאפיינים של נט המשפט. כלומר, הנהלת בתי המשפט טוענת שחותמת המים האלקטרונית "טרם נחתם", המופיעה על מסמך אלקטרוני בנט המשפט, היא תוצר מקומי ממקור חיפאי. במלים אחרות - הנהלת בתי המשפט טוענת שבסביבות שנת 2013, שופטים בחיפה פרצו למערכת נט המשפט ושיבשו כתבים אלקטרוניים במערכת. מאידך גיסא, הנהלת בתי המשפט מנסה לקדם את הנרטיב שזהו מסמך אותנטי, תקף של בית משפט של מדינת ישראל... 
המכתב מאת הגב' קרן לילך שלום, ומכתב דומה בפרשה ממחוז תל אביב כחודשיים לפניו, מצביעים על השחתה של  אגף ביקורת פנימית בהנהלת בתי המשפט. האיום הקבוע, שהמבקרים הפנימיים יחברו לעבריינים הפנימיים, הוא עניין מוכר, והוא מייצג שחיתות מוסדית ברמה מתקדמת.
בהגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, תואר מכתב זה כחלק מהראיות לכאורה לשחיתות ממוסדת בהנהלת בתי המשפט, המסוכם בציטטה מההיסטוריון הרומאי טקיטוס: "משנחשפה, מקלטה האחרון של השחיתות הוא החוצפה". 



On Wed, Oct 2, 2024 at 6:03 PM Rachel Ben-Ari <RachelB@bf-law.co.il> wrote:
לגמרי וגם שם אפשר להפחית חלק...

בברכה,

רחל בן ארי (בר רב האי), שותפה מייסדת

בית אדם, רח' מעלה השחרור 15, חיפה 3328439

טל: 04-8371505  |  פקס: 04-8370231   |    אתר: www.bf-law.co.il


-------- הודעה מקורית --------
מאת: Uri Zernik <uri.zernik@gmail.com>
תאריך: 2.10.2024 16:10 (GMT+01:00)
אל: "Dr. Dror Zernik @ Dr. Agile" <dror.z@dr-agile.com>, Sefi Zernik <123456xyz@gmail.com>, סלומון יואב <yoav@asc.co.il>, Rachel Ben-Ari <RachelB@bf-law.co.il>
נושא: שנה טובה!

שנת שלום על כולנו!  כמה שיותר מלחמות בבית המשפט ולא באטמוספירה או על הקרקע,

אורי

Message protected by MailGuard: e-mail anti-virus, anti-spam and content filtering.
https://www.mailguard.com.au/mg


Report this message as spam  
 

Message protected by MailGuard: e-mail anti-virus, anti-spam and content filtering.
https://www.mailguard.com.au/mg

 
 

No comments: