Tuesday, December 18, 2018

הבלוגרית לורי שם-טוב וקרקס הפשפשים - "ייצוג" מפוברק על ידי הסניגוריה הציבורית במקביל להופעתה של לורי כ"בלתי מיוצגת"

 Joseph Zernik is with ‎נחמה דר‎ and 3 others.

הבלוגרית לורי שם-טוב וקרקס הפשפשים - "ייצוג" מפוברק על ידי הסניגוריה הציבורית במקביל להופעתה של לורי כ"בלתי מיוצגת"
השופט בני שגיא, "כוכב עולה של הדור הצעיר", כבר הבהיר שאינו מכיר בזכות להליך ראוי. אין פה גאונות יהודית, וגם לא חדשנות ישראלית. כך נראה משפט של אסיר פוליטי בכל משטר מושחת.
קראו את הפוסט השלם: https://inproperinla.blogspot.com/2018/12/joseph-zernik-with-and-3-others.html

Image may contain: 1 person, smiling, closeup 
 Image may contain: 1 person, eyeglasses and closeupImage may contain: 1 person, smiling
צפו: קרקס הפשפשים - https://www.youtube.com/watch?v=z0bQsKGac-8
בכל מקום בעולם בו יש בית משפט כשיר וישר, אין מצב שבעל דין מיוצג, אבל באותו זמן גם מגיש בקשות ופותח הליכים בעצמו.
הסניגוריה הציבורית צודקת בהתנגדותה למצב כזה - לטענתם אי אפשר לפעול כך, כיוון שנוצרים שני קווי הגנה נפרדים וסותרים.
אבל במקרה של הבלוגרים, ולורי שם-טוב בראשם, השופטים הנוקמים אברהם היימן ובני שגיא, בחסות שופטי בית המשפט העליון, מנהלים משפט שדה - קרקס הפשפשים. בני שגיא החליט שמותר ללורי להגיש כ"בלתי מיוצגת" רק שלוש בקשות בחודש...
לצורך ההפקה, הם חייבים שלורי עצמה תשתתף בהופעה. הם יודעים, שאם הם יחייבו ייצוג כחוק על ידי הסניגוריה הציבורית - לורי תפסיק לשתף פעולה - ואז כל הפקת הקרקס תיכשל.
לכן, הם משבשים הליכי משפט והתנהלות של בית משפט כשיר, ומרשים ללורי להגיש בקשות בעצמה, ובו בזמן, היימן ושגיא מחשיבים את לורי ל"מיוצגת".
הסיבה ברורה: אם לורי "בלתי מיוצגת" - אסור לפסוק עליה מאסר בפועל.
קרוב לוודאי, שהמצב הזה יכשיל את לורי. במוקדם או במאוחר, ה"סניגורים" יתנו הסכמה כלשהי או יפעלו בצורה שנוגדת את טובתה של לורי - רק כדי לקדם את הופעת הקרקס לסיום מוצלח מבחינת המערכת... אז לורי כבר לא תוכל להתנגד - כיוון שהסכימה למצב המשובש של כאילו "ייצוג" במקביל להגשת בקשות כ"בלתי מיוצגת"...
הפתרון ההולם הוא שלורי תסכים לקבל את הסניגורים הציבוריים כ"יועצים בצוות ההגנה" - בדיוק כמו המעמד של השופט בדימוס עודד מודריק בהגנה של נתניהו. יחד עם זאת, עדיף ללורי להתנגד לכל סמכות של הסניגוריה הציבורית להגיש בקשות או לפתוח הליכים באופן עצמאי. עדיף ללורי להתנגד לכל הגשה של הסניגוריה ולעמוד על כך שהיא עצמה תהיה חתומה על כל הניירות, כ"בלתי מיוצגת".
נראה איך המפיקים יתמודדו עם עמדה כזאת...
אז נחמה דר שואלת: "על פי החוק היבש אדם מיוצג לא יכול להגיש בקשות לבד?"
התשובה: בוודאי שלא. זה פיברוק מארץ הפיברוקים.
מצב כזה נוגד את יסודות ה"הליך ראוי". זה כמו שתנהלי משחק כדורגל, בו לא הוגדר מספר השחקנים על המגרש. השופט מחליט ששלוש פעמים בכל חצי שעה, מותר לשחקן מס 12, שמסרב להישמע להוראות המאמן, להשתתף במשחק. בדיחה בינלאומית.
אבל כפי שהתברר כבר בנוהל "שברו את הכלים" - בני שגיא לא מכיר בזכות הבסיסית ל"הליך ראוי".
ישראל חתומה על האמנה הבינלאומית לזכויות אזרחיות ופוליטיות - שעניינה המרכזי הוא אסירים פוליטיים, כמו לורי שם-טוב. האמנה מחייבת "הליך ראוי" - ולא במקרה. כי ניהול משפט שדה לאסירים פוליטיים הוא דבר מקובל.
אמנם בני שגיא הוא "כוכב עולה של הדור הצעיר", אבל אין פה גאונות יהודית, וגם לא חדשנות ישראלית. כך נראה משפט של אסיר פוליטי בכל משטר מושחת.

No comments: