Wednesday, March 20, 2019

הארץ: לפתוח את תיק 3000. נו, באמת...

הארץ: לפתוח את תיק 3000. נו, באמת... 
■ ■ ■
מערכת החוק והמשפט אינה מסוגלת להתמודד עם שרה נתניהו והחמגשיות, שלא לדבר על השחיתות של רות דוד ופרקליטות מחוז ת"א. אז אתם מבקשים מהם להתמודד עם תיק 3000? 
תהיו מציאותיים לרגע...
כשהייתי חייל אצל בוגי היו אומרים: אפילו מהזונה הצרפתיה הטובה ביותר אי אפשר לדרוש לבצע תרגילים שהיא לא יכולה לבצע.
בבלוג: https://inproperinla.blogspot.com/2019/03/joseph-zernik-23-mins-3000.html
Image may contain: 3 people, people smiling, text
Image may contain: 1 person, standing and outdoor 
Image may contain: one or more people and text Image may contain: outdoor
הארץ: לפתוח את תיק 3000
בנובמבר 2016, כשבועיים בלבד אחרי שנחשפה פרשת הצוללות, יצאה הודעה יוצאת דופן מלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה. אביחי מנדלבליט הכריז שאינו מזהה חשד לפלילים בפרשה. הוא התבדה. פרשת הצוללות מסתמנת כאחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות המדינה. במרכזה עמדו עסקאות בין ישראל לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ", לרכישת צוללות וספינות טילים בתמורה לכשני מיליארד יורו. החלטות ביטחוניות ואסטרטגיות רגישות, שנוגעות לעצם קיומה של המדינה, זוהמו.
גם כשנפתחה החקירה הפלילית, בחודש פברואר 2017, טרח משרד המשפטים להבהיר מיד ש"ראש הממשלה איננו בין החשודים בפרשה", זאת עוד בטרם נחקרו שורה של מקורבים לבנימין נתניהו, ובהם עו"ד דוד שמרון, דוד שרן, מודי זנדברג, יצחק מולכו ואבריאל בר יוסף. אף שכרגע לא ידוע כיצד ישפיעו הידיעות על שינוי בגרסתו של עד המדינה מיקי גנור על התיק נגד כולם, למעט מולכו, נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין. עוד במארס 2017 פורסם כי בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי, היה מצוי בקשר עסקי עם טיסנקרופ. כשפורסמו הדברים טען ראש הממשלה כי הוא אינו מודע לנעשה בעסקיו של מיליקובסקי.
לאחרונה חשפה ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה שנתניהו לא אמר אמת. ראש הממשלה ומיליקובסקי לא רק דיברו על עסקים, הם היו שותפים במפעל פלדה שנמכר לחברת "גרפטק", ספקית של טיסנקרופ. את המניות נתניהו קנה כשהיה יו"ר האופוזיציה. מתברר שנתניהו עשה אקזיט נאה של 16 מיליון שקל במכירת מניותיו בנובמבר 2010, במסגרת מיזוג המפעל בעסקי החברה, בעת שהיה ראש הממשלה.
העובדות החדשות שנחשפו יוצרות לכאורה זיקה עסקית בין ראש הממשלה לבין תאגיד טיסקנרופ, לכל הפחות בזמן שהתנהל הדיון ברכישת הצוללת השישית מהחברה, וייתכן שאף עד לסוף שנת 2015 — תקופת השיא של אירועי פרשת הצוללות — זאת מאחר שמיליקובסקי המשיך להחזיק במניות החברה עד לאוגוסט אותה שנה.
בנוסף, שלשום פורסם כי עמוס גלעד, ראש האגף המדיני־ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, העיד במשטרה כי נתניהו הוא האיש שאישר לגרמניה למכור צוללות למצרים, בניגוד לטענת ראש הממשלה בעבר שהגרמנים לא ביקשו את אישורו.
השינוי בגרסתו של עד המדינה גנור צפוי להביא לפתיחה מחדש של תיק 3000. פתיחת התיק מחייבת לחקור גם את נתניהו ואת הדיווחים החדשים על עסקאות המניות. אסור שעננה שחורה תמשיך לרחף מעל פרשה חמורה זאת, שבה זוהם האינטרס הביטחוני של אזרחי ישראל עבור בצע כסף.
https://www.haaretz.co.il/…/editorial-ar…/.premium-1.7041250