Sunday, February 17, 2019

2019-09-17 המצבה של מנדלבליט האב, ופרשת "החשוד מס' 2": איה "מסמכים 1-8"?

[צפו] המצבה של מנדלבליט האב ופרשת "החשוד מס' 2": איה "מסמכים 1-8"? גם בראשון מפברקים הליכים בצווי חיפוש ותפיסה!
---
ברקע - פרשת הנזק למצבה של אביו של מנדלבליט, שהפכה לנושא חדשותי, אם לא נושא לפרופגנדה שקרית במערכת הבחירות. אז מה חדש? בילינו הבוקר קצת בבית המשפט השלום ראשון, ואח"כ עברנו ביאח"בל/לה"ב. בדרך עשינו הפסקה במטבח של הדרמטורג מיכאל, וגם הספקתי להגיע לניקוי שיניים...
צריך לזכור שאין מדובר כאן על סתם שוטר אלים ודפ"ר - נניח מתחנת לב תל-אביב (דיזנגוף), שבא לשופט כלשהו בבית המשפט השלום תל-אביב - בית משפט הידוע ב"כשל המערכתי" בפברוק הליכים. מדובר פה:
* ביחידת העילית של משטרת ישראל - יאחב"ל/לה"ב - אלה שאמורים לנהל את חקירות הפשע המאורגן, השחיתות השלטונית, פרשות בינלאומיות סבוכות,
* ובבית המשפט השלום ראשון - בית משפט פרברי, שזכה למוניטין מפוקפקים כזה שבו הוציאה הנשיאה עינת רון את צווי איסור הפרסום בתיק הצוללות, וזה שבו ניהלה הנשיאה עינת רון הליכי משפט מפוברקים על השופט עבריין המין יצחק כהן מנצרת ו"ראש FBI הישראלי", אוכל השוחד מנשה ארביב... (אבל את צווי איסור הפרסום בפרשת #אפי_נוה_והזיונים לקחו לשלום נתניה...)

צפו בוידאו: https://www.facebook.com/mmorrisreich/videos/2066641633450855/?t=0
Image may contain: 1 person, selfie and closeup Image may contain: 1 person, smiling, closeup
השופט גיא אבנון (שלום ראשון) ורפ"ק ערן פילו (יאחב"ל/לה"ב)
---
1.No photo description available. 2.No photo description available.

3. Image may contain: text
1. "צו חיפוש" של השופט גיא אבנון (שלום ראשון) מיום 22 לינואר, 2019, נגד "החשוד מס' 2" בפרשת הנזק למצבה על קבר אביו של מנדלבליט. במקום לפרט את "העילה למתן הצו", השופט כתב "סומנו מסמכים 1-8". עכשיו התברר שהם לא קיימים בתיק בית המשפט... 2. "בקשת עיון" של "החשוד מס' 2", ב"מסמכים 1-8" מתיק "צו החיפוש". 3. "החלטות בפתקית" של השופט גיא אבנון על בקשת העיון, כולל החלטות הקוראות ל"יחידה החוקרת" להגיש תגובה לבקשת העיון, והחלטה מיום 11 לפברואר, 2019, בהעדר תגובה של "היחידה החוקרת", המבהירה, שאין קיימים בתיק בית המשפט "מסמכים 1-8", ומשום כך "הבקשה מיצתה את עצמה"...
---
552 Views

במטבח של הדרמטורג מיכאל
---
"החשוד מס' 2" מנסה כבר מספר שבועות לברר מהי העילה הסבירה שהציג חוקר יאחב"ל/לה"ב ערן פילו לשופט שלום ראשון גיא אבנון, שהביאה להוצאת צו חיפוש ותפיסה נגד "החשוד מס' 2", והייתה גם הבסיס לחקירה הממושכת נגדו.
* ביום 23 לינואר, 2019 - ביצע רפ"ק ערן פילו, בסיוע משטרת התנועה חיפוש שרירותי ללא הצגת צו חיפוש - תוך פברוק של עבירת תנועה של "החשוד מס' 2", ואח"כ חיפוש ברכב ללא צו בבית דגן.
* ביום 27 לינואר, 2019 - נערך חיפוש בביתו של "החשוד מס' 2", והוצג לו צו שהוצא על ידי השופט גיא אבנון (שלום ראשון). צו החיפוש והתפיסה לא ציין כנדרש כל "עילה סבירה". במקום זאת ציין השופט גיא אבנון "מסמכים סומנו 1-8".
* ביום 29 לינואר, 2019 - לאחר שנמנעה הגישה לעיון כבעל דין, הגיש "החשוד מס' 2" בקשת עיון ב"מסמכים 1-8" בבית המשפט השלום ראשון, במטרה לממש את זכות העיון - זכות שהוגדרה על ידי בג"ץ: "עקרון יסוד בכל משטר דמוקרטי, חוקתי - על חוקי..."
* "היחידה החוקרת" - יאחב"ל/לה"ב - לא ענתה על בקשת העיון, למרות החלטות חוזרות וארכות שניתנו לה על ידי השופט גיא אבנון.
* ביום 11 לפברואר, 2019 - לנוכח חוסר תגובה של "היחידה החוקרת", הוציא השופט גיא אבנון החלטה מפתיעה, שגילתה לפתע שלא קיימים בכלל "מסמכים 1-8" בתיק בית המשפט.
* היום, החזירו בלה"ב ל"חשוד מס' 2" את המחשב שנתפס - "לפנים משורת הדין". הנייד הוחזר כבר למחרת התפיסה. בקיצור - נראה שכל הסיפור היה חסר כל בסיס.
---
מהם הפירושים האפשריים לממצאים אלה:
א) מעולם לא היו בנמצא "מסמכים 1-8" שהיו העילה הסבירה לצו החיפוש והתפיסה - סתם בלוף.
ב) "מסמכים 1-8" - הוצגו על ידי רפ"ק ערן פילו לשופט גיא אבנון, אבל לא נרשמו ולא נשמרו בתיק בית המשפט - שיבוש חמור של הליך ראוי.
ג) "מסמכים 1-8" - הוצגו על ידי רפ"ק ערן פילו לשופט גיא אבנון, נרשמו ונשמרו בתיק בית המשפט - אולם הועלמו מהתיק בשלב מאוחר יותר.
שלוש האפשרויות הנ"ל מציגות רצף מדרגי של אי-כשירות ו/או שחיתות בהליכי חיפוש ותפיסה.
---
הממצאים מעלים חשש חמור ל"כשל נקודתי" של השופט גיא אבנון (שלום ראשון) ורפ"ק ערון פילו (יאח"בל/לה"ב) בניהול הליכי צו חיפוש ותפיסה. אולם קיים גם חשש, חס וחלילה, ל"כשל מערכתי" ביחסים בין שופטי שלום ראשון ליאחב"ל/לה"ב - פיברוק שיטתי של הליכים בעניין צווי חיפוש ותפיסה.
כזכור, הזכות לביטחון מפני חיפוש ותפיסה שרירותיים היא זכות אזרחית וזכות אדם בסיסית, המוכרת כבר מעל ל-300 שנים בעולם המערבי. הפרתה היא סימן מובהק של משטר דיקטטורי.
אצלנו הזכות קיימת בתיאוריה. אולם בפרשת הבלוגרים והשופטים הנוקמים נחשף ש***כל שופטי השלום ת"א*** עסקו במשך שנים בהונאה בהליכי חיפוש ותפיסה - פיברקו את ההליכים בצוותא חדא עם משטרת ת"א, ללא תיקים, ללא מספרי תיקים, וללא כל רישום מזכירותי...
וברקע - נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מנסה למכור לנו בעזרת יחצן, שהשופטים הם אלה ששומרים על הזכויות שלנו...
עד שלא נאכוף את החוק על השופטים, ונכניס כמה מהם לכלא - דבר לא ישתנה! 

Uri Breitman Haim Shchupak חנה קים

2019-02-17 איה השופטת שרית זמיר? כך נראית קריסת מערכת המשפט בשלב מתקדם...

איה השופטת שרית זמיר? כך נראית קריסת מערכת המשפט בשלב מתקדם...
Image may contain: 1 person Image may contain: 6 people, people smiling, people sitting and indoor No photo description available.

Image may contain: text Image may contain: Joseph Zernik, smiling
שופטת נעלמה במפתיע, בעניין הקשור כנראה לפרשת #אפי_נוה_והמינויים (אך כנראה לא #אפי_נוה_והזיונים) - יש להתפלא שלא יצא צו איסור פרסום גם בעניין זה - רשלנות של השופטים? להלן הכתבה של רויטל חובל במלואה כשירות לציבור. כל כך הרבה שופטים מעורבים בשחיתות כנופיית שלטון החוק, העסק מסריח... עד שלא נכניס כמה שופטים לכלא - דבר לא ישתנה... לא נשאר זמן לישון בלילה, תשכחו מחדר כושר...
בתמונות: השופטת שרית זמיר, הועדה למינוי שופטים עם אפי נוה בפברואר 2018 - בעת מינויה של זמיר למחוזי ת"א.
---
לאן נעלמה שופטת המחוזי שדנה בצו איסור הפרסום בפרשת אפי נוה? | רויטל חובל
השופטת שרית זמיר התלוננה לפני מספר חודשים על עומס כבד. עם זאת, חופשתה באה מיד אחרי שהודיעה כי היא מנועה מלדון בערעור בתיק ולאחר שקיבלה את חומר החקירה. דוברות בתי המשפט: זמיר בחופשת מחלה
מזה כמעט חודש ימים שאולם הדיונים של השופטת שרית זמיר, בקומה ה-16 של בית המשפט המחוזי בתל אביב, עומד ריק. בבית המשפט מספרים כי השופטת החדשה יצאה לחופשה בפתאומיות ובאופן מסתורי. מדוברות בתי המשפט נמסר כי זמיר בחופשת מחלה עד למועד לא ידוע.
זמיר, בת 48, הגיעה למחוזי בתל אביב במאי 2018, אחרי תשע שנים בהן דנה בתיקים פליליים בבית משפט השלום בראשון לציון. במשך שנתיים התנוסס שמה ברשימת המועמדים לקידום על אף שלא בלטה או הצטיינה בתפקידה. חברי הוועדה לבחירת שופטים החליטו לקדמה אחרי שהתרשמו מהחלטתה לחייב סוחר סמים לא רק במאסר, אלא גם לשלם בתשלום מס על רווחים מעסקאותיו. עם מינויה, שובצה למחלקה הפלילית ולתפקיד שופטת מעצרים - תפקיד הכולל דיון בערעורים, על צווים שניתנו בבית משפט השלום וכן על החלטות אם נאשמים יישארו במעצר בזמן ניהול המשפט נגדם.
לפני כמה חודשים, פנתה זמיר לממונה הישיר עליה, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין, והתלוננה בפניו כי היא קורסת תחת נטל העבודה. במקביל נודע כי אצל אורנשטיין וסגנו, גלעד נויטל, האחראי על השופטים הפליליים בבית המשפט, הצטברו תלונות על תפקודה (דוברת בתי המשפט מכחישה את הדברים). זמיר המשיכה בתפקידה עד 21 בינואר ואז יצאה לחופשה, אך רצף האירועים שקדם לכך מעורר שאלות סביב הסיבה להיעדרותה.
מתברר כי מלבד תלונתה על העומס הכבד, הונח על שולחנה ב-16 בינואר ערעורו של העיתון "גלובס" על צו איסור הפרסום הגורף בפרשת ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה. זמיר קיבלה את התיק לידיה והורתה למשטרה להגיב לבקשה. כשזו הגיבה בקמצנות, דרשה השופטת לקבל לידיה את כל החומר בתיק, ורק אז, כשעיינה בחומר, נזכרה לפתע זמיר כי היא מנועה מלטפל בעניין. לפי כתבה שפרסמה שרון שפורר ב"המקום הכי חם בגיהינום", בעלה של השופטת זמיר, עו"ד דרור זמיר, תרם לקמפיין הבחירות של נוה לראשות לשכת עורכי הדין ומונה על ידי הלשכה, בהמלצת נוה, לבורר בתיקים גדולים. בהמשך תמכו נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים בקידומה של זמיר.
האם הדיון שקיימה זמיר בעניין צו איסור הפרסום בפרשת נוה חרף מניעותה נבדק על ידי מי מהממונים עליה? ואם לא, למה לא? שאלתי את דוברות הנהלת בתי המשפט, אך זו סיפקה תשובה מתחמקת. "ב-16 בינואר נתנה השופטת זמיר שתי החלטות טכניות בערר: בהחלטה הראשונה הורה בית המשפט למשיבה למסור תגובה מנומקת לבקשה לעיון בית המשפט בלבד. ההחלטה השנייה ניתנה משלא הוגשה תגובה מנומקת, ובמסגרתה הורה בית המשפט למשיבה להגיש את החומר הרלוונטי למחרת. משעיין בית המשפט בחומר שהונח לפתחו, ומבלי שהתקיים דיון, הבין כי קיימת לו מניעות מלדון בערר ולפיכך פסל עצמו והדיון בערר נקבע למותב אחר. על החלטות שיפוטיות ניתן לערער, ומכל מקום, בנסיבות שפורטו, לא היה כל בסיס לבדיקה בעניין וממילא לא נעשתה כזאת". כשביקשתי לקבל את רשימת האנשים שזמיר מנועה לדון בעניינם או בלקוחותיהם, הסתבר כי לזמיר אין רשימה כזאת. "היא מחליטה בעניין המניעות שלה בכל מקרה לגופו", לשון התגובה.
ביום ראשון שלאחר מכן הגיעה זמיר לעוד יום עבודה שגרתי, שלפי יומנה כלל דיון בשבעה תיקים. ל"הארץ" נודע כי שני דיונים נוספים היו אמורים להתקיים באותו יום. מדובר בערעורים שהגישו סנגורים בנוגע למעצר לקוחותיהם, אך זמיר דחתה אותם מבלי לקיים דיון. בשני המקרים החשודים שוחררו על ידי בית משפט השלום והמשטרה ביקשה לעכב זאת ב-24 שעות, במקום שעות ספורות כמקובל, כדי לשקול הגשת ערעור. הסנגורים (יוסי סקה ולירן בקרמן מטעם הסנגוריה הציבורית) ערערו למחוזי נגד עיכוב השחרור ביממה, אלא שזמיר כאמור לא קיימה את הדיון.
בצר להם, פנו הסנגורים לבית המשפט העליון ועמדו על החובה לקיים דיון בשאלת מעצרו של אדם. שופט העליון יוסף אלרון קיבל את שני הערעורים וציין כי "דחיית הערר מבלי לשמוע את טיעוני בא כוח המבקש, תוך קיום דיון כנדרש, מהווה פגיעה של ממש בזכותו של המבקש להליך הוגן ולקבל את יומו בבית המשפט". אלרון הורה למחוזי לקיים דיון עוד באותו ערב וביקש להעביר את החלטותיו לנשיא בית המשפט. התיקים לא הועברו לזמיר, שכבר לא נכחה בבית המשפט, ובסופו של דבר שוחררו שני החשודים לביתם.
למחרת הגיעה זמיר לעבודה ויום לאחר מכן כבר לא. עמיתיה השופטים מספרים על מעטה של חשאיות האופף את היעדרותה. סנגורים שהיו אמורים להופיע בפניה סיפרו ל"הארץ" שכל הדיונים שנקבעו - נדחו והועברו לשופטים אחרים. גם הפעם, השיבה דוברות הנהלת בתי המשפט כי לא נערך כל בירור, ובכל מקרה, הדגישה הדוברת כי "השופטת זמיר נמצאת בחופשת מחלה ללא קשר לדברים האמורים". עוד הוסיפה הדוברת כי "לאור פניית השופטת זמיר בעניין עומס העבודה, הועברו ממנה תיקים לשופטים אחרים".
https://www.haaretz.co.il/blogs/revitalhovel/BLOG-1.6940506
Haim Shchupak Uri Breitman חנה קים