Tuesday, September 25, 2018

2018-09-25 חוקה, תיקונים לחוקה, הכנסת ובית המשפט העליון

2018-09-25 חוקה, תיקונים לחוקה, הכנסת ובית המשפט העליון
עברו 70 שנה -מיצינו את כל האלתורים והחלטורות המשפטיות. לא הגיע הזמן למשאל עם כלשהו??? "האליטות" מפחדות כנראה מ"הפופוליזם"...  כל זה על רקע שחיתות שלטונית בכלל - ברמה בלתי נתפסת...  ושחיתות מערכת המשפט בפרט...
קראו את הפוסט השלם: http://inproperinla.blogspot.com/2018/09/2018-09-25.html

Image may contain: 2 people, people standing Image may contain: text

Image may contain: text Image may contain: text
ויכוח לוהט מתנהל בין שרת המשפטים ואח' מול נשיאת בית המשפט העליון ואח', בנושא סמכותו של בג"ץ לדון בעתירות נגד חוק הלאום. [1,2]
לדוגמה: אלדד יניב משתלח באיילת שקד ושלוחיה:
Eldad Yaniv | אלדד יניב 🇮🇱 Eldad Yaniv
Retweeted נדב איל Nadav Eyal
תקראו אנשים רציניים. לא טוקבקיסטית גונבת דעת כמו שקד: בחלק גדול מהעולם בכלל אי אפשר לשנות את החוקה או שזה תהליך מאד ארוך ובחלק צריך משאל עם ובחלק הנותר של המדינות: בית המשפט העליון פוסל תיקוני חוקה. בקיצור: שקד הפכה לשקרנית מוחלטת בשליחות המושחת מבלפור.
---
אבל אלדד יניב מדלג פה על כמה עניינים בסיסיים:
לפני שמגיעים לתיקוני חוקה, צריך לכונן חוקה... "הסעיף החוקתי" הראשון - חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, נזר החקיקה הישראלית, והבסיס ל"מהפכה החוקתית" של אהרן ברק, עבר במחטף בהצבעה בכנסת ברוב של 30 וקצת נגד 20 וקצת... זהו לא הליך תקין ומקובל של כינון חוקה מלכתחילה...
גדולים וטובים ממני כבר כתבו לפני יותר מ-10 שנים, שזהו הליך מגוחך. לדוגמה - השופט הפדרלי המוערך ריצ'רד פוזנר. ולאחרונה גם פרופ' מני מאוטנר התעורר ונזכר שזהו הליך פסול לכינון חוקה.
ובהמשך, התעלול של אהרן ברק - "מהפכה חוקתית" על סמך חוק יסוד-כבוד האדם וחירותו - הוא כמובן אקרובטיקה משפטית שלא משכנעת אף אחד מחוץ לכמה משפטנים במדינת ישראל... על האקרובטיקה הזאת העניקו לו השופטים ריצ'רד פוזנר (ליברל שרוף) ורוברט בורק (שמרן ניאנדרטלי) בתמימות דעים נדירה את התואר: "אלוף העולם בחוצפה שיפוטית".
מעבר לכך, חוק יסוד-כבוד האדם וחירותו פגום מיסודו. אין בו ציווי על שוויון, ואין בו איסור על אפליה. רבים רוצים לראות את עניין אי-השוויון כאילו נולד בחוק הלאום, אבל הוא מצוי כבר במהותו של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. ובית המשפט העליון פוסק בהתאמה כבר כ-20 שנה. (בתמונה: פסק דין משנת 2018, לפני חקיקת חוק הלאום).
כפי שמציין הציטוט בפסק הדין, מאת אהרן ברק, אבי "המהפכה החוקתית" - השמטת השוויון מהנוסח הסופי של חוק היסוד-כבוד האדם וחירותו, לא הייתה "שגגת שיכחה". בדומה, חברי הכנסת אמנון רובינשטיין ואוריאל לין לא נזקקו למחטף בהעברת החוק מתוך בורות משפטית. לא היתה אפשרות להעביר את החוק במנגנון מקובל לכינון סעיף חוקתי - "מחוסר הסכמה פוליטית".
צריך להתמודד עם המציאות: הכשל בכינון בסיס חוקתי למשטר במדינת ישראל נמשך כבר 70 שנה. הסיבה - אין לציבור במדינה הסכמה רחבה על עקרונות יסוד חוקתיים כגון חירות ושוויון.
לכן, אולי אין הצדקה לקיומו של גוף מדינתי כזה. והפתרון המתבקש - שתי מדינות לשני עמים! רפובליקה חוקתית, שבירתה תל-אביב, וממלכת ההלכה - שבירתה ירושלים.
הרעיון של מתן סמכויות רחבות לבית המשפט העליון - לבדיקת חוקתיות מעשי החקיקה של הכנסת - הוא חסר שחר במצב בו אין חוקה, ואין הסכמה על עקרונות יסוד חוקתיים. זהו אחד הגורמים המרכזיים למצב הנוכחי, שהוא משבר החוקתי באומה ללא חוקה, וכשל שיטת המשטר.
עברו 70 שנה -מיצינו את כל האלתורים והחלטורות המשפטיות. לא הגיע הזמן למשאל עם כלשהו??? "האליטות" מפחדות כנראה מ"הפופוליזם"...

Image may contain: one or more people and text Image may contain: one or more people and text
כל זה על רקע שחיתות שלטונית בכלל - ברמה בלתי נתפסת...  ושחיתות מערכת המשפט בפרט...=קישורים=
[1] 10.08.2018 בניגוד לעמדת שקד, תקדימים מראים שבג"ץ יכול לפסול חוקי יסוד | רויטל חובל
העתירות נגד חוק הלאום ייאלצו את בג"ץ להכריע אם יוכל לפסול חוק יסוד. שרת המשפטים איילת שקד טוענת שלא, אך פסקי דין ותקדימים בעולם מרמזים שהאפשרות הזו קיימת
https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6364305
[2] 24.09.2018 פוטש באדיבות בית המשפט העליון | גדי טאוב
https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.6494123