Saturday, May 18, 2019

2019-05-18 הסקירה השבועית על שחיתות מערכת החוק והמשפט: די למלחמת הכנופיות -- עסקת חבילה!

הסקירה השבועית על שחיתות מערכת החוק והמשפט: די למלחמת הכנופיות -- עסקת חבילה!
■ ■ ■
בצל האירוויזיון, נמשכה השבוע ההצגה הגדולה. הפקת תאטרון ילדים לחנוכה: הקואליציה המתגבשת מתכוונת להעניק לנתניהו חבריינות לשחיתות. ומנגד, מערכת החוק והמשפט המושחתת צועקת "הצילו!" והציבור, כמו הזאטוטים בהפקת התאטרון מעודדים צד זה או אחר. מערכת החוק והמשפט מסרבת להתמודד עם המציאות: הציבור התבגר ותוצאות הבחירות אכן מראות: רובו הגדול של הציבור מבין היטב:  מערכת המשפט מושחתת עד היסוד, ומה שמתרחש לפנינו הוא בסה"כ מלחמת כנופיות: כנופיית נתניהו ושות' מול כנופיית שלטון החוק. יש לנו משטר מושחת - אין כל ספק - והוא מושחת על כל זרועותיו. 
רוצים לתקן? אז בואו נלך על עסקת חבילה: נתניהו ושות', ורדה אלשייך, רות דוד, יעמדו לדין, ובתור בונוס- חקירת אמת של אסתר חיות והלה גרסטל בתיק 1270... מה שיוביל כנראה להעמדתו לדין של אביחי מנדלבליט גם -כן!
קראו את הפוסט השלם: https://inproperinla.blogspot.com/2019/05/blog-post.html


אירועי השבוע מתרחשים כמובן כולם בצל האירוויזיון וננה בננה... 
ובמקביל, בהפקת התאטרון, נמשכים המהלכים בקשר לשימוע, לא שימוע, וחסינות לנתניהו.  צעקות שוד ושבר נשמעות מכל עבר... הלכה "הדמוקרטיה"...
אז בואו נפתח ונברך את כנופיית שלטון החוק: ברוכים הבאים לתאכלו את מה שבישלתם!
כבר 20 שנה לפחות, שיש לנו שרשרת של יועמ"שים שסוגרים תיקים לבכירים בצמרת המשטר, ומעניקים להם חבריינות [IMPUNITY] עם או בלי הסכמים קואליציוניים:

* פרשת בר-און חברון - אז המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו על מכירת משרד היועמ"ש.  לא פחות ולא יותר...  היועמ"ש שמונה - רוני בר-און, התפטר מתפקידו תוך 24 או 48 שעות, לאחר שפרטי הפרשה נחשפו בתקשורת.  אבל היועמ"ש שמונה במקומו - אליקים רובינשטיין הערכי, סגר את התיקים ללא העמדת איש לדין.

* פרשת רות דוד ורשות המסים - נמשכת כבר קרוב ל-20 שנה!  מערכת החוק והמשפט עומדת כחומה בצורה בהגנה על רות דוד, ומסרבת להעמיד אותה לדין על התנהלותה כפרקליטת מחוז ת"א.  מדובר שם לא רק במרמה, הונאה, שיבוש מהלכי משפט, אלא גם בקבלת טובות הנאה ושוחד.

* פרשת ורדה אלשייך - שופטת בישראל נתפסה בסדרת עבירות חמורות ומתועבות מאין כמותן, מרמה הונאה, הפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט.  ואז מה?  המערכת  עברה לסדר היום, ובהמשך, ורדה אלשייך מוזמנת על ידי משרד המשפטים להרצות לסטודנטים למשפטים, כאורחת כבוד...
* פרשת נבות תל-צור - רק בשבוע שעבר תהו בתקשורת לגבי האפשרות שעו"ד נבות תל-צור עבר "עבירה אתית"...  השאלה לגבי "עבירת אתיקה" ועורכי דין היא כמובן משעשעת, כשאחד מעורכי דינו המרכזיים של מר נתניהו, עו"ד נבות תל-צור, נתפס בעבר בהדחת העדה שולה זקן בפרשת הולילנד.  אז - הפרשה נחשבה "פרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה". היום היא נראית כזניחה...  אבל התנהלותו של עו"ד נבות תל-צור - הניסיון לשחד את שולה זקן שלא להעיד נגד אולמרט היא מה שמעניין אותנו כאן.  מר תל-צור לא הועמד לדין פלילי, לא ריצה עונש מאסר, וממשיך לעסוק בעריכת דין... וגם זה כמובן בחסות היועמ"ש ובג"ץ...
* פרשת תצהיר דר' חן קוגל - דינה זילבר, רחל שילנסקי, דורית יפרח-דרורי - ופרשת רומן זדורוב - גם שם העניין היה הדחת עד. אבל הפעם - על ידי פרקליטות בכירות בפרקליטות המדינה, ששינו את תצהיר העד המומחה דר' חן קוגל - ראש המכון הפתולוגי.  בפרשה מדהימה זאת, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן - שני הערכיים בצמרת מערכת אכיפת החוק, מנעו כל פעולה נגד הפרקליטות. למעשה, המציאו שני אלה דיבר חדש: "ענה ברעך עד שקר". ולא סתם - במשפט רצח!
ומה כתב בג"ץ בדחותו עתירה נגדם בעניין זה?
חזקה על היועץ המשפטי לממשלה כי יפעיל שיקול דעת ענייני ומקצועי, בבואו להחליט על פתיחה בחקירה פלילית או העמדה לדין...
כלומר, בג"ץ העניק סנדקאות מוחלטת ליועמ"ש וסירב לבדוק את התנהלותו!
פרשת תצהיר חן קוגל קשורה כמובן קשר ישיר להתנהלותה של כנופייית שלטון החוק בפרשת זדורוב, שגם אותה הציבור הרחב מבין היטב!
 
פרשת תיק 1270 - אסתר חיות והילה גרסטל - השופטות הלה גרסטל ואסתר חיות היו מעורבות במה שנחזה כחזרה על אותו תרגיל עצמו מפרשת בר-און חברון - מכירת משרד היועמ"ש.  מה בדיוק קרה שם - לא נדע, כיוון שהפרשה לא נחקרה כראוי, תודות ליועמ"ש הערכי אביחי מנדלבליט. וגם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תרמה לעניין בערפול חושים נקודתי...   ובפרשת תיק 1270 חזינו תקדים במדינת ישראל - התקשורת לכל רוחב הקשת הפוליטית, קראה להתפטרותה המידית של נשיאת בית המשפט העליון!
מה שברור - בסופו של אותו תהליך, שכלל את הפניה להלה גרסטל, מונה מנדלבליט עצמו ליועמ"ש, מינוי שהיה בלתי סביר בעליל כבר אז.
ושוב, צריך להדגיש, שאין פה גאונות יהודית או חדשנות ישראלית.  כבר אפלטון, לפני כמעט 2,500 שנה, זיהה תהליכים כאלה, והסביר, שכשל מערכת החוק והמשפט הוא כשל סופני של שיטת המשטר.
והפתרון ההגיוני?  עסקת חבילה!
רוצים לתקן? אז בואו נלך על עסקת חבילה: נתניהו ושות', ורדה אלשייך, רות דוד, יעמדו לדין, ובתור בונוס- חקירת אמת של אסתר חיות והלה גרסטל בתיק 1270... מה שיוביל כנראה להעמדתו לדין של אביחי מנדלבליט גם -כן!