Friday, September 13, 2019

2019-09-13 הבחירות ושחיתות מערכת המשפט: "אסור לזרוק את התינוק עם מי הרחצה"?

הבחירות ושחיתות מערכת המשפט: "אסור לזרוק את התינוק עם מי הרחצה"?
ללא הבדל מה יהיו תוצאות הבחירות, אח"כ מערכת החוק והמשפט תעמוד בפני אתגרים קשים. החשש הברור הוא שמערכת החוק והמשפט, המושחתת ממילא, אינה מסוגלת להתמודד עם מצבים כאלה. התעלמות מהבעיה אינה פתרון סביר.

ללא הבדל מה יהיו תוצאות הבחירות, הימים, החודשים, והשנים אח"כ יעמידו את מערכת החוק והמשפט בפני אתגרים קשים.
החשש הברור הוא שמערכת החוק והמשפט, המושחתת ממילא, אינה ולא תהיה מסוגלת להתמודד עם מצבים כאלה. הרי כבר בפרשת התיקים של שרה נתניהו המערכת התבזתה... מנדלבליט סגר 6 או 7 תיקים באופן בלתי סביר בעליל, ללא כל הנמקה -- ובג"ץ אישור את הסגירה ללא פרסום כל הנמקה. ובתיק היחיד שנותר, הפרקליטות, היועמ"ש והשופט אביטל חן עסקו בנוכלות חצופה קבל עם ועדה -- ובג"ץ אישור כמובן את הנוכלות...
המערכת מתמסרת בזנותיות מופגנת...
לגבי התוכניות שלו ביחס למערכת החוק והמשפט לאחר הבחירות, על פי התקשורת, נתניהו די ברור:
"תפסיקו לפחד, הגיע הזמן שהם יפחדו",מי שהיו אמורים לפחד מעתה ואילך היו אנשי מערכת המשפט, ובראשם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, שהחליטו להגיש נגדו כתבי אישום בשלוש פרשות בכפוף לשימוע. [1]
ובינתיים, עמית סגל מקדם תוכנת אחרת: "דין נתניהו - דין קו 300". אי אפשר לחשוד בעמתי סגל שהוא "שמאלני מגויס". לכן, ההכרזה של עמית סגל, "דין נתניהו - דין קו 300", די מדהימה. כי ההכרזה הזאת בעצם היא הודאה, שיש הרבה "כלום", ושנתניהו צריך לפנות את הזירה... וההכרזה הל עמית סגל היא כביכול הצעת פשרה, לפיה נתניהו יפנה את הזירה ללא עימותים מיותרים ("שהם יפחדו"), תמורת חנינה מפוברקת בנוסח קו 300 - ללא חקירה, ללא כתב אישום, ללא הרשעה.
אסור למערכת המשפט הנרפסת ליפול בפח "קו 300". אין פה רצון בנקמה. יש פה דרישה לקיום "שוויון בפני החוק" (ככל שהוא תקף כ"עקרון חוקתי" על פי חוק הלאום ביחס לאזרחים יהודים). כניעה והתמסרות של מערכת החוק והמשפט על פי "דין קו 300" תסמן התמוטטות כללית של שלטון החוק (ככל שהוא תקף כ"עקרון חוקתי").
גם אסור למערכת המשפט לחשוב שתוכל לצאת מהסבך בשיטת "בר-און חברון"... סגירת התיקים, ובמקביל חילופי גברי בפרקליטות המדינה ומשרד היועמ"ש... עברו יותר מ-20 שנה, והציבור התבגר. בר-און חברון מס' 5 או 6 (אם סופרים את בר-און, רובינשטיין, ויינשטיין, גרסטל ומנדלבליט) לא יותיר דבר מאמון הציבור במערכת החוק והמשפט.
בראיון לערוץ הכנסת, שר המשפטים אמיר אוחנה הביע ביקורת קשה על רשויות אכיפת החוק: "פועלות בניגוד לחוק ובאופן עברייני". המראיינת, מזל מועלם, מצאה לנכון להעיר לו שלא ראוי לפקפק ביושרתה וכשירותה של מערכת החוק והמשפט... בכך, המראיינת ביטאה את הקוד המקובל של התקשורת הממסדית בישראל. [2]
"אסור לזרוק את התינוק עם מי הרחצה..." -- היא ססמתם החדשה של אלה שרוצים להשתיק ביקורת לגיטימית על שחיתות מערכת החוק והמשפט. אבל מבלי משים, השתקת הביקורת רק מעצימה ומתקפת אותה. כי על פי וולטייר זצ"ל, בעצם השתקת הביקורת, השופטים הופכים את עצמם ראויים לתואר "דיקטטורים". לדוגמה -- השתקת הביקורת של לורי שם-טוב על השופטים - כולל בפרט בפרשת "הבית זונות בוועדה למינוי שופטים" (בתיק השופטים הנוקמים, השופט בני שגיא הוציא צא"פ על השם הישן "מין תמורת מינוי") -- מתוך התעללות השופטים בנאשמת בהליכים הפליליים ובהליכי המעצר, תוך הפרות בוטות של זכויות יסוד "חוקתיות" (ככל שהן תקפות באומה ללא חוקה).
היחצ"ן הטוב בעולם לא יעזור לאסתר חיות. כי המסר אודות שחיתות מערכת החוק והמשפט, שהובילו אותו אולי סמוטריץ' ואוחנה מטעמים אחרים לגמרי, תפס אחיזה גם בקרב הציבור הכללי.
אין פה גאונות יהודית או חדשנות ישראלית -- שחיתות שלטונית כדבעי, כפי שאצלנו, אינה יכולה לצמוח ולפרוח ללא שחיתות מערכת החוק והמשפט!
קישורים:
[1] תוכנית המילוט של נתניהו, במלים שלו: "תפסיקו לפחד. הגיע הזמן שהם יפחדו" | גידי וייץ
https://www.haaretz.co.il/news/elections/.premium.highlight-MAGAZINE-1.7837540
[2] ערוץ כנסת @KnessetT: שר המשפטים @AmirOhana במתקפה חריפה נגד רשויות אכיפת החוק: "פועלות בניגוד לחוק ובאופן עברייני". צפו בדברים מתוך "פרלמנט צהריים" עם @mazalm3