Saturday, May 26, 2018

2018-05-27 פרשת רות דוד: האם השופטת חיימוביץ' אוכלת שוחד?

2018-05-27 פרשת רות דוד: האם השופטת חיימוביץ' אוכלת שוחד?
---
אבשלום היקר,
קראתי בצער רב את הפוסט שלך, שהעתקו להלן. נראה לי שחדלת להיות "ממלכתי", וחבל!
אם התכוונת לרמוז שהשופטת חיימוביץ' אוכלת שוחד במעטפות מזומנים, ובמקביל מקבלת הוראות מקדקוד כלשהו - הייתי אומר שאתה הוזה תיאוריות קונספירציה.
המצב הרבה יותר פשוט (וגם הרבה יותר מסובך): השופטת חיימוביץ' עוסקת בהתנהלות "סופר-מערכתית". במלים אחרות - השופטת חיימוביץ' היא תוצר של המערכת והיא גם חלק בלתי נפרד מהמערכת (במשטרים קומוניסטיים קראו לזה "הנומנקלטורה"). אף אחד לא צריך להוריד עליה פקודות ואף אחד לא צריך להאכיל אותה שוחד. היא יודעת בעצמה מה היא אמורה לעשות במצב כזה. כל זמן שהיא מתפקדת כחברה נאמנה בכנופיה - היא ובני ביתה מאורגנים, מסודרים, וגם מאותרגים - אם חלילה יסתבכו קצת עם החוק.
פרופ' מוטה קרמניצר תיאר את המצב בפרשת רומן זדורוב: מערכת מפחידה, שעוסקת בעיקר בהגנה על עצמה.
מבחינה קרימינולוגית ומבחינת משקיפים בינלאומיים - זאת מערכת חוק ומשפט שהפכה לארגון פשע. ליתר דיוק: מערכת חוק ומשפט שהפכה ל"פשע מאורגן מדינתי". זהו מצב מוכר במשטרים מושחתים - רשויות המשטר עצמו מתנהלות כארגוני פשע. אין פה שום דבר מקורי.
נ.ב. 1) ואת האבחנה הזאת לגבי המשטר בישראל - מיזוג של רשויות המשטר עם הפשע המאורגן - ביטא כבר שגריר ארה"ב בדו"ח משנת 2009 למחלקת המדינה: "ישראל - הארץ המובטחת לפשע המאורגן?"
a promised land for organized crime? - WikiLeaks
https://wikileaks.org/plusd/cables/09TELAVIV1098_a.html
נ.ב. 2) את הביטוי הישראלי המקורי "סופר-מערכתית" שמעתי לראשונה כהסבר מאיש מפלגת העבודה להתנהלותה המוזרה של שלי יחימוביץ בפרשת הפרקליטות, המכון הפתולוגי, ודו"ח הילה גרסטל....
___
הילה גרסטל: "השיטות שנקטו נגדי היו מזעזעות"; שלי יחימוביץ': "השמצות חסרות שחר"
בדיון שנערך היום בועדת החוקה, חוק ומשפט אמרה גרסטל, נציבת הביקורת על הפרקליטות לשעבר, כי העבירו אותה מסכת השפלות ו"יבוא יום והנושא יפתח יותר" ■ יחימוביץ' ענתה לה: "אם היינו צריכים ראיה מדוע היא לא התאימה לתפקידה, זה לשמוע את דבריה ואת ההשמצות שלה שאין בהם מזג שיפוטי"
https://www.themarker.com/law/1.3013107
נ.ב. 3) אתה מתחבר עכשיו יפה לציבור הרחב...
"סקר של האיחוד האירופי חושף את היקף חוסר האמון במערכת החוק והמשפט: רק 22% מהישראלים סבורים ששופטים לא מקבלים שוחד"
https://www.haaretz.co.il/news/law/1.1536267
אנסה להיראות מופתע אם יתברר שהשופטת חיימוביץ' נוטלת שוחד.
רפי רותם
Shuki Mishol
Joseph Zernik

השופטת חיימוביץ אישרה ליאיר ביטון לשהות בחו"ל ופטרה אותו מנוכחות בעדויות של יצחק אברג'ל, שולה זקן ורות דוד, ועכשיו החליטה לסגור דלתיים בעדות פרקליטת המחוז לשעבר על ה...
POSTA.CO.IL