Thursday, July 11, 2019

2019-07-11 האגודה לזכויות האזרח - זכויות המפגינים

צאו מהבית
מה עושים כשפוגשים משטרה בזמן הפגנה? (וידאו)
11.7.2019 
האגודה לזכויות האזרח בישראל
חברות וחברים יקרים,

בשבועות האחרונים נשטפים הרחובות ברחבי הארץ בהפגנות ובמחאות. מצעדי גאווה, מחאת הקהילה האתיופית, הורים שדורשים פיקוח על פעוטונים, אמנים שמוחים נגד מפעל הפיס, הפגנות נגד הגזענות בעפולה ועוד ועוד. ההתעוררות הזאת מאוד משמחת ואנחנו תומכות בה. זה אומר שיש כאן א/נשים שאכפת להם ושפועלים לשפר את המציאות שאנחנו חיים בה.

במסגרת פרויקט דוקורייטס אנחנו מסייעות לרבים ממארגני ההפגנות ואירועי המחאה הנתקלים בקשיים מול משטרת ישראל והרשויות השונות. כך למשל אספנו תיעוד של אלימות משטרתית בהפגנות של הקהילה האתיופית, עתרנו בעניינו של חרדי שהותקף על ידי שוטר, וסייענו להוציא לפועל מצעדים ואירועי גאווה שקיומם עמד בסכנה בגלל דרישות שערורייתיות שהציבה המשטרה. בנוסף הכשרנו מאות פעילים ופעילות בנושאים מגוונים כגון אבטחה דיגיטלית, תביעות השתקה נגד נשים, תיעוד הפגנות וזכויות מפגינים.

חשוב לדעת שלמפגינים/ות ולמארגנות הפגנות ואירועי מחאה יש זכויות. לא תמיד חייבים לבקש רישיון; לא תמיד חייבים להסכים לתנאים שהמשטרה או הרשות המקומית מציבות; מותר לצלם; מותר להשתמש במגאפון; וגם אם נעצרים בהפגנה, יש לעצורים זכויות. על כל אלה תוכלו לקרוא באתרדוקורייטס, המוקדש לזכויות מפגינות ומפגינים.

רוצים לארגן אירוע מחאה וזקוקים לייעוץ? נתקלתם בקשיים מול המשטרה או העירייה? רוצות לשאול ציוד צילום כדי לתעד את האירוע? אל תהססולפנות אלינו.
 

שירלי נדב
שלכם,
שירלי 

שירלי נדב
רכזת חופש ביטוי ומחאה