Tuesday, March 24, 2020

2020-03-24 משמרת מחאה: דורשים שקיפות, חקירת אמת ומיצוי הדין עם השופטים

■ משמרת מחאה: דורשים שקיפות, חקירת אמת ומיצוי הדין עם השופטים ■
~~ המחאה תתקיים תוך שמירה מוקפדת על תקנות הקורונה ~~~
יום שלישי, 24 למרץ, 2020, 10:30 -11:30
איפה: בכניסה לבית המשפט המחוזי, וייצמן 1, תל-אביב
© שופטים לא מעל לחוק! ©
* דורשים החלטה בדבר כתב אישום נגד השופטת אתי כרייף ואפי נוה בפרשת מין תמורת מינוי, על פי המלצת המשטרה!
* דורשים חקירת אמת של פרשת אפי נוה והשופט איתן אורנשטיין, והשעייתו עד תום החקירה.
* דורשים חקירת אמת של אוסף הפרשות וחשיפת האמת ביחס להתנהלות הוועדה לבחירות שופטים.
יש לחקור חקירת אמת, להעמיד לדין כראוי, ולמצות את הדין במקרים של שוחד, מרמה, הפרת אמונים - שופטים המנצלים את כוח השררה לצרכים עברייניים.
צווי איסור הפרסום על החומרים מהניידים של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה הוסרו חלקית. מידע נוסף דולף כל הזמן... ידוע מתוך הדלפות מחומרי הניידים של אפי נוה על:
*חשדות של "דילים אסורים" (עסקאות שוחד) ביחס ל'שופט הרם' שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון (בקשר להכשלת מועמדים בבחינות לשכת עורכי הדין),
* חשדות של "דילים אסורים" (עסקאות שוחד) ביחס ל'שופט הבכיר' נשיא בית המשפט המחוזי ת"א איתן אורנשטיין (בקשר ל"נזיקיסטים"),
* חשדות של "דילים אסורים" (עסקאות שוחד) ביחס ולשופטים אחרים, מכהנים ובדימוס.
* באשר לנשיא בית המשפט המחוזי ת"א איתן אורנשטיין גם נחשפו פרטים נוספים על תקשורת אסורה בינו לבין אפי נוה ביחס להליכי המשפט בפרשת ענבל אור… אפי נוה דרש החלטה על פירוק בו ביום:”פירקת אותה?” “החלטה היום”.
* בפרשת "מין תמורת מינוי" - יש חשד ל"יחסים אינטימיים" בין המועמדת למינוי - היום השופטת אתי קרייף - לבין אפי נוה, ואולי גם משה כחלון ("להרים את נטל הראיה")...
* בפרשת השופט אביגדור דורות - מתברר שאפי נוה לא נתן גילוי נאות לוועדה על תרומות ממשרדו של דורות לנוה, שלאחריהן מונה לשופט מחוזי...
* שופטת השלום לימור מרגולין-יחידי ושתי פרקליטות נפגשו בחשאי ב-2017 עם יו"ר הלשכה דאז אפי נוה ועם חברת הוועדה לבחירת שופטים. התנהלות אסורה. נשיאת העליון אסתר חיות גילתה על כך בדיעבד וזעמה
* נשיאת העליון אסתר חיות והנשיאה בדימוס מרים נאור העידו במשטרה בפרשה. שתיהן ידעו על התנהלות בלתי חוקית - אבל לא עשו דבר. אי קיום חובת דיווח - עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר.
* ברקע - אוסף של עסקאות מפוקפקות בהפניית בוררויות מהלשכה לאנשיו של אפי נוה, כולל בוררויות במיליוני ש"ח לחברת הוועדה למינוי שופטים עו"ד אילנה סקר - אותה אפי נוה מתאר בנייד כמי ש"השחיל" לוועדה.
* אפי נוה סיכם את המצב: "היום פגשתי משהו כמו 10 מועמדים לעליון. חוץ מללקק לי את החור של התחת הם עשו הכל..."
מן הראוי לחקור ולהעמיד לדין כראוי שופטים שנתפסו בתקשורת עם בעלי דין ו/או בעלי עניין מחוץ להליך השיפוטי. תקשורת מסוג זה [ex parte communication] מוכרת ברחבי העולם כסממן מובהק של בתי משפט בלתי כשירים ו/או מושחתים. במדינת ישראל, לעומת זאת, השופטים מתייחסים לתופעה בסלחנות בלתי נתפסת...
יש להשעות מיד את השופטים החשודים, או להוציאם לחופשה עד לבירור הפרשות!
אסור לתת למצב להימשך, בו מקרים של שופטים שעברו עבירות חמורות על החוק נסגרים במחשכים - "תיבת הפנדורה של מישאל חשין". השקיפות חיונית לשיקום אמון הציבור במערכת המשפט!
גידי וייץ כתב בדצמבר 2019:
"חברה נורמלית לא יכולה להרשות לעצמה שהבכירים הספורים האלה ימשיכו, בחסות אפלת צו איסור הפרסום, לשלוח אנשים לכלא ולהכריע סכסוכים וגורלות… לחשוף את כל הפרטים לאור השמש!”
רובי ריבלין אמר בטקס השבעת השופטים במרץ 2018:
"אנו חיים בעת שפוט השופטים. הציבור שופט את השופטים… הציבור זכאי לדרוש שקיפות, הוגנות והליך נקי. בלעדי אמון הציבור אין לבית המשפט זכות קיום.”
-1:01:21
1,393 Views

2020-03-24 יומן קורונה - ככה נראה השפל הגדול

■ ככה נראה השפל הגדול ■ החברה בישראל תצא מהמגיפה עם מעמד רחב של אריסים - א/נשים בחובות ענקיים, שאין ביכולתם לשלם, א/נשים שעובדים כדי להחזיר חובות לבנקים. בנוסף - עוני בהיקף שלא ראינו עד היום. זקנים וילדים יהיו הנפגעים המרכזיים, כרגיל. זאת חזרה לסדר החברתי שהיה קיים במערב לפני 100 שנה - "השפל הגדול" של תחילת המאה שעברה. את הבנקים, הטייקונים, והתאגידים ימשיכו לפנק. לא הממשלה הנוכחית ולא האופוזיציה מראות כל סימן של חשיבה אחרת... לא ברור אם הציבור יתעורר ויבין שזאת שאלה של מדיניות, לא גזירת הגורל. דרושה חשיבה חברתית-כלכלית חדשה!
1
6