Saturday, October 6, 2018

2018-10-06 המצחיקים ב- OECD - מבקשים מידע על מחשוב ממשלתי והשחיתות השלטונית בישראל


 Joseph Zernik is with ‎נחמה דר‎ and 52 others.
המצחיקים ב- OECD - מבקשים מידע על מחשוב ממשלתי והשחיתות השלטונית בישראל
קישור: http://inproperinla.blogspot.com/2018/10/2018-10-06-oecd.html
Image may contain: text Image result for oecd logo
אתמול קיבלתי פנייה מצחיקה מראש היחידה לאינדיקטורים של מדע וטכנולוגיה ב-OECD, רוצים שאשתתף בסקר. הם כותבים שהפנייה אלי היא בקשר למאמר שלי:
"מחשוב ממשלתי בישראל - שדרוג לעידן הפוטס-אמת"...
על החתום: פרננדו גאלינדו-רואדה, ראש היחידה למחוונים (אינדיקטורים) של מדע וטכנולוגיה, OECD.
RE: OECD Survey on Science: your paper e-Government in Israel - Transformation into the Post-Truth Era
Fernando Galindo-Rueda
Head, Science and Technology Indicators unit
OECD Directorate for Science, Technology and Innovation

2018-10-06 הסקירה השבועית - שחיתות מערכת החוק והמשפט בישראל - כיכר גורן, פ"ת


הסקירה השבועית - שחיתות מערכת החוק והמשפט בישראל - כיכר גורן, פ"ת
השבוע, עקב החג, חששתי שלא יהיה לי חומר לסקירה השבועית. אבל בסוף היה שבוע עמוס במיוחד בפרשות עסיסיות ברמה גבוהה במיוחד:
א) הודעה מוזרה על סגירת תיק 1270, בו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטת הילה גרסטל חשודות באי קיום חובת דיווח - בעניין מכירת משרת היועמ"ש, שהסתיימה במינויו של אביחי מנדלבליט... ואח"כ הודלפו עוד קצת מסרונים, שמעלים חשש ברור שגרסטל שיקרה בעדותה במשטרה (למי שלא הבין שגרסל וחיות רמאיות).
ב) פרשה הזויה בה יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה ניסה להבריח את החברה שלו דרך משטרת הגבולות בנתב"ג... ובהמשך, המשטרה ביקשה אישור ממנדלבליט לחקור את נוה תחת אזהרה - בשעה שאין כל צורך באישור כזה (בדיוק כמו מצבה של שרה נתניהו)... ואח"כ - מנדלבליט "פסל את עצמו" מלתת את האישור - עקב חברותו עם אפי נוה (אחרי שסירב לפסול את עצמו מטיפול בתיקי נתניהו וזוגתו...). ואחרי זה, אנשים לא מבינים למה אני אומר שכל חבר בלשכת עורכי הדין הוא חבר בכנופיה, גם אם שלא מרצונו.
ג) וגם פצצה בקומדיה של משפט רות דוד -רונאל פישר: ערן מלכה מעיד שאפרים ברכה מנע חקירה של הלבנות הון דרך יאשיהו פינטו, ובנוסף - שהם אספו מידע מפליל על אשר גרוניס, מני יצחקי ואחרים, כחלק מ"הקלפים", "נשק ליום שחור"...
לכל מי שעדיין לא הבין: מערכת החוק והמשפט, מפלצת תלת ראשית - היועמ"ש ופרקליט המדינה, בית המשפט העליון, ולשכת עורכי הדין - היא קדקוד השחיתות השלטונית!
נ.ב. לקינוח - השבוע היו גם דיונים נוספים בעניין הדיקטטורה המתקדמת: האם זה סביר שהשב"כ שואל אנשים בכניסה לישראל מה דעתם על נתניהו, ולחוד - צה"ל מרגל ברשת על פוליטיקאים ועיתונאים....
א) הודעה מוזרה על סגירת תיק 1270, בו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטת הילה גרסטל חשודות באי קיום חובת דיווח - בעניין מכירת משרת היועמ"ש, שהסתיימה במינויו של אביחי מנדלבליט... ואח"כ הודלפו עוד קצת מסרונים, שמעלים חשש ברור שגרסטל שיקרה בעדותה במשטרה (למי שלא הבין שגרסל וחיות רמאיות).
Image may contain: 1 person, smiling


Image may contain: 2 people, people smiling, text
2018-10-04 סוגרים את תיק 1270 - אסתר חיות הביתה!
---
מצחיק או עצוב? ולמה זה לא מפתיע?
גרסטל רמזה שצריך לחקור את מנדלבליט בפרשה... אבל מנדלבליט וניצן החליטו שלא צריך לחקור את מנדלבליט בפרשה...
זה התחיל ב"עדות פתוחה" במקום חקירה, ועכשיו סוגרים את התיק: ללא ספק פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה מאז בר-און - חברון.
--
תפנית חדה בעלילה: כך נקברה פרשת הצעת השוחד לגרסטל | גידי וייץ
עדותה הראשונה של גרסטל חיזקה את החשד שניר חפץ הציע לה להתמנות ליועצת המשפטית אם תגלה סלחנות כלפי שרה נתניהו - אך בהמשך היא נסוגה ושינתה גרסה ■ שמונה חודשים לאחר שתואר כ"שחיתות שלטונית ברמה הגבוהה ביותר", המשטרה ממליצה לסגור את תיק 1270
---
ב-20 בפברואר התקשר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. הוא ביקש ממנה להיפגש עם קצין משטרה ולמסור בפניו עדות בחקירה סמויה רגישה מאוד שהתנהלה באותה עת. "כבר פנו אליי מהעיתונות לפני זמן קצר בעניין הזה", הגיבה חיות, לתדהמתו של היועץ. בחלוף מספר שעות טיפסו שניים מאנשי יחידת להב 433 ללשכתה של חיות בגבעת רם. קציני המשטרה ביקשו לברר מה שמעה הנשיאה מחברתה הקרובה, נשיאת בית המשפט המחוזי לשעבר הילה גרסטל, על הצעת שוחד לכאורה שקיבלה החברה בקיץ 2015, ערב ההתמודדות על התפקיד החשוב ביותר במערכת אכיפת החוק: היועץ המשפטי לממשלה.
כשסיימו החוקרים לגבות את עדותה של הנשיאה, קרה דבר חריג מאוד במונחי היחסים שבין המשטרה לעד בהליך פלילי: חיות ביקשה מהחוקרים לקבל העתק מהתרשומת שלהם, שהכילה את פרטי העדות שלה. לא מקובל להיענות לבקשה כזו, שעלולה לפגוע בחקירה. אבל החוקרים יצאו לרגע החוצה, התייעצו ואז צילמו את העדות ומסרו לחיות את העותק המבוקש. הם לא ביקשו אישור לכך ממנדלבליט או מפרקליט המדינה שי ניצן, וגם לא עדכנו אותם. "זה נודע להם רק בדיעבד", אמר מקור המתמצא בפרטי החקירה, "וזה כנראה לא הדבר המוזר היחיד שקרה בתיק הזה". המטרה שלשמה ביקשה חיות את עותק העדות התבררה זמן קצר לאחר מכן, כשפרסמה הודעה לעיתונות ובה תמצית גרסתה. הנשיאה ביקשה לדייק.
במערכת אכיפת החוק ראו אז את הפרשה שקיבלה את המספר 1270 כבעלת פוטנציאל פלילי גבוה. "מדובר בשחיתות שלטונית ברמה הגבוהה ביותר", אמרה נציגת המשטרה בדיון בפרשה ביום שבו נגבתה עדותה של חיות. הפרקליט יהונתן תדמור, המלווה את תיקי ה"אלפים", הוסיף: "ככל שהחשדות יתבררו כנכונים מדובר באירוע חמור מאין כמותו של הצעת שוחד בדרגים הכי גבוהים והשחתה ברמות הגבוהות ביותר". המלצת המשטרה היום (חמישי) על סגירתו של תיק 1270, שמשרד המשפטים צפוי לקבל, מותירה אחריה שובל של חורים שחורים.
"משטרת ישראל סיימה חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית, בקשר לטענה על הצעת שוחד שקיבלה השופטת בדימוס הילה גרסטל", נאמר בהודעת אגף החקירות. "במהלך החקירה עלו ממצאים נוספים, אשר הציגו את הדברים בצורה שונה מאשר במידע ובראיות הראשוניים. לאחר בחינת התשתית הראייתית שנאספה, משטרת ישראל סבורה כי ממצאי החקירה אינם מבססים תשתית ראייתית לביצוע החשדות המתוארים".עופר וקנין
ההצהרות הנוקבות שנשמעו בפברואר באולם בית המשפט נשענו על מידע כמוס, שמסר זמן מה לפני כן אדם המוכר לציבור. אותו אדם גילה את אוזנו של חוקר משטרה בכיר כי ערב ההתמודדות על תפקיד היועץ הונחה בפני המועמדת גרסטל הצעה מפוקפקת מאוד: אם תתחייבי לסגור את התיק הפלילי נגד שרה נתניהו, נאמר לה לכאורה, תגדילי מאוד את סיכוייך לזכות בתפקיד.
לפי החשד, מי שיזם את ההצעה לגרסטל היה יועץ התקשורת של בני הזוג נתניהו, ניר חפץ, שמסר אותה באמצעות מתווך. זה היה היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שתפקד אז באופן לא רשמי כראש המטה של השופטת בהתמודדות על התפקיד. שני היועצים המקושרים הכירו דרך חבר משותף, מאמן הכדורגל אברהם גרנט, ומאז נהגו להיפגש מעת לעת עם קבוצת חברים. אחד מהם, פרקליט חשודי הצווארון הלבן יהודה וינשטיין, הוא שהכיר לקמיר את גרסטל. ב-2009 התגייס קמיר לסייע לווינשטיין להיבחר ליועץ המשפטי, וארגן לחבר הקרוב כתבת שער מפרגנת ועמוסת סופרלטיבים במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות. על עריכת המוסף היה אחראי חפץ, זמן קצר לפני שעזב את העיתון לטובת לשכת נתניהו. הוא וקמיר לא שיערו ששנים אחר כך תסבך אותם ההתמודדות על כסאו המתפנה של וינשטיין בחשדות לפלילים.
המידע בעניין ההצעה לגרסטל הוביל לדיונים בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שאחריהם הזמינו חוקרי להב 433 את גרסטל למסור עדות במשטרה. גרסתה המפורטת של השופטת נטעה את הרושם שהדיל האפל אכן הוצע לה. מחקרי תקשורת שביצעה המשטרה הצביעו על שיחות בין המעורבים ימים ספורים לפני הראיון של גרסטל בוועדת האיתור וחיזקו עוד יותר את החשדות. "בשלב זה החשד היה ממשי", אמר ל"הארץ" מקור הבקיא בפרטי החקירה. גרסטל סיפרה לחוקרים ששיתפה בהצעה כמה אנשי סוד, בהם הנשיאה חיות. שתי השופטות היו חברות קרובות לאורך שנים; בלשכת הנשיאה תלויה תמונה שצילם בעלה של השופטת, ראובן גרסטל. כעת נדרשה חיות להסביר מדוע נמנעה מלהעביר הלאה את המידע.
הנשיאה העידה כי השתיים נפגשו בבית קפה שבועות רבים לאחר שמנדלבליט כבר מונה ליועץ. גרסטל היתה אז נציבת הביקורת על הפרקליטות, חיות היתה שופטת בבית המשפט העליון. בפגישה, לדברי חיות, פיזרה חברתה רמזים על משהו אפל שהתחולל מאחורי הקלעים של ההתמודדות. "זה היה סיפור מעורפל", סיפרה הנשיאה לחוקרים. לגרסתה, גרסטל אמנם נשמעה מזועזעת, אבל לא מסרה תיאור מסודר של האירועים וסירבה לציין שמות או פרטים נוספים. "בשל מיעוט הפרטים לא יכולתי לנקוט בצעד כלשהו", הסבירה חיות.
אוליבייה פיטוסי
המשטרה עצרה לחקירה את שני החשודים המרכזיים, חפץ וקמיר, שכפרו בתוקף בטענה שניסו לרקום ביניהם עסקה אסורה. חפץ דבק בהכחשה גם כשחצה את הקווים והפך לעד מדינה. הוא סיפר לחוקריו כי בימים שבהם התכנסה ועדת האיתור כדי להחליט על זהותו של היועץ הבא, ביקש קמיר להיפגש עמו בבית קפה ברמת אביב כדי לבדוק כיצד יוכל לקדם את המועמדות של גרסטל במקום שבו מתקבלות ההחלטות: בית ראש הממשלה. חפץ טען שאמר לקמיר כי אין לו יכולת אמיתית לסייע לו, כיוון שנתניהו לא ישתף אותו במחשבותיו בעניין זהות היועץ הבא. "בראש של נתניהו אני במגירה של תקשורת", טען. "אם היה מדובר במינוי של מנכ"ל משרד התקשורת, בסבירות גבוהה היתה לי השפעה, אבל לא בעניין הזה". קמיר אישר אמנם שניסה לסייע לגרסטל לזכות במשרה, שנפגש עם חפץ ושדיווח על הפגישה לגרסטל. אבל הוא שלל מכל וכל את הגרסה הראשונה של השופטת, על הצעה לעסקת שוחד לכאורה: קידום המינוי תמורת סלחנות מופלגת בפרשת מעונות ראש הממשלה.
בשלב זה ביקשו חוקרי המשטרה לערוך עימות בין גרסטל לקמיר, אך לתדהמתם השופטת סירבה לכך. למתבוננים על ההתרחשות מבחוץ נראה אז כי גרסטל הבינה באיחור שסיבכה את חברה הקרוב ושקועה במאמצי חילוץ. מרגע זה מתארים מקורות שהיו מעורבים בחקירה נסיגה של גרסטל מגרסתה המקורית וניסיון מובהק לעקור מהנרטיב שלה את העוקץ הפלילי. "הגרסאות שלה השתנו באופן ניכר", אמר ל"הארץ" אדם שהופתע מהתפנית החדה בעלילה. "השינוי החד בהן היה למעשה הגורם המרכזי, אם כי לא היחיד, לגסיסת התיק ולסגירתו הצפויה".
עדותה של גרסטל סיפקה כמה אמירות מעניינות. כך טענה השופטת המוערכת, שביקשה להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה, שאינה שולטת במשפט הפלילי. בלטה גם החשדנות שהפגינה כלפי מי שהתמודד מולה על התפקיד, וכעת הופקד על חקירה שבה היא היתה עדת המפתח. ל"הארץ" נודע כי היא ביקשה מהחוקרים לפנות למנדלבליט, בנוסח "תשאלו אותו מה הציעו לו". גרסטל, שרמזה בשיחות עם מקורביה שמינוי היועץ היה נגוע, היתה משוכנעת שגם הוא יתבקש למסור עדות בפרשה. אבל הוא וניצן החליטו על חקירה כירורגית ומצומצמת, שתבחן רק את החשד בנוגע להצעה לגרסטל. הם נמנעו מלעסוק באפשרות נפיצה לא פחות, אם מי מהמועמדים קיבל הצעה דומה לזו שקיבלה, לפחות על פי גרסתה הראשונה. מנדלבליט עצמו דחה בשיחות סגורות את הרמזים שפיזרה גרסטל בנוגע למינויו.
הילה גרסטל, ניר חפץ ואלי קמיר סירבו להגיב לדברים.
https://www.haaretz.co.il/news/law/1.6530833…
כאן: הדיווח של NEWS1 - "מסגרת חקירת תיק 4000 (פרשת בזק), בו הפך ניר חפץ לעד מדינה, קיבלה המשטרה מידע ולפיו בסוף 2015 העבירו חפץ ויועץ התקשורת אלי קמיר לגרסטל הצעה ברוח זו. גרסטל לא דיווחה על ההצעה למשטרה או ליועץ דאז, יהודה וינשטיין, אלא רק שוחחה עליה עם חברתה, השופטת אסתר חיות (כיום נשיאת בית המשפט העליון). ההצעה לא הבשילה למעשה כלשהו ובסופו של דבר מונה אביחי מנדלבליט לתפקיד.
בהודעתה אומרת המשטרה, כי "במהלך החקירה עלו ממצאים נוספים אשר הציגו את הדברים בצורה שונה מאשר במידע ובראיות הראשונים". לאור זאת סבורה המשטרה, כי "ממצאי החקירה אינם מבססים תשתית ראייתית לביצוע החשדות המתוארים" - ניסוח עמום, שמשמעותו אינה ברורה לנוכח העדויות (כולל של חיות) על דבר ההצעה. המשטרה העבירה את ממצאיה לפרקליטות, אשר תחליט האם לגנוז את התיק או לבקש השלמות חקירה. ""
ברקע: הם לא מדווחים על מה שנאמר בדיווח האחר - שגרסטל הציעה שיש מקום לחקור את מנדלבליט עצמו בנושא מכירת משרת היועמ"ש והתנאים לקבלת התפקיד... ושמנדלבליט ושי ניצן החליטו שלא צריך לחקור את מנדלבליט...
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-406474-00.html
Image may contain: one or more people and text

aviad glickman @aviadglickman
תיק גרסטל: פרסום ראשון: פרסמנו אצל @AyalaHasson : המסרון הבעייתי של השופטת בדימוס הילה גרסטל: בעדותה השנייה בפרשה טענה גרסטל כי לא ידעה שקמיר אמור להיפגש עם ניר חפץ. חוקרי המשטרה הציגו לה מסרון ששלחה ביום כינוס הוועדה שבו כתבה גרסטל לאלי קמיר: תקבע עם ניר. והוא ענה לה שהם ייפגשו.
למחרת. גרסטל עומתה עם המסרון לטענה כי לא ידעה על מהות הפגישה. מקורב אחר של גרסטל איציק וייץ העיד במשטרה ומסר שלבקשת גרסטל נפגש עם חפץ ויזם פגישה ביניהם. גרסטל הכחישה עדות זו ואף הכחישה את דברי חפץ שטען כי היה אצלה בבית בארוע התנדבותי
לאחר שגרסטל מכחישה המשטרה בודקת שוב ומגלה שלא גרסטל כתבה את ההודעה אלא ההודעה נכתבה בקבוצה מצומצמת שבה גרסטל חברה בה מה שלטענת המשטרה מקרין על המודעות שלה לפגישה אולם לא שהיא עצמה כתבה
חנה קים
ב) פרשה הזויה בה יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה ניסה להבריח את החברה שלו דרך משטרת הגבולות בנתב"ג... ובהמשך, המשטרה ביקשה אישור ממנדלבליט לחקור את נוה תחת אזהרה - בשעה שאין כל צורך באישור כזה (בדיוק כמו מצבה של שרה נתניהו)... ואח"כ - מנדלבליט "פסל את עצמו" מלתת את האישור - עקב חברותו עם אפי נוה (אחרי שסירב לפסול את עצמו מטיפול בתיקי נתניהו וזוגתו...).

2018-10-04 תקרית נתב"ג: החקירה נגד יו"ר לשכת עו"ד
---
המשטרה חקרה בראשית השבוע באזהרה את אחד האנשים המשפיעים במערכת המשפט - ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה. מהפרטים הידועים על התקרית עולה תמונה של אירוע מעט משונה בו על פי החשד, סייע נווה לישראלית להיכנס לארץ מבלי לעבור את ביקורת הדרכונים

RESHET.TV
המשטרה חקרה בראשית השבוע באזהרה את אחד האנשים המשפיעים במערכת המשפט, ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה. עו"ד נווה חשוד במרמה ובעבירה על חוק הכניסה לישראל: לפי החשד סייע נו....

אפי נוה, המאהבת, ואיילת שקד - שלישיה
---
Rotem Shtarkman רותם שטרקמן
האם אפי נוה יכול להמשיך לשבת בועדה לבחירת שופטים?לא. האם איילת שקד @Ayelet__Shaked צריכה להמשיך להפגש איתו על בסיס קבוע? לא ולא [1]
כזכור, היומן של איילת שקד הראה 39 פגישות בשנתיים ולא בטוח שלא היו עוד... כי היא הסתירה את הפגישות שלה עם אפי נוה... [2]
---
[1] בעקבות תקרית משונה בנתב"ג - ראש הלשכה חשוד במרמה
https://twitter.com/NewsChannelIL/status/1047909252470362112
[2] האם שרת המשפטים העלימה פגישות מהיומן שלה?
https://www.haaretz.co.il/…/blogs/tomeravital/BLOG-1.6179570

TWITTER.COM
“בעקבות תקרית משונה בנתב"ג: ראש לשכת עורכי הדין חשוד בעבירת מרמה | צפו בפרסום הראשון של כתבנו לענייני משפט @guypch2news #המהדורה_המרכזית לסיפור…
מנדלבליט פסל עצמו מלעסוק בחקירת אפי נוה בחשד למרמה בשל חברות ביניהם
ללשכת עורכי הדין יש נציג בוועדה למינוי היועמ"ש, שתמך במינוי מנדלבליט. משרד המשפטים: היועמ"ש החליט לא לעסוק בעניין נוכח ידידותו עם נוה
פרקליט המדינה שי ניצן הוא הגורם המשפטי שאישר את חקירתו באזהרה של אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין, לאחר שנעצר בנמל התעופה בן גוריון בחשד כי סייע לאישה המקורבת אליו להיכנס לישראל במרמה בלי להחתים את דרכונה. משטרת ישראל ביקשה תחילה לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לחקור את נוה, אך מנדלבליט פסל את עצמו בשל קשרי חברות עם יו"ר לשכת עורכי הדין. מדוברות משרד המשפטים נמסר בתגובה: "החקירה אושרה על ידי פרקליט המדינה. היועץ המשפטי לממשלה החליט לא לעסוק בעניינו נוכח ידידותו עם נוה".

ג) וגם פצצה בקומדיה של משפט רות דוד -רונאל פישר: ערן מלכה מעיד שאפרים ברכה מנע חקירה של הלבנות הון דרך יאשיהו פינטו, ובנוסף - שהם אספו מידע מפליל על אשר גרוניס, מני יצחקי ואחרים, כחלק מ"הקלפים", "נשק ליום שחור"...
Image may contain: 1 person, closeup
השופט משה סובל, "עילוי", מ"הערכיים", מועמד לעליון - אחראי לטייח את התיק הזה... כי האינטרס העליון של הכנופיה הוא להסתיר מהציבור את עומק השחיתות...
Image may contain: 2 people, phone Image may contain: one or more people, beard and closeup

Image may contain: 1 person, stripes and outdoor
Image may contain: one or more people
Image may contain: 1 person, suit and closeup Image may contain: one or more people Image may contain: outdoor
Image may contain: 3 people, beard and hat
2018-10-05 חוזרים לרות דוד, רונאל פישר, אפריים מלכה, יאשיהו פינטו
---
כאילו שלא היה לנו מספיק שחיתות של מערכת החוק והמשפט ליום אחד, אז יש גם קצת חדשות ממשפט רונאל פישר -רות דוד בירושלים...
חייבים לסגור את התיק הזה מיד. לא משנה כמה השופט משה סובל מנסה לטייח, נחשפים פה דברים שהציבור לא אמור לדעת:
א) למי שהיה ספק לגבי השחיתות בקשר שבין אפרים ברכה ליאשיהו פינטו - ערן מלכה מעיד: " אפרים ברכה אסר עלי לחקור חשד לפיו חצרו של פינטו קיבלה סכומים משמעותיים מארגון פשיעה שהלבין הון אומר בעדותו: צר לי, אך זו האמת"
ב) סיפור מפתיע, או לא? מזכירתו של רונאל פישר וערן מלכה עסקו באיסוף מידע על אשר גרוניס - אז נשיא העליון, על אפרים ברכה, ועל מני יצחקי...
לצורך סחיטה? הטיית משפט בצורות אחרות? לשם שמים? ובכן, זהו המשך העדות של מזכירתו של רונאל פישר, עדי ישעיהו. כבר בעבר היא העידה שהם נהגו לערוך פגישת "סיעור מוחות" חודשית במשרד, עם רונאל פישר, רות דוד וערן מלכה. ערן מלכה הביא מידע על חקירות סמויות ביאח"ה ולהב 433, והם היו מחליטים את מי ינסו לסחוט.
לאחר שנתפסו עם מזוודת הכסף, מח"ש משום מה לא החזיקה אותם במעצר. ומה עשו החבר'ה? ישעיהו העידה שערכו שוב פגישת "סיעור מוחות" במשרד. הפעם דנו בהכנת "קלפים", "נשק ליום שחור". והמידע עליו מדובר בכתבה כאן, הוא כנראה חלק מזה.
השחיתות במערכת החוק והמשפט היא היא קדקוד השחיתות השלטונית!
---
גילוי במשפט פישר: עדת המדינה ומלכה אספו חומר על גרוניס
---
מלכה טען בחקירתו במח"ש: אפרים ברכה אסר עלי לחקור חשד לפיו חצרו של פינטו קיבלה סכומים משמעותיים מארגון פשיעה שהלבין הון אומר בעדותו: צר לי, אך זו האמת
---
עדת המדינה במשפט רונאל פישר, ע"י, אמרה בחקירתה במח"ש, כי היא וערן מלכה אספו מידע על נשיא בית המשפט העליון דאז, אשר גרוניס. לדבריה, הם גם התכוננו למסור מידע על ניצב מני יצחקי ועל תת-ניצב אפרים ברכה, אם תיפתח חקירה נגדם.
מלכה אמר בעדותו (יום ה', 4.10.18), כי יהושע לובינסקי אמר לו שבנו, רשם בית המשפט העליון גלעד לובינסקי-זיו שהיה עוזרו המשפטי של גרוניס, דואג לקדם הליכים שאביו יוזם. לובינסקי הגיש תלונות על המתרחש בעיריית ראשון לציון, פישר ייצג אותו, מלכה טיפל בהן ולאחר מכן היו ללובינסקי טענות כבדות על אופן הטיפול. לדברי מלכה, כל שעשה היה לבדוק האם קיים רשם שכזה. לגבי יצחקי וברכה אמר, כי שמות אלו עלו באופן כללי בשיחות של השלושה, ללא כוונה מוגדרת.
ע"י נשאלה על "קלפים" - כלשון חוקרי מח"ש - שהיא ומלכה החזיקו למקרה שייחקרו, והעלתה את שמותיהם של גרוניס ולובינסקי-זיו. הבדיקה הייתה האם גרוניס דן בעתירות שמגיש לובינסקי האב. מלכה השיב, שהוא ופישר שוחחו על לובינסקי והלה אמר שהוא מגיש עתירות לבית המשפט העליון. הם רצו לבדוק האם הוגשו עתירות שקיבלו עדיפות, "כדי להכין את עצמנו למאבק נגדו". מלכה עמד על כך, שכל המטרה הייתה להתגונן מפני לובינסקי. "המטרה הייתה להראות שהוא לא כזה תמים כפי שהוא מתאר את עצמו. זה לא היה קשור אליהם [לגרוניס וללובינסקי-זיו]", טען מלכה.
סניגורו של פישר, עו"ד עמית בר, טען שהמטרה הייתה לאסוף מידע שלילי לצרכיהם של מלכה וע"י, וציין שעל-פי עדותה של ע"י - פישר כלל לא היה קשור לאיסוף זה, אותו ביצעו היא ומלכה. מלכה עמד על עמדתו. השופט משה סובל שאל את מלכה האם השתמש בחקירתו במידע שאסף על לובינסקי. מלכה השיב בשלילה ואמר שאינו זוכר מדוע, למרות שנחקר על הפרשה והודה בה.
בחקירתו במח"ש סיפר מלכה, כי ברכה אסר עליו להזמין לחקירה את הרב יאשיהו פינטו, במסגרת חקירה של חשד להלבנת הון רחבת היקף דרך ארגון הפשיעה של אבי גבאי. "הייתה תנועה רצינית מאוד של כסף מהחברות האלו לחצר של פינטו", אמר בחקירתו. "היו הרבה ראיות לכך". ברכה היה מחסידיו של פינטו, עד שהלה ניסה לשחד אותו. מלכה הגיב בעדותו באומרו, כי ההתעסקות בדבריו אלו אינה רלוונטית לכתב האישום ורק פוגעת בזכרו של ברכה.
"כשהגענו לחקירה של פינטו, אפי אמר לי: לא נוגעים בפינטו", אמר מלכה בחקירתו. לדבריו, לאחר התפוצצות פרשת פינטו-ברכה הוא נתן משמעות לאירועים אלו והבין אותם. בר שאל למה התכוון, ומלכה השיב שאינו זוכר; "עובדתית זה מה שהיה". בר: "אתה מנסה להגיד להם שהוא [ברכה] לא כזה צדיק?" מלכה: "זה מה שאתה אומר. אני לא זוכר". מלכה חזר על הדברים בחקירה נוספת לאחר מספר ימים. "כל מה שאמרתי הוא אמת לאמיתה. צר לי", אמר בעדותו.
בר ציין, כי שלושה ימים לפני התאבדותו אמר ברכה ליו"ר עמותת השוטרים, אושרה אסף, כי "ערן מלכה הורס לי את החיים ומספר עלי שקרים", ולאחר שיחה זו הזהירה אסף את ניצב רוני ריטמן שברכה עלול להתאבד. בר: "אני מצפה שעכשיו תגיד ששיקרת בכל הדברים האלה ובהקשרים שעשיתי". מלכה: "מצטער, אני לא יכול".
בהמשך חקירתו במח"ש אמר מלכה, כי פישר ייצג את ברכה וגבה ממנו שכר טירחה מוקטן. בר אמר, כי החוקרים בדקו את כל ספרי הנהלת החשבונות של משרד פישר ולא מצאו כל ראיה לכך. "זה מה שהיה", השיב מלכה. בר: "והרשויות לא עשו עם זה כלום". מלכה: "זו בעיה שלהן".
טענה נוספת שהעלה מלכה בחקירתו הייתה, שבשנת 2012 הביאו ברכה וניצב מני יצחקי לסגירת התיק נגד קובי כחלון - אחיו של השר משה כחלון ומי שהיה אז סגן ראש עיריית ירושלים. היו בידיו מסמכים שלטענתו הוכיחו זאת, והוא מסר אותם לחוקרי מח"ש. "בגדול, יצחקי סגר תיק לחבר שלו", אמר היום. לדבריו, היה זה תיק בו היו ראיות מספיקות ושהיה מקום להעמיד לדין את כחלון. "ברכה התבקש לעדן את חוות הדעת ועשה את זה לבקשתו של יצחקי", הוסיף.
בר הראה, כי בחקירתו טען מלכה שרות דוד סגרה - כאשר הייתה פרקליטת מחוז תל אביב - תיק נגד ראש עיריית רחובות או נגד ראש עיריית פתח תקוה, וזאת למרות שערים אלו מצויות בסמכות פרקליטות מחוז מרכז. מלכה השיב, שטעה בתום לב ושלא ניסה להפליל במכוון אנשים חפים מפשע כפי שטען בר.
אמירה נוספת של מלכה בחקירתו הייתה "איזה אומץ יש לכם להגיש את כתב האישום הזה לבית המשפט המחוזי בירושלים", בטענה שלפישר היה קשר חברי עם צבי סגל, שהיה אז שופט בכיר בבית משפט זה. בעדותו הסביר, שביטא בכך את חששותיו מפני השפעות אפשריות לנוכח התמודדותו של סגל על תפקיד פרקליט המדינה. עוד אמר בחקירתו, כי השופט גלעד נויטל רמז לפישר שהוא עומד לזכות את עו"ד יעקב וינרוט; בעדותו אמר מלכה, כי רק חזר על מה ששמע מפישר.
מלכה חזר בו מחלק מן הטענות שהטיח בניצב בדימוס ברונו שטיין, אך עמד על כך שהשתתף בפגישה בה תכננו שטיין ופישר לשבש הליכים. בר ציין ששטיין לא הועמד אפילו לדין משמעתי בעקבות טענותיו של מלכה, והלה אמר שהוא מספר את הידוע לו ואינו יודע מדוע הוחלט לסגור את התיק נגד שטיין.
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-406458-00.html

Joseph Zernik
זה לא יעבור בתור תסריט. נשמע הזוי ובדיוני מידי. בד"כ רוצים דברים שאנשים יאמינו שהיו יכולים להתרחש במציאות. פה, הכל מעורבב עם הכל:
^ יש התחלה טובה לסרט: המזכירה של רונאל פישר - בביקיני על היאכטה של רונאל פישר (תמונה אותנטית).
^ אבל אח"כ פתאום מופיע על ה
יאכטה זקן מכוער - היועמ"ש יהודה ויינשטיין, שהיה יוצא אתם להפלגות משום מה (אבל זה לא הפריע לו לסגור את התיק של רות דוד). 
^ אח"כ החמודה הזאת פתאם מתעסקת עם חרא של תרנגולות - מחביאה את הניירות של חקירת להב 433 על יאיר ביטון, שערן מלכה מכר להם, מתחת לחרא בלול של ההורים במושב בית חנן. 
^ ואז פתאום מופיע "המקובל" יאשיהו פינטו, עם שני קציני משטרה בכירים, ברכה וארביב ("ראש FBI הישראלי"), והם עוסקים בעוד קצת קניה ומכירה של חקירות משטרה...
^ ואז מופיע לך פתאום בריון מגודל - אלון חסן - עם מזוודה של דולרים ומכשיר הקלטה...
^ ובסוף, החמודה ההיא גם אוספת עם ערן מלכה חומר מפליל על נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס כ"קלף", או "נשק ליום שחור". 
^ ואז נערך משפט בו יושב כשופט "עילוי", "ערכי", בוגר ישיבה, מועמד לעליון, ומפברק את הכל...
אף אחד לא יקנה תסריט מטורלל כזה. Eli Shapira
Manage

Reply1dEdited

Joseph Zernik
שכחתי עוד טיפוס:
^ ובמשפט מופיע פתאום אחד יעקב ויינרוט, עם רגל אחת בקבר, ומסביר שזה לא יכול להיות , כי רונאל פישר הוא אחד משלנו. אז לא יכול להיות שהוא עשה דברים כאלה... (נימוק משכנע במיוחד של עו"ד צמרת, "ערכי" במיוחד, עם שתי הסמכות לרבנות ממיטב הישיבות). Eli Shapira
Manage

Reply1d

Dana Batsheva Nissani
מלחמת הכוכבים עשית חחחחחח
Manage

Reply1d
דבורה אורלי
זרניק אין עליך לוחם צדק כלביא נגד השחיתות עם ידע וכלים מקצועים ללא מטרת בצע כסף שליח קול שופר של העם הנרדף והמעונה.
Manage

Reply1d
Joseph Zernik
שאלת המפתח: אז מי יותר מושחת ממי? השוטרים, הפרקליטות, השופטים, עורכי הדין? התסריט מבולבל מדי. 
ומה יהיה הסוף? סוף טוב? רונאל פישר ורות דוד מפליגים לירח דבש בקריבים? 
או שבסוף איזה חוליית חיסול מופיעה בבית המשפט וקוצרת את כולם, כי הם חושפים יותר מדי דברים שאסור לחשוף?

Manage


Reply1dEdited

סיגלית שלו
הולכת על חוליה

Joseph Zernik
ובמהלך כל המשפט הזה - רות דוד נוסעת לחו"ל, מבלה בהופעות של זמרים, שותה איתנו קפה טורקי עם עוגיות ערביות קטנות במלון אמריקן קולוני במזרח ירושלים- מוסיף קצת אווירה אקזוטית לסרט.
Manage

Joseph Zernik
אבל ערן מלכה עובד על טבלת הייאוש בכלא. העיקר שלא לקחו לו את הפנסיה! פעם היה חבר של בכירי העבריינים, היום ראש קטן. העיקר שיש כמה מיליונים בפנסיה ליום סגריר. נכון שהוא דפק את החברים בהסכם עד המדינה - היה חייב לשמור על הפנסיה. אבל בסוף הוא יצא בסדר גם עם החברים - כי הוא לגמרי דפק את התביעה בעדות שלו בית המשפט. אבל לא בצורה שיכלו להכריז עליו "עד עוין". בקיצור - שיחק אותה.
Manage

חגית דרור
מצפה לתסריט !

Manage

Joseph Zernik
ויש גם עלילה צדדית: בהפסקה במשפט של רות דוד ורונאל פישר במחוזי ירושלים, נערכת פגישת מטה עם הפלג הירושלמי...
Manage



Joseph Zernik
ועוד אפיזודה הזויה בתסריט: בד"כ אומרים שאני דומה לבן דוד שלי יאסר ערפאת...
Manage



Joseph Zernik
אבל בבית המשפט המחוזי י-ם, יאיר ביטון התבלבל, וחשב שאני אהוד אולמרט, והציע לי עט יוקרתי. העסקה לא התממשה, ואז הוא הפך לתוקפני...
Manage



חגית דרור
קומדיה של טעויות....😊
Manage

Joseph Zernik
או יותר נכון - קומדיה דל ארטה... השחקנים מוכרים, העלילה מוכרת. הסוף די ברור (רות דוד בחיים לא תיכנס לכלא). אבל בדרך הם עושים סלטה לפנים, סלטה לאחור, סיבוב בורג כפול... הקהל משתאה והמום... מחיאות כפיים!
Manage



חגית דרור
זה כבר עצוב 😓
Manage
לקינוח - השבוע היו גם דיונים נוספים בעניין הדיקטטורה המתקדמת: האם זה סביר שהשב"כ שואל אנשים בכניסה לישראל מה דעתם על נתניהו, ולחוד - צה"ל מרגל ברשת על פוליטיקאים ועיתונאים...
https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.6531710
2018-10-05 צה"ל: צבא העם מרגל על העם! כאילו שזה לא היה ברור!
---
מי שחשב ש- 8200 וכו' זה רק נגד ערבים.
אפשר להניח שצה"ל גם מרגל על המחאה החברתית ברשת. למה לא?
---
100 האתרים שצה"ל ביקש לפקח עליהם ב-2015
רשתות חברתיות ומנועי חיפוש: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם
פורומים: תפוז, רוטר, FXP, טריידינג4ליבינג, פרש, סא-מפ, Lawforums, HRS
אתרי חדשות: הארץ, דה מרקר, Ynet, Xnet , וואלה, נענע 10, ערוץ 7, פידר-גלובס, כיפה, בחדרי חרדים, חורים ברשת (חדשות דיגיטל)
בלוגים ופורומים מקצועיים: סלונה (מגזין נשים), ספונסר (פורום העוסק בשוק ההון), שחקן מעוף (אתר כלכלי), טלנירי (אתר מסחר בבורסה), ולווט אנדרגראונד (ברנז'ת תקשורת), גיקטיים וטק-טיים (אתרי טכנולוגיה), פורט-טו-פורט (חדשות בנושא שילוח בינלאומי), מזבלה (בלוג בתחום הפרסום), עו"ד נדל"ן, ביו-סטטיסטיקס (בלוג סטטיסטיקה), חדר 404 (מגזין תרבות אינטרנטי), ג'יפולוג (חובבי ג'יפים), זאפ דוקטורס (מידע רפואי), פי-סי גלקסי (גיימינג)
בלוגים אישיים: טל שניידר (פוליטי), החיים על פי ניר, דעתון, יואש אלרואי (בלוג טלוויזיה), המדד המוניציפלי (בלוג כלכלה), עידן לנדו, וובסטר, פרוג (יוצרים דתיים וחרדים), קוקר (בלוג), Y-FORCE (קורות חיים של אדם בשם יונתן ליבוביץ), שרלוק, רפי הכט, עקיבא לם
מדריכים ופורטלים: למטייל, סטיפס ואסק-פיפל (פורום הדרכה), Lawguide (סיוע משפטי), כמוני (אתר בריאות), משלך (נשים דתיות), אוטו פרו (מוסכים), Beok (פורטל לרפואה פרטית, טיפה (אתר על תינוקות), פורטל עסקים, נט-שופ ובי שייר (קניות ברשת)
פוליטיקאים: שלי יחימוביץ
ספורט: מועדון האוהדים של מכבי חיפה, דה-באזר (בלוג ספורט), קארס פורום (אתר מוטורי)
בידור: יו-טיוב, רשת, עכבר העיר, Muonline (אתר משחקים),
חברתי: רבנים לזכויות אדם, בני עקיבא, ההם (בלוגים), עבודה שחורה, העוקץ
שונות: וורדפרס (הקמת אתרים), צבע אדום, אבלים (מודעות אבל), Omemo (רדיו מקוון)
אתרים לא פעילים: 247, שזיף, פה-שם, Bbvostok, בלוג-ספוט, ויטמינים, פורטל מסים, Angeles-il, מד-מן, Livit, Informed, Landroid, allies, Yulian, Shaatuk.
https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.6530939?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=haaretz

צה"ל: צבא העם מרגל על העם
---
‏Tal Schneider טל שניידר تال شنايدر
ידענו זאת קודם, אבל עכשיו זו אמת מוחלטת: לצה״ל יש יותר מדי כסף, כח אדם וזמן פנוי כי הם עוסקים בשטויות. SAD
https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.6530939
No automatic alt text available.
Image may contain: 1 person, text