Thursday, June 21, 2018

2018-06-21 כנס לשכת העיתונות הממשלתית: מי אשם במשבר האמון הציבורי במערכת המשפט?

Joseph Zernik shared a post.

2018-06-21 כנס לשכת העיתונות הממשלתית: מי אשם במשבר האמון הציבורי במערכת המשפט?
--
-


שודר בשידור ישיר ברשתות שונות:
דקה 59 - לא מבינים איך התפלחתי...
דקה 1:01 - נותנים לי את זכות הדיבור... 
* הפן האישי:
ניתנה לי הזדמנות נדירה להביע את עמדתי בשידור ישיר בתקשורת הממוסדת. אמרתי את מה שאף אחד מהדוברים לא העיז להגיד:
^ התדרדרות חמורה ביושרת רשויות החוק והמשפט בישראל.
^ ציינתי את פרשת הבלוגרים ומעצרה חסר התקדים של לורי שם טוב.
^ סתרתי את טענת עו"ד ציון אמיר, שאין בעיה ביושרת המערכת (כי אין אף שופט בכלא) והסברתי שהבעיה היא בחבריינות - (IMPUNITY) - חסינות בדויה לעבריינות. לא הוגשו כתבי אישום נגד שופטים שנתפסו בעבריינות חמורה, כגון השופטות ורדה אלשייך והילה כהן...
* לפני תחילת הדיון
^ הכנס פורסם כ"משפט מבויים" של מערכת המשפט נ התקשורת (ולהיפך). לא ברור אם המארגנים הבינו את האירוניה המרה שבפרסום זה. שכן, "משפטים מבויימים" הוא עיקר השחיתות במערכת המשפט, בין אם במשפטים בהם מחפפים עבריינות של בכירי המשטר, ובין אם במשפטים של רדיפת חושפי שחיתויות ופעילי מחאה.
^ "ראש צוות מערכת המשפט" עו"ד ציון אמיר ו"ראש צוות התקשורת" גיא פלג דנו בשאלה, האם מותר להזכיר את פרשת הרצח בכפר דומא (משפט מבויים לתפארת מדינת ישראל). בסוף לא הזכירו את המקרה כלל...
* גיא פלג:
^ הבהיר בתחילת דבריו שהמשטר הוא זה שמכתיב את הנרטיב, והתקשורת שבויה בידיו... (לדוגמה - פרסומים של דוברות המשטרה והפרקליטות, בעוד שהסנגוריה מנועה מלהגיב בצווי איסור פרסום). יתרה מזאת, הוא הבהיר שהתקשורת מפחדת ממערכת המשפט - דבר מובן מאליו.
^ הבהיר שהבעיה במערכת המשפט היא חוסר השקיפות. הוא גם ציין שורה של פרשות שחיתות שופטים (לדוגמה - יצחק כהן, עבריין המין מנצרת), וטיפול תמוה של מערכת המשפט בפרשות אלה.
^ הסביר - "הציבור לא טיפש". התקשורת הממוסדת נחזית כתקשורת מטעם, והציבור נוטה לקבל מידע ממקורות ברשתות החברתיות.
* עו"ד ציון אמיר:
^ מתוך דברי גיא פלג, מסתבר שהוא מועמד למשרה ממשלתית בכירה.
^ התנהל בצורה המשקפת את שחיתות המערכת - אמר דברים שאינם אמת בבירור, תוך קריצה לקהל, כאילו הוא אומר זאת רק כיוון שהוא צריך לייצג את המערת, אבל אינו מאמין במה שהוא אומר.
^ על הדברים הבוטים שאמרתי על שחיתות המערכת הגיב בשקר טיפוסי - שאני ממומן על ידי הקרן החדשה. זהו טיעון מעניין במיוחד, כיוון שארגוני השמאל, הנתמכים על ידי הקרן, נדבקים בד"כ לתחת של בג"ץ, בעוד שהטיעונים שלי היו הישר מבית מדרשו של סמוטריץ...

2018-06-21 רצח אודל אמבש: התנחלות תקוע וניצב יורם הלוי במוקד הפרשה



2018-06-21 רצח אודל אמבש ז"ל: התנחלות תקוע וניצב יורם הלוי במוקד הפרשה
חזרה על פרשת רצח תאיר ראדה ז"ל, אך בהעדר נוצרי כמו רומן זדורוב לתפור לו תיק רצח...
 


מידע שהתקבל משני מקורות שונים מצביע על קשרים ברורים בין בני משפחת אמבש לבין תושבי התנחלות תקוע. יתרה מזאת, על פי דיווח אחד גם קיימים קשרים ברורים בין תושבי התנחלות תקוע האמורים לבין השר אריה דרעי.
כבר קודם לכן היה ברור, שהתנחלות תקוע ותושביה הם הכיוון ההגיוני לתחילת החקירה. שכן, הילדה נמצאה מחוסרת הכרה ועליה סימני אלימות קשה בהתנחלות תקוע, כ-200 ק"מ דרומה ממוסד בו הוחזקה על ידי הרשויות. התנחלות תקוע קטנה יחסית - כ-1000 משפחות. יש בה אבטחה אינטנסיבית, גדרות, שערים, מצלמות אבטחה, שפע אנשי שב"כ וכוחות הביטחון, וישיבת הסדר.
פנייה רשמית הופנתה גם למפקד מחוז י-ם, ניצב יורם הלוי, על פי המלצתו של סגן ראש יאח"ה בדימוס מודי לוין. הלוי התבקש לפתוח בחקירת רצח אודל אמבש מיוזמת המשטרה. התלונה הפלילית, שהוגשה לאחר גילויה של אודל אמבש בתקוע, נסגרה על ידי משטרת י-ם בתוך מספר שעות: "הסיבה - אין אשמה פלילית".
ניצב הלוי מוזכר כמועמד למפכ"ל. אופן טיפולו בפרשת רצח אודל אמבש חייב להיות חלק מהדיון הציבורי במועמדותו למפכ"ל.
המשך סירובה של המשטרה לחקור את רצח אודל אמבש יערער עוד יותר את אמון הציבור בישרת חקירות משטרת ישראל - כולל חקירות שחיתות של בכירי המשטר.
שתיקת התקשורת גם היא בלתי נתפסת! (שכן, הודעות נשלחו לכלי התקשורת השונים, ואישורי קריאה התקבלו).
ספק אם קיים מקרה דומה בעשורים האחרונים בו משטרת ישראל סירבה לחקור רצח, והתקשורת סירבה לדווח...
בשלב הנוכחי, רצח אודל אמבש נחזה כחזרה על רצח תאיר ראדה ז"ל. גם בפרשת רצח תאיר ראדה נמצאו קשרים לפקידי המשטר הנחזים כסיבה למניעת חקירת אמת (לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ ולקצין מודיעין במשטרת ישראל). ההבדל הברור בין שתי הפרשות הוא, שבהתנחלות תקוע לא נמצא הנוצרי רומן זודורוב לתפור לו את תיק הרצח!

פנייה לניצב יורם הלוי: http://inproperinla.blogspot.com/2018/06/2018-06-17_36.html
מידע נוסף נשלח לרב עדין שטיינזלץ: http://inproperinla.blogspot.com/2018/06/2018-06-16_16.html

פנייה לרב עדין שטיינזלץ שלשום: http://inproperinla.blogspot.com/2018/06/2018-06-16.html