Thursday, December 15, 2016

2016-12-15 מאהל המחאה ת"א: רוב תודות לרותם על הסכם פינוי המאהל...


2016-12-15 מאהל המחאה ת"א: רוב תודות לרותם על הסכם פינוי המאהל...Rotem Xbar
תפיסת המציאות היא דבר לא פשוט, ואנשים שונים תופסים את המציאות בצורה שונה לגמרי...
קראו את הפוסט השלם: http://inproperinla.blogspot.co.il/2016/12/2016-12-15.html


מאהל המחאה ת"א, 15 לדצמבר - אז ככה: רותם הינדס למאהל המחאה ת"א (ארלוזורוב) הסכם פינוי, שנחתם כביכול בשם דרי המאהל (שרובם ככולם לא ידעו על חתימת ההסכם) על ידי עו"ד בשם יניב מויאל. לדעתי ההסכם נחתם מתוך הונאה וללא סמכות (ללא ייפוי כוח. קרוב לוודאי שרוב דרי המאהל מעולם לא שמעו את שמו ולא ראו אותו בחיים, ובוודאי שרובם המכריע לא נתנו את הסכמתם להסכם).
אני, לדוגמה, גר במאהל כבר יותר מ-4 שנים, ואני זה שחתום על ההסכם עם העירייה במשך שנים אלה, אבל לא נודע לי על ההסכם עד ראשית השבוע שעבר - במכתב מהעירייה...
בהמשך, ביום ב’ (12.12) בערב שמעתי שפקח עירייה הדביק הודעה על האוהל שלי, ושאם ברצוני למנוע פעולות עירייה נגדי עלי להירשם מיד אצל עו"ס כלשהו. את הפתק מצאתי למחרת, אבל היה בלתי קריא לחלוטין עקב הגשם.
ביום ג’ (13.12) בבוקר הלכתי למשרדו של מר זלוף, וביקשתי העתק, שנשלח לי בדוא"ל וקיבלתיו הבוקר.
עוד ביום ג’ גם הגיעו אנשי עירייה ומשטרת ישראל למאהל עם בולדוזר בכוונה להתחיל בהרס מחסות של דרי רחוב. הפקח אסולין הסביר לי שהם יכולים להתחיל בהרס אוהל מגורי תוך 4 שעות.
אני הייתי תחת הרושם המוטעה שהצלחתי למנוע את ההרס.
אבל היום, חמישי במפגש ב"בית אחותי", נודע לי להפתעתי שרותם הוא זה שעצר את הרס האוהל שלי... אני לתומי סברתי שהוא זה שכמעט גרם להרס האוהל שלי... אבל מה אני מבין... אין ספק שרותם חזק ביחצנות...
בפרסום ב"מעריב" למחרת (יום ד’), הנקרא כמידע ממקלדת דובר עיריית ת"א, נאמר:
לא מדובר בפינוי, אלא בהמשך הסדר משותף ומוסכם שקיבל תוקף של החלטה על ידי בית משפט.… עוד נקבע כי ההיתר הזמני להקמת אוהלים בגן יסתיים ב-31 במאי. [1]
את המצב כולו תיארתי בהודעות לאגודה לזכויות האזרח כך:
הודעה מס' 1
כיוון שהעתירה (רוסוב ואח' נ עיריית ת"א ואח') הגיעה כנראה לסופה, אני מוצא לנכון לתעד שסופה דומה לתחילתה:
פרק א: פתיחה: ה"פעיל" אבי בלכרמן ועו"ד חגי קלעי
* לראשונה שמעתי על העתירה מפוסט של "פעיל" בשם אבי בלכרמן, שהודיע שתוך שעתיים יגיע עו"ד מטעם האגודה לזכויות האזרח להחתים את דרי המאהל לפעולה בבית המשפט. כשהיגעתי למקום, עו"ד חגי קלעי כבר החתים במרץ אנשים. חלק ניכר מהחותמים לא היו אז ולא היו אח"כ דרי המאהל כלל. ולמרות שהערתי לעו"ד חגי קלעי על כך במקום - זה לא שינה דבר. ניסיונות שלי לברר במקום מה בדיוק טיב הפעולה המשפטית המתוכננת נתקלו בעוינות ברורה והשתקה.
* כשבדקתי את יפויי הכוח שדרי הרחוב חתמו לעו"ד חגי קלעי הם היו לדעתי בלתי סבירים בעליל - נתנו לו אישור גורף לשליטה בחייהם - החל מגישה לתיקים רפואיים, למידע בנקאי, לחתימה על מסמכים בענייני נדל"ן , לייצוג בפלילים (שאין בעתירה זאת כלל) שלא בנוכחות הנאשם, ועוד.... לאחר מחאה שלי - עו"ד חגי קלעי מחק את רוב הסעיפים הפוגעניים מייפוי הכוח, ואת הסעיף המתיר לו להעביר את יפוי הכוח לאחרים כרצונו, שינה בכתב יד והוסיף - בכפוף לאישור העותר.
* כשבדקתי עם האגודה, התברר שהמצב מורכב יותר, ועו"ד גיל גן מור, בעל נסיון ומומחיות בנושא דרי רחוב, היה בדעה שעדיף שלא לפנות לבית המשפט במקרה זה (זאת גם הייתה דעתי, כמי שהוא בור בענייני משפט).
פרק ב': פתיחה - הפעיל "רותם", עו"ד דליה בן נון; סיום - עו"ד יניב מויאל
* "החלטה בפתקית" מיום 24 לנובמבר, 2016 של השופט אליהו בכר, מאשרת "מתווה" שנחתם (ללא תאריך) על ידי עו"ד יניב מויאל כ"בא כוח העותרים", ואחרים כבאי כוח העיריה והממשלה, לפינוי המאהל.
* כששאלתי את העותר הפעיל ביותר - אלכס רוסוב - מיהו עו"ד יניב מויאל והאם חתם איתו ייפוי כוח - התשובה הייתה שמעולם לא חתם איתו ייפוי כוח. אלכס גם ביקש שאתן לו את העתק ה"מתווה", שכן מעולם לא קיבל העתק שלו לפני או אחרי חתימתו והגשתו לאישור בית המשפט. המתווה לא נידון עם העותרים לפני הגשתו לאישור בית המשפט.
* על פי אלכס, "פעיל" בשם רותם, שהובא למאהל במקור על ידי "הפעיל" אבי בלכרמן, שיכנע אותם לחתום על ייפויי כוח עם עו"ד בשם דליה בן נון. את ייפויי הכוח של דליה בין נון הביא ולקח הפעיל רותם, ולאלכס ואחרים אין העתקים של יפויי הכוח. מתוך השיחה התברר שלאלכס אין מושג מה כתוב בהם בייפוי הכוח שחתם לעו"ד בן נון. אלכס גם לא קורא עברית היטב, וכותב בקושי רב.
* על פי אלכס, בשלב מסויים הפסיקה עו"ד בן נון את מעורבותה, ועו"ד מויאל החל להופיע במקומה. אלכס מעולם לא קיבל הודעה מראש על כך, ולא אישר את החלפת עורך הדין, ולא היה לו כל דיון עם מויאל על ה"מתווה" לפני שמויאל חתם בשמו על ה"מתווה" והגיש אותו לבית המשפט.
* ביום שישי, אתמול, בנוכחתי, טלפון אלכס ל"פעיל" רותם ולעו"ד דליה בן נון בניסיון לקבל העתק של יפוי הכוח שחתם , ולהבין מאיזו סמכות עו"ד יניב מויאל חתם על ה"מתווה" בשמו.
ההליך שהתנהל, מתחילתו ועד סופו היה דוגמה בולטת של "ירידה בפורמליזם - עלייה בערכים" - תחילתו מפוקפקת, וסופו הונאתי במהותו.
הודעה מס' 2:
בהמשך להודעה קודמת - מידע נוסף מאתמול, 13 לדצמבר, 2016:
הפוסט המועתק להלן מספק את עיקרי האירועים אתמול.
במהלך האירועים אתמול הופיע ה"פעיל" רותם במקום. מיזמתו הוא פנה אלי והביע את מורת רוחו מפוסט שכתבתי (דומה להודעה הקודמת שנשלחה לכם).
בהמשך, הוא הוסיף:
* עו"ד דליה בן נון היא אימו.
* עו"ד מויאל לא הופיע על סמך ייפויי הכוח שנחתמו לדבריו של רותם עם אימו, אלא מכוח הסדר אחר שלא הבנתי כלל את תקפו וסמכותו.
* "מי יודע כמה כסף עשינו על זה" - הערה תמוהה, שאמורה כנראה להתייחס לדמי טרחת עורכי הדין בהליך זה (אני לא העליתי שאלה זאת כלל).
* יחד עם זאת היה ברור שאין בכוונתו של רותם לספק העתקים של ייפוי הכוח שביקש ממנו אלכס.
המצב בכללו מעלה תהיות לגבי "הסכם" שנחתם על ידי עורך דין שסמכותו לייצג מפוקפקת, מתוך הליך מפוקפק, בשם אנשים, שלפחות חלקם לא היו דרי המאהל ו/או דרי רחוב כלל בעת הגשת העתירה ו/או בעת חתימת ההסכם, תוך תשלומים כספיים לאנשים אלה ולעורך דין זה, ומתוך כך יצירת הסכם הכובל בכיכול דרי רחוב שאינם צדדים להליך ואינם מיוצגים על ידי אותו עורך דין כלל.
נראית לי דוגמה מושלמת של "ירידה בפורמליזם - עלייה בערכים"...


מסמכים נוספים
מסמכים נוספים לגבי המצב במאהל, כולל הסכם הפינוי שנחתם על ידי עו"ד יניב מויאל כביכול בשם דרי המאהל - בקישור. [2] 
Carmen Elmakiyes Avigail Biton

דייר במקום: "כבר הרבה זמן מדברים על הפינוי שלנו אבל לא חשבנו שזה יגיע בסוף"; עיריית ת"א: "לא מדובר בפינוי, אלא בהסדר מוסכם שקיבל תוקף של החלטת בימ"ש"
MAARIV.CO.IL