Thursday, November 15, 2018

2018-11-16 פרשת המעונות: השופט אביטל חן עוסק במרמה בלי לדפוק חשבון, משתין מהמקפצה!

2018-11-16 פרשת המעונות: השופט אביטל חן עוסק במרמה בלי לדפוק חשבון, משתין מהמקפצה!
עד שלא נכניס כמה שופטים לכלא, דבר לא ישתנה!

קראו בבלוג: https://inproperinla.blogspot.com/2018/11/2018-11-16.html
Image may contain: 1 person, suit Image may contain: Joseph Zernik, smiling Image may contain: text
No automatic alt text available.

כאן: אורי משגב מפרסם את "הפרוטוקול" שיצר השופט אביטל חן בעקבות ה"דיון" ביום שלישי, שהסתיים בהחלטה על "גישור פלילי", כל זה בטרם הקראת כתב אישום... בעקבות האירועים של יום שלישי אורי משגב גם כתב מכתב מחאה למנדלבליט בו הוא מדגיש את הפרת עקרון פומביות הדיון...
ברקע: לא ברור לי אם אורי משגב רק מנסה להיות מנומס, או שהוא באמת לא מבין את מה שלפניו. התופעה שמתועדת כאן נקראת בשם החיבה "פיברוק", והשם הרשמי שלה הוא "מרמה". השופט אביטל חן עוסק במרמה בלי לדפוק חשבון!!!
לא מדובר פה על "דיון בדלתיים סגורות". מדובר פה על דיון "בלתי פורמלי מחוץ לפרוטוקול" - כלומר דיון שאינו דיון של בית משפט של מדינת ישראל בכלל. מה שיוצא דופן פה הוא החוצפה של השופט אביטל חן, שעוסק במרמה הזאת בתיק בעל פרופיל ציבורי בולט כל כך - משתין מהמקפצה!
יחד עם זאת, צריך לזכור עם מי יש לנו עסק: השופט אביטל חן הוא רמאי מוסמך. לפני מספר חדשים, כשהתפוצצה בתקשורת פרשת התיקים הנעלמים של השופטת תמר נמרודי, אביטל חן יצא בהודעה כוזבת לתקשורת, שהמשטרה כבר חקרה את העניין. אממה - המשטרה הכחישה מכל וכל. ועד היום לא קיבלנו הסבר איך וכיצד נעלמו התיקים, וכמובן שאיש לא נתן את הדין...
ובית המשפט השלום ירושלים, בראשו עומד אביטל חן? בפרשת ג'ואל בן סימון נחשפה פשיעה מאורגנת של שופטי בית המשפט לענייני משפחה (חלק מבית המשפט השלום -ירושלים). [1]
צריך להתמודד עם המציאות - מערכת החוק והמשפט היא קדקוד השחיתות השלטונית! וזה לא מהיום, כבר לפחות 20 שנה. נקודת ציון בולטת, שאפשר לראות בה את נקודת המפנה היא פרשת בראון-חברון - מכירת משרד היועמ"ש - וסגירת התיק על ידי היועמ"ש ה"ערכי" אלקייים רובינשטיין...
השחיתות השלטונית מעולם לא היתה צומחת ופורחת לרמתה היום ללא הסנדקים במשרד היועמ"ש, בפרקליטות ובבתי המשפט!
===
[1] 2016-09-08 פרשת ז'ואל בן-סימון מתרחבת - פשיעה מאורגנת בבית המשפט לענייני משפחה י-ם ומשרד המשפטים
http://inproperinla.blogspot.com/2016/09/2016-09-08.html
---
הגישור בפרשת המעונות: הפרוטוקול הוא שאין פרוטוקול | אורי משגב
הצעת השופט לגישור פלילי ניתנה לצדדים בדיון סגור בלשכתו, ללא פרוטוקול ובהיעדר נציגי ציבור ותקשורת. זו פגיעה קשה בעיקרון פומביות המשפט
---
הביטו בתמונה שבסוף הפסקה הראשונה. זהו פרוטוקול הדיון שקיים ביום שלישי השבוע נשיא בית משפט השלום, אביטל חן, בפרשת המעונות. מדובר בדיון סגור שנערך בלשכתו, בנוכחות הצדדים, מבלי שלציבור ולנציגי התקשורת ניתנה אליו גישה. בסופו של הדיון נמסר כי השופט הציע לצדדים לנהל הליך של גישור פלילי אצל סגנו, השופט מרדכי כדורי. לצדדים ניתנו יומיים להשיב להצעה. הבוקר, כמה מפתיע, השיבו כולם בחיוב. מה באמת נאמר בלשכת הנשיא חן? מה באמת הוצע? האם סוכמו דברים מראש? לעולם לא נדע. הפרוטוקול הוא שאין פרוטוקול. עיניכם הרואות.
זו פגיעה קשה בעיקרון פומביות המשפט. יש הצדקה להפר לעתים את העיקרון הזה בשם הזכות לפרטיות - למשל תיקים בענייני משפחה, עבירות מין ומשפטים של קטינים. פעמים רבות (מדי) מכופפים את עיקרון פומביות המשפט גם לאור צרכי ביטחון. אבל פרשת המעונות היא פרשה בעלת חשיבות ציבורית גדולה, ולא היתה שום סיבה לנהל אותה במחשכים. זו לא פרשה שראוי לסגור בכל מיני עסקאות והסדרים, מעל ראשו ומאחורי גבו של הציבור. נהוג לומר שעל הצדק גם להראות, לא רק להעשות. בפרשת המעונות אפשר לומר בעצב שגם על אי הצדק להראות, ולא רק להעשות.
תחילה גררו ומסמסו, כיבסו וכיווצו, משכו ומרחו. אחר כך מחקו שישה מתוך שבעה אישומים שנחקרו במקור על ידי מבקר המדינה והמשטרה, והודיעו על הגשת כתב אישום בסעיף בודד - תוך התחמקות שנמשכת עד היום מלספק הסברים מלאים ומפורטים לסגירה (דו"ח ציבורי). עתירה של התנועה לטוהר המידות שהוגשה בנושא אמורה להתברר החודש בבית המשפט המחוזי. והנה, לנגד עינינו הנדהמות, נמשכים מאמצי החילוץ וההתחמקות של המערכת מלבצע את תפקידה - בדמות גישור פלילי, שלטעמי לחלוטין לא ראוי לנהל בפרשה הציבורית הזו ובתיקי מרמה ושחיתות מסוג זה (ועל כך ארחיב בנפרד בקרוב).
פניתי הבוקר ליועץ המשפטי, לפרקליט המדינה ולפרקליטות מחוז ירושלים שמנהלת את התיק בבקשה שלא להסכים לגישור פלילי ולברר את הפרשה, או המעט שנותר ממנה, במקום הראוי לה - בית המשפט. לזכות, להרשיע - מה שצריך. אבל לא לסגור עניינים מחוץ לפרוטוקול. מכתב הפנייה, כהרגלי, מובא כאן כלשונו. בינתיים, כצפוי, הסכימה הפרקליטות להצעה התמוהה של הנשיא חן. לא נותר לי אלא להבטיח לקוראים שאני ואזרחים אחרים נעשה כל מאמץ כדי לא לתת למערכת המשפט להמשיך ולעשות צחוק משלטון החוק. המשך יבוא.
-----------------------------------------
לכבוד:
היועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט
פרקליט המדינה, מר שי ניצן
פרקליטות מחוז ירושלים - פלילי
העתק:
הנהלת בתי המשפט
נשיאות בית משפט השלום ירושלים
הנדון: פנייה דחופה למניעת גישור פלילי ב"פרשת המעונות"
שלום רב,
עניינה של פנייה זו הוא הסכמה אפשרית של פרקליטות מחוז ירושלים לקיום הליך של גישור פלילי בתיק המכונה "פרשת המעונות".
הצעה להליך זה ניתנה לצדדים ביום 13.11.18 השבוע, על ידי נשיא בית משפט השלום ירושלים, אביטל חן. הצדדים נתבקשו למסור את תשובתם עד ליום 15.11.18 (היום).
ההצעה נמסרה לצדדים בדיון סגור בלשכתו של השופט, שבו לא נרשם פרוטוקול. זוהי פגיעה קשה ונטולת הצדקה בעיקרון פומביות המשפט.
אבקש להזכיר כי מדובר בתיק בעל חשיבות ציבורית גבוהה, שאין לנהלו במחשכים. עקב חשיבות זו, בנוסף להיסטוריה הממושכת והמטרידה של התיק וניהולו, ראוי לה לפרשה כי תתברר עד תומה בבית המשפט – לא בלשכות סגורות ולא באמצעות הסדרים שונים ומשונים.
אבקש לציין כי בתשובתו לבג"ץ 88/18, שבו עתרתי לבית המשפט בבקשה כי היועץ המשפטי יימנע מלקיים בעצמו את השימוע הפלילי לנאשמת שרה נתניהו, בהעדר כל הצדקה חוקית לכך – השיבה המדינה עצמה כי מדובר בתיק "בעל חשיבות ציבורית גבוהה" וכי לנאשמת "מעמד ציבורי". באם אכן כך הדבר, ראוי שבעתיים כי הצדק ייראה ולא רק ייעשה.
הריני להזכיר גישור פלילי אינו פרקטיקה מחייבת. מדובר בהצעה בלבד, שמותר לצדדים לסרב לה מבלי שייפגעו זכויותיהם. לפיכך אבקש שפרקליטות מחוז ירושלים תדחה את הצעת השופט על הסף, ותודיע לו כי בכוונתה לנהל את הפרשה בבית המשפט, ללא מורא ומשוא פנים, לעיני הציבור כולו.
כל החלטה אחרת תהווה המשך לתחושה ציבורית קשה של פגיעה בעקרונות הצדק, השוויון בפני החוק ופומביות המשפט.
למען הסר ספק, הריני שומר לעצמי את הזכות לפנות לקבלת סעד משפטי במידה ויוחלט לקיים גישור פלילי בפרשה זו, בהסתמך על הדיון הסגור ונטול הפרוטוקול שהתקיים לצערי השבוע בלשכתו של השופט חן.
בברכה,
אורי משגב
https://www.haaretz.co.il/blogs/misgav/.premium-1.6655779