Friday, July 7, 2017

2017-07-07 לורי ומוטי - בקשת עיון הוגשה לשופט בני שגיא בתיק הפלילי - חשש להפרות חמורות של זכויות האדם


לורי ומוטי - בקשת עיון הוגשה לשופט בני שגיא בתיק הפלילי - חשש להפרות חמורות של זכויות האדם
חששות חמורים להפרות זכויות האדם בהתנהלות מערכת המשפט ואכיפת החוק בפרשה זאת, החל בהחזקתו של מוטי לייבל במתקן כליאה בלתי חוקי - "בור שחור" בלב תל-אביב - תחת תנאים שיש לראותם כעינויים למטרת סחיטת הודאה, דרך שיבוש הקראת כתב האישום, וכלה בניהול הליכים בדלתיים סגורות  - הפרת הזכות לשימוע הוגן ופומבי. השופט בני שגיא לא פסק עד היום לגופה של בקשת עיון קודמת דומה מאפריל שנה זאת... בית המשפט והתקשורת מונעים מהציבור מידע שיציג את הפרשה כולה באור שונה לחלוטין.  דו"ח שהוגש בשבוע שעבר למועצת זכויות האדם של האו"ם טוען: "אי כשירות ו/או שחיתות בתי המשפט ומקצוע עריכת הדין, ואפליה באכיפת החוק בישראל"...
קראו את הפוסט השלם: http://inproperinla.blogspot.co.il/2017/07/2017-07-07.html
 
____ 

תל-אביב, 07 ליולי - בקשה לעיון הוגשה היום לבית המשפט המחוזי ת"א בתיק הפלילי מדינת ישראל נ שם-טוב ואח' (14615-04-17). הבקשה מתייחסת ל: (1) צו איסור פרסום עשוי כדין, אם נרשם בתיק זה, לגבי פרוטוקול דיון מיום 05 ליולי, 2017 ; (2) החלטה שיפוטית עשויה כדין על ניהול הליכים "בדלתיים סגורות", אם נרשמה בתיק זה, לגבי פרוטוקול דיון מיום 05 ליולי, 2017.
ההצדקה לבקשה מציינת:
א) בקשה זאת מוגשת בכפוף לתקנות בתי המשפט – עיון בתיקים (2003) והחלטת בית המשפט העליון בתיק האגודה לזכויות האזרח בישראל נ שר המשפטים ואח' (5917/97), בנוגע לגישת הציבור לכתבי בית דין.
ב) המבקש עוסק מזה שנים במחקר אקדמי בנושא מערכות הכתבים האלקטרוניים של בתי המשפט בישראל ובארה"ב וניהול גישת הציבור לכתבים. מחקריו בנושא זה הוצגו ופורסמו בכנסים אקדמיים בינלאומיים בתחומים המתאימים בכפוף לבדיקת מומחים בינלאומית. דוחות שחיבר בנושאים אלה, נכללו בדוחות מועצת זכויות האדם של האו"ם על ארה"ב (2010, 2015) ועל ישראל (2013), בכפוף לבדיקה על ידי הצוות המקצועי של המועצה.
ג) לאחרונה הגיש המבקש דו"ח לבדיקה התקופתית של זכויות האדם בישראל על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם (2018). כותרתו של הדו"ח: "אי כשירות ו/או שחיתות בתי המשפט ומקצוע עריכת הדין ואפליה באכיפת החוק בישראל". [1] הדו"ח כולל גם סיקור של הפרשה שהיא עניינו של תיק זה, וטוען בדו"ח זה להפרות חמורות של זכויות האדם:
(1) לגבי החזקתו של הנאשם מוטי לייבל במתקן כליאה בלתי חוקי בלב ת"א (“בור שחור") בתנאים שיש לראותם כעינויים למטרת סחיטת הודאה, והן
(2) לגבי שיבוש הקראת כתב האישום, מיסודות ההליך הראוי, תוך שיתוף פעולה של התביעה ובית המשפט, על ידי המצאת כתב אישום מפוברק, שונה מזה שנרשם בתיק בית המשפט, לנאשמים במעצר, בשעה שנמנעה מהם הגישה לעיון בתיק בית המשפט.
ד) המבקש גם מפרסם באופן שגרתי מאמרים בתקשורת בארה"ב על התנהלות בתי המשפט בישראל בכלל, ובפרשה זאת בפרט. [2]
ה) המבקש סיקר בעבר את פעולות המחאה של הנאשמים לורי שם-טוב ומוטי לייבל נגד מערכת המשפט, בפרט בנוגע לפרשת גב’ ג’ואל בן-סימון. ג’ואל בן-סימון נלקחה לאשפוז פסיכיאטרי כפוי, "בתיאום עו"ד יעל קוטיק" ממשרד המשפטים, לאחר ששבתה שבת לפני משרדה של שרת המשפטים איילת שקד במחאה נגד שחיתות שופטי בית המשפט לענייני משפחה בירושלים. הנאשמים שם-טוב ולייבל היו דמויות מפתח בשחרורה של בן-סימון. [3]
ו) תיק זה עוסק בתביעה פלילית נגד פעילי מחאה חברתית, שעיקר מחאתם היא נגד התנהלות אנשי רווחה, עורכי דין, ושופטים לגבי לקיחת ילדים מהוריהם (בפרט – הורים מעוטי יכולת)בעיה מוכרת וידועה. קיים חשש ברור של ניסיון השתקת ביקורת על מערכת המשפט ואכיפת החוק הן בהליך בתיק עצמו, והן בסיקור ההליכים על ידי תקשורת עצמאית (שאינה משמשת כשופר לפרקליטות המדינה). דיוני המעצר שלפני הגשת כתב האישום נערכו גם הם תוך חיסיון על חומר החקירה. במקביל, התפרסמו הדלפות שקריות, מגמתיות וחלקיות לתקשורת (לטענת באי כוח החשודים אז - על ידי רשויות השלטון).
ז) במיוחד על רקע זה, המצב שנוצר, בו מתנהלים דיונים “בדלתיים סגורות”, תחת “צו איסור פרסום” לכאורה, מעלה חששות כבדים של הפרות חמורות של זכויותיהם של הנאשמים, בראש ובראשונה – הזכות לשימוע הוגן ופומבי. מצב זה גם פוגע קשות באמון הציבור במערכת המשפט ואכיפת החוק.
ח) אי פרסום "צו איסור הפרסום" וניהול דיונים בדלתיים סגורות, ללא החלטה שיפוטית עשויה כדין, יוצר מצב עמום ודו-משמעי, המאפשר אכיפה שרירותית וגחמנית, ומעלה חששות לגבי חופש הביטוי וחופש העיתונות בישראל.
ט) המבקש הגיש ביום 18 לאפריל, 2017, בקשת עיון קודמת בתיק זה, אך עד היום לא ניתנה החלטה לגופה של הבקשה. מן הראוי שבית המשפט ייתן החלטה בעניין בקשת העיון הקודמת גם כן.
1 2017-06-29 Human Right Alert: SUBMISSION: State of Israel HRC UPR (2018) - Incompetence and/or corruption of the courts and the legal profession, and discrimination by law enforcement in Israel
2017-06-29 Human Right Alert: ANNEX to Submission: State of Israel HRC UPR (2018) - Incompetence and/or corruption of the courts and the legal profession, and discrimination by law enforcement in Israel
2 2017-03-18 The remedy for Israeli judicial corruption is repression of social protest_OpEdNews.com
2016-06-20 US DHS assists in suppression of anti-corruption dissent in Israel_OpEdNews.com
3 2016-08-14 Israel: anti-judicial corruption protester placed under compulsory psychiatric hospitalization_OpEdNews.com