Monday, March 26, 2018

2018-03-26 הצלחות כיפת הברזל - פייק ניוז מתוצרת הארץ

2018-03-26 הצלחות כיפת הברזל - פייק ניוז מתוצרת הארץ
---
כאן: פייק ניוז - חדשות מתפרצות מעיתון יהודי בארה"ב אתמול, לפני שצה"ל הודה שלא היה מטח רקטות מעזה בכלל, רק ירי מקלעים בתוך עזה עצמה.
" חדשות מתפרצות | התקפת טרור |מטח רקטות מסיבי על דרום ישראל
מערכת ההגנה נגד טילים כיפת הברזל נכנסה מיד לפעולה, והצליחה ליירט כמעט את כל הטילים שכוונו נגד ערים בישראל."
ברקע: הפעלת כיפת הברזל במצב שנוצר אתמול, מערערת לחלוטין את אמינות המערכת, שאמורה להיות מופעלת על פי זיהוי יציאות וחישוב מסלוליהן. המערכת אמורה להיכנס לפעולה רק כשחישוב המסלול מראה על סיכון לפגיעה שתגרום נזק ממשי (וחלק זה של המערכת - זיהוי יציאות ובקרה, אמור להיות היותר אמין במערכת).
האירועים אתמול תומכים בטענות מתנגדי המערכת (לדוגמה חתן פרס ישראל לביטחון, דר' מוטי שפר), שאומרים שהמערכת מופעלת לעיתים קרובות ליירוט מטרות בדיוניות, יירוטים שנספרים אח"כ כ"הצלחה". [1]
גם פרופ תיאודור פוסטל (MIT) אחד המומחים הבכירים בעולם בתחום ההגנה נגד טילים שותף להערכה שיעילות כיפת הברזל זניחה (בסביבות 5%), ואינה אפילו קרובה ליעילות הנטענת על ידי הרשויות בישראל (מעל ל- 80% ולעיתים דיווחים על יעילות גבוהה עוד יותר). [2]
גם התקוות שתלו לגבי מכירות של כיפת הברזל בחו"ל לא התממשו. אולי הקונים הפוטנציאליים לא מאמינים לנתוני הביצועים המדווחים מישראל? (התירוץ בקישור אחר). [3]
ישראל גם לא הגישה לארה"ב, שמימנה את הפיתוח, נתונים אמינים על בדיקת יעילות המערכת (דבר שלא הפריע לאובמה לערוך צילומי פרסומת למערכת עם נתניהו בביקורו בארץ). פוסטל מציין בפרט את העובדה שצה"ל מסרב לפרסם סרטונים באיכות גבוהה של ה"הצלחות". המחקר של פוסטל היה מבוסס בחלקו על תביעות ביטוח בעוטף עזה - נתונים שסיפקו מידע מהימן על פגיעות מהסוג שאותו בדיוק המערכת הייתה אמורה למנוע.
לאחר המלחמה בעזה בשנת 2014, התפרסם גם בתקשורת בישראל שלעיתים קרובות הופעלו אזעקות שווא באזור ת"א, והופעלה מערכת כיפת הברזל באופן שיצר רושם כוזב של יירוטים ו"הצלחות".
פיתוח מערכות הגנה נגד טילים שאינן פועלות אינו ייחודי לישראל, גם ארה"ב פיתחה מערכות כאלה, בעלות גבוהה הרבה יותר. [4]
אבל תמיד אפשר להעלות את הטיעון הנגדי, שיש למערכות שלא פועלות "ערך פסיכולוגי" - הטיעון שהועלה לגבי מערכת הפטריוט שלא עבדה במלחמת המפרץ הראשונה. [5]
הבעיה נוצרת כשבסופו של דבר אף אחד, כולל מקבלי החלטות גורליות, אינו מסוגל להבחין עוד בין אמת לבין שקר למטרות "פסיכולוגיות".
=קישור=
[1] הכי הזוי - חתן פרס ישראל לביטחון: "כיפת ברזל זה בלוף"
ד"ר מוטי שפר, מומחה להנדסת תעופה וחלל וחתן פרס לביטחון ישראל, אמר את הדברים בראיון לרדיו 103. רעיונות של ד"ר שפר לפיתוח מערכות יירוט נדחו על ידי כל הדרגים
https://www.mako.co.il/…/ope…/Article-39b703b000f2741006.htm
[2] המומחה נגד משרד הביטחון: המחקר שלי אמין - כיפת ברזל לא יעילה
משרד הביטחון טוען כי המסקנות לפיהן רק 5% מהיירוטים היו מוצלחים מבוססות על סרטי חובבים. החוקר עונה: איכות הסרטים טובה דיה
https://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1964285
[3] כיפת ברזל - כישלון מסחרי: אף מדינה לא קנתה את המערכת
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001132815
[4] US ballistic missile defense just doesn't work — but we keep spending billions and billions on it
http://www.businessinsider.com/us-ballistic-missile-defense…
[5] NEW STUDY CUTS PATRIOT MISSILE SUCCESS RATE TO 9 PERCENT
https://www.washingtonpost.com/…/468b0d2d-ddf3-4d90-a2f5-…/…

Like
Comment
6 Comments
Comments
Ben Kopler Asi Sofer בהמשך לשיחתנו
Manage


LikeShow more reactions
Reply58m
Adi Ben Yaccov
אבל בעייניים שלי ראיתי איך זה מפיל.
Manage


LikeShow more reactions
Reply41mEdited
Joseph Zernik
"פוליטיקה היא מחלקת הווי ובידור של התשלובת הצבאית-תעשייתית" פרנק זפה
Manage

LikeShow more reactions
Reply18m
Hilik Duvdevani
אשליית הברזל שלא מצליחים למכור בחול
Manage


LikeShow more reactions
Reply12m
Joseph Zernik
כאן: [צפו] "רוסיה היום" מדווח על האירוע אתמול, שקרוב לוודאי זכה לתשומת לב מומחים ברחבי העולם. מאזן הטילים במזרח התיכון הוא עכשיו עניין קריטי, כפי שהודגם בהפלת המטוס הישראלי בסוריה. לרוסיה היום, כרגיל, תמונות, סרטונים באיכות גבוהה, ודיווחים אמינים ומהירים. אין ספק שישראל תחת המיקרוסקופ ברוסיה היום. 
https://www.rt.com/news/422296-israel-iron-dome-missiles/...
Manage

LikeShow more reactions
ReplyRemove Preview4mEdited

Joseph Zernik
ועכשיו הסבר אידיוטי מצה"ל:
צה"ל: הפעלת כיפת ברזל אתמול לא היתה טעות או תקלה
לדברי מפקד מערך ההגנה האווירית, כיפת ברזל זיהתה ירי שאיים לפגוע באזור זיקים ולכן צה"ל שיגר את טילי היירוט. "מדובר ברגישות יתר של המערכות בשל הערכת מצב שהגדרנו", מסר

https://www.haaretz.co.il/news/politics/1.5945284
Manage
LikeShow more reactions
ReplyRemove Preview6h
Adi Ben Yaccov
זה לא בג זה פיצ'ר! אלון בן דויד כעס על מי שחושב שזה בעיה במערכת המופלאה....פעם הם עשו ניסוי עם החץ והחץ לא עף להם אבל את הטיל מטרה הם כבר שלחו אז הם הודיעו שהניסוי הסתיים בהצלחה מרובה כי הכל עבד עמו שצריך המחשבים עשו את העבודה שלהם יהיה ירוט רק היה חסר החלק הזה עם חץ שממש יפגע בטיל מטרה . זה סתם עניין טכני.... פרוצדורלי כמו שצרניק אוהב לכתוב...
Manage
LikeShow more reactions
Reply4h
Joseph Zernik
זהו הסבר אידיוטי, כי המערכת אמורה לחשב את המסלול הבליסטי, ולהיות מופעלת רק אם החישוב מראה, שהטיל יפגע במקום שבו יגרום נזק ממשי (אחרת - המחיר של הפעלת המערכת הוא בלתי סביר). למשל - אם המערכת מחשבת שטיל יפול בשטח פתוח - המערכת אמורה לא להגיב. והחלק הזה של המערכת אמור להיות האמין יותר. אבל מסלול של קליע של מקלע בכלל לא דומה למסלול של טיל, והטווח של כדור מקלע לא דומה בכלל לטווח של טיל. כדור מקלע מעזה, לא יכול היה לגרום נזק ממשי בישראל. לכן, אפילו אם המערכת זיהתה ירי מקלעים כ"יציאות" של טילים (כשל מוחלט בפני עצמו), החישוב של המסלול היה אמור למנוע את הפעלת המערכת. איך שלא מסתכלים על זה - סיפור אידיוטי.
Manage
LikeShow more reactions
Reply4h
Joseph Zernik
המצב במלחמה בשנת 2014, בגדול: א) בעוטף עזה - היו פצצות מרגמה בטווח הקצר - שנגדם המערכת לא בנויה להתמודד וגרמו נזקים כבדים ואבדות בנפש. ב) בעוטף עזה - היו פגיעות של טילים בטווח הרחוק יותר, שלא סוכלו על ידי כיפת הברזל והיו נזקים כבדים. ג) באזור המרכז היו בעיקר - או כמעט רק - אזעקות שווא ו 100% יירוטים "מוצלחים". האזעקות בתל-אביב היו בעיקר לצורך הסברה. המשטר חזר וטען שזאת מלחמת הגנה- לאור הפצצות טילים מסיביות של תל-אביב. 
בתמונה: תעמולה של צה"ל לשיווק בחו"ל, מראה את לונדון תחת התקפת טילים, כהצדקה למלחמה בעזה.
Manage
LikeShow more reactions
Reply4h
Joseph Zernik
אם חוזר למלחמה בעזה 2014: על פי הפרסומים בישראל, היו באזור ת"א כ- 200 אזעקות. על פי צה"ל, היעילות של המערכת היא בין 80-90 אחוז. לפי זה היו צריכות להיות כ- 20-40 נפילות של טילים באזור ת"א. מישהו ראה את הנפילות האלה במו עיניו???
Manage
LikeShow more reactions
Reply4h
Joseph Zernik
הסיפור של מאזן הטילים הוא עניין קריטי בכל דיון על המצב לגבי חיזבאללה בלבנון ולגבי תקיפה באיראן. המומחים מעריכים שבמלחמה הבאה - רוב הנפגעים יהיו האזרחים בעורף! הציבור צריך להבין את זה, כשמוליכים אותו למלחמה כזאת. כאן - דיון של מומחים משנת 2017:
מפגש סיעור מוחות בנושא העורף בעת מלחמה
ד"ר ראובן גל פרופ’ ברוך נבו מוגש לרשות חירום לאומית (רח"ל) 
...See More
Manage
LikeShow more reactions
Reply1h
Joseph Zernik
כאן: הצהרה פומבית בעניין של נפתלי בנט, מפברואר 2018:
השר בנט: "אם תפרוץ מלחמה העורף ייפגע בהיקף שלא ידענו בעבר"
http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-624871
Manage
LikeShow more reactions
ReplyRemove Preview1h
Joseph Zernik
ינואר 2018: במלחמה הבאה בלבנון צפויה ישראל לספוג יותר מ-3,000 רקטות ביום 
מתוך המוסף לשבת של ידיעות אחרונות / אלכס פישמן
3,000 עד 4,000 רקטות. תזכרו את הנתון הזה, כי הוא עושה את כל ההבדל. זה היה מספר הרקטות שנורו לעבר ישראל ב-33 הימים של מלחמת לבנון הש
נייה. זה היה מספר הרקטות ששוגרו מרצועת עזה ב-51 הימים של צוק איתן, וזו תהיה גם כמות הטילים שישוגרו מלבנון ביום אחד במהלך המלחמה הבאה. לא בחודש, לא בשבוע. ביום. ממוצע של כ-150 טילים בשעה.
ואם זה לא מספיק, הפעם אלה יהיו טילים מדויקים, קטלניים יותר, ובעלי טווח ארוך יותר, שיכסה את כל שטחה של מדינת ישראל. מטחי הירי הראשונים יהיו ממשגרים קבועים, מוסתרים, המכוונים למטרות ספציפיות בשטח ישראל. רק כעבור ימים, כשחיל האוויר יבצע השמדה אפקטיבית של מטרות וכוחות היבשה יתחילו לזרום לתוך לבנון, תרד כמות השיגורים ואיכותם.
זה לא תרחיש בלהות דמיוני; זהו ניחוח מקצועי שנעשה במערכת הביטחון והוגדר שם כ"תרחיש החמור הסביר". באפריל 2016, שבועות ספורים אחרי שנכנס לתפקידו, הציג אותו שר הביטחון אביגדור ליברמן בפני הממשלה. זו הייתה הפעם הראשונה מאז 2007 שבה הוצג לממשלה תרחיש ייחוס שהכינה מערכת הביטחון ומתמקד בעורף הישראלי. הממשלה אישרה את התרחיש.
http://rotter.net/forum/scoops1/447556.shtml
Manage
LikeShow more reactions
ReplyRemove Preview1h
Adi Ben Yaccov
התוכנית שלהם היא דו שלבית. אל תחשוב שביבי לא יודע את זה או טומן ראשו בחול. שלב ראשון (תשים לב שאנחנו מדברים אחרי שאיזה עזראלי בריצפה אולי אפילו שנים אולי יותר) גיהנום בלבנון ואולי גם בסוריה. במקביל? הפרויקט הידוע בשם המשאיות למזרח מתחי לפעול ומהר.
Manage
LikeShow more reactions
Reply1h
Adi Ben Yaccov
הבעיה היחידה שיש להם זה רוסיה. ישראל יכולה לסבול 3000 הרוגים בתל אביב לא יכולה לסבול 20 F16 מופלים. שזה קורה? תזכור יש לישלפוחית רגיזה אני רוצהאת המיטה ליד הדלת באוהל....
Manage
LikeShow more reactions
Reply1hEdited
Joseph Zernik
מאמר של היועץ לביטחון לאומי עמידרור משנת 2016:
הלחימה נגד חיזבאללה תהיה אירוע קשה מאוד, סבוך, עם מחיר דמים גבוה, ויקר מאוד גם מבחינה כלכלית, עם נפגעים לא מעטים בעורף האזרחי, בעורף הצבאי ובלחימה עצמה. כדאי להתכונן ל"משהו אחר" בעיקר בעורף, כי זה יהיה הרבה יותר קשה מאשר היה ב־2006. יש להפנים זאת כדי שלא להתאכזב במהלך הימים הקשים המצפים למדינת ישראל במבצע. 
http://www.israelhayom.co.il/opinion/395411
Manage
LikeShow more reactions
ReplyRemove Preview1h
Joseph Zernik
מאמר משנת 2017 עם מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף:
"אם תהיה מלחמה לא סתם אומרים שהעורף יהיה החזית.
מה עם תוכנית פינוי למקרה של אסון המוני?
...See More
Manage
LikeShow more reactions
ReplyRemove Preview1h
Joseph Zernik
לסיכום, מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף מסביר: “בחיפה התר”ח (תחנת ריכוז חללים; ש"מ) היא באיצטדיון העירוני. החללים יאוחסנו שם במכולות קירור."
Manage
LikeShow more reactions
Reply1h

No comments: