Tuesday, January 8, 2019

שיבוש מערכת הבחירות: אויבים מבית? או מבחוץ?

שיבוש מערכת הבחירות: אויבים מבית? או מבחוץ?
---

גם בארה"ב וגם בישראל הכי נוח להאשים את הרוסים...
היום: השב"כ מכריז ש"אומה זרה" מנסה לשבש את הבחירות בישראל... 
בשבוע שעבר: השב"כ הכריז שעורכים בדיקות בטחוניות לאנשי ועדת הבחירות המרכזית...
אתמול: הניו-יורק טיימס מדווח על שיבוש הבחירות לסנט של אמצע הכהונה (MIDTERM ) באלבמה באמצעות הרשתות החברתיות. המועמדים הדמוקרטים פעלו נגד הרפובליקאי השמרן, שהיה הסנטור המכהן שרץ לבחירה מחדש. השיטה - יצרו ברשתות "תנועות" קיצוניות פיקטיביות - כמו "תנועה לחידוש היובש" (איסור על מכירת אלכוהול), וקשרו אותן לרפובליקאי השמרן.
בשבועות האחרונים: תרגילים דומים של גורמי ימין בישראל - על גנץ ("אשתו במחסום ווטץ') ועל האוניברסיטה העברית ("מרצה נזפה בסטודנטית במדים")...
גם בארה"ב וגם בישראל - הסיכונים המרכזיים לישרת הבחירות הם אויבים מבית! 
Image may contain: 1 person Image may contain: 2 people, people standing, sky and outdoor 
Image may contain: text  Image may contain: text Image may contain: text
הדיווח מארה"ב [1] על השיבושים בבחירות שנערכו לאחרונה, מצביע על השיטות הברורות ביותר:  המועמדים הדמוקרטים פעלו נגד הרפובליקאי השמרן, שהיה הסנטור המכהן שרץ לבחירה מחדש. השיטה - יצרו ברשתות "תנועות" קיצוניות פיקטיביות - כמו "תנועה לחידוש היובש" (איסור על מכירת אלכוהול), וקשרו אותן לרפובליקאי השמרן.
עקב הקשרים ההדוקים בין ראש הממשלה נתניהו לבין חברות סייבר (לישראל כידוע מעמד בכיר בתחום), דרך שליטתו בשב"כ ועוד יותר - דרך  שליטתו ב"מערך הסייבר", שהקים ללא בסיס ראוי בחוק, אפשר לצפות לשיטפון של פעולות סייבר ורשת במערכת הבחירות, בעיקר מצד הליכוד.
בישראל, אנחנו רואים פעולות מסוג זה כבר היום
א) הפצת הפייק ניוז שאשתו של גנץ פעילה ב"מחסום ווטץ'". זה התחיל ברשת, ועכשיו פוליטיקאים מצטטים את זה לתקשורת. [] .הבהרה - אני רחוק מלהיות חסיד של גנץ, רואה בו בדיחה ישראלית טיפוסית. ויש לי הערכה רבה לנשות "מחסום ווטץ'".
ב) הפצת הפייק ניוז של "אם תרצו" על אוניברסיטה העברית: ביימו את הפרובוקציה, ההפקה נכשלה, אבל יצרו סרטון מטעה, הפיצו ידיעה שקרית לתקשורת, התשורת פמפמה את הפיק ניוז,
ג) פרסומים אנונימיים נגד יאיר לפיד, שהופקו כנראה על ידי העבודה (ג'וב חובבני במיוחד)...
ד) בוטים, טרולים, פרופילים מזוייפים, וכו' כו' []
"אדם גולד" הוא תופעה מסוג אחר לגמרי - ויש לראות בה דיבור פוליטי מותר
"אדם גולד" הוא פרופיל בדוי, המופעל על ידי אנשים, שאינם בהכרח מזוהים עם מפלגה או פוליטיקאי מסוים. ל"אדם גולד" יש אג'נדה ברורה, שאינו מסתיר אותה - ביקורת נוקבת על הפרקליטות והשופטים. אולם "אדם גולד" אינו מפיץ "פייק ניוז".
איתי לשם עוסק במלחמת חורמה נגד "אדם גולד". אבל נראה לי שהעילה המרכזית למלחמה של איתי לשם ב"אדם גולד" היא קונספירציה מצחיקה: על פי איתי לשם, אדם גולד אמנם מפיץ מידע אמיתי, אבל רק כדי לרכוש אמינות. ואז, לאחר שרכש אמינות, ממש לפני הבחירת - יתחיל להפיץ מידע שקרי. את הקונפירציה הזאת אפשר לתפור לכל מי שאומר אמת. לכן, זאת קונספירציה הזויה במיוחד... אבל קשה להאמין שהקונספירציה הזאת יכולה לעבוד על קהל הקוראים של "אדם גולד". "אדם גולד" כותב ברמה גבוהה מאד, לכן, הקהל של אדם גולד חייב להיות משכיל במיוחד. קוראים כאלה יודעים לאמת את העובדות שאדם גולד מפרסם בתקשורת הממסדית, ומראש לא סביר שיקנו ממנו מידע שאינו בתחום שהוא עוסק בו וידוע במומחיות בו.
לכן, מלחמת החורמה של איתי לשם נגד "אדם גולד":
א) מפוברקת. משהו שם לא הגיוני, ו/או לא אמתי.
ב) במידה רבה היא תופעה של חתירה תחת השיח הציבורי וחופש הביטוי מסיבות לא ברורות. יחד עם זאת, ברור שאם איתי לשם ינצח במלחמתו עם פייסבוק בנושא "אדם גולד" - הנהנים יהיו הפרקליטות והשופטים. הפלא ופלא - איתי לשם מנהל את המלחמה בבית המשפט, כלומר אצל הנהנים הברורים...
ג) חסרת תוחלת. גם אם איתי לשם יצליח לחסום את "אדם גולד" בפייסבוק, יימצאו מספיק מתנדבים - אני כמובן אחד מהם - להפיץ את המידע של "אדם גולד" תחת שמם (שרון חורש, פרופיל מאומת, כבר פעל בצורה כזאת בחודשים האחרונים). לדוגמה: השבוע הפצתי בפייסבוק את הפוסט של "אדם גולד" מטלגרם, בפרשת "הפרקליט השיכור והשופטים המפברקים (הרמאים)". זהו השם שאני נתתי לפרשה. "אדם גולד" הרבה יותר עדין ממני, והפוסט שלו רץ ללא כותרת, ופותח "בואו תשמעו סיפור מטורף".
בארה"ב: המפלגה הדמוקרטית, החביבה על ה"שמאל" הישראלי, מתבכיינת כבר שנתיים, שההפסדים של הדמוקרטים, בפרט קלינטון 2016, היו תוצאה של "מעורבות רוסית בבחירות".
למרות החקירות המאומצות, מה שנמצא בבירור עד היום:
א) מעורבות ישראלית בבחירות - החברה הישראלית PSY GROUP הציעה לטראמפ פרויקט ב- 3 מיליון דולר, לשבש את השיח הציבורי ברשתות, וכו'. [] קשה להניח שחברת סייבר ישראלית מסוג זה הציעה לטראמפ פרויקט מסוג זה ללא אישור משרד ראש הממשלה (דרך השב"כ, דרך "מערך הסייבר", או ישירות דרך רה"מ). הצוות של מולר ערך חקירות גם בארץ... []
ב) שחיתויות ושיבוש הבחירות המוקדמות (הפריימריס) של הדמוקרטים, על מנת להכתיר את הילרי קלינטון ולהכשיל את ברני סנדרס.
ג) קשר מושחת בין הילרי קלינטון לבין FBI ומשרד המשפטים, דרכו:
1) סגרו להילרי קלינטון את התיקים על פרשות הדוא"ל החמורות שלה.
2) מערכת הבחירות של קלינטון יצרה "תיק" מודיעין מפוברק על קשר של טראמפ לפוטין, והגישה אותו ל-FBI. בתואנה הזאת, FBI שתלו מרגלים, צותתו, והקליטו את בכירי מערכת הבחירות של טראפ. זוהי פרשת ווטרגייט של זמננו - היום לא צריך לשלוח שרברבים לפרוץ למטה המפלגה היריבה, כמו אצל ניקסון. אבל שם - ניקסון זכה בבחירות. הילרי הפסידה למרות כל התרגילים...
[1] Democrats Faked Online Push to Outlaw Alcohol in Alabama Race
A Dry Alabama Facebook ad, captured in a screenshot by Elizabeth BeShears, a Republican communications consultant.

No comments: