Saturday, February 2, 2019

2019-02-02 שחיתות מערכת החוק והמשפט - הסקירה השבועית



2019-02-02 שחיתות מערכת החוק והמשפט  - הסקירה השבועית בכיכר גורן, פ"ת
א) תיק המעונות של שרה נתניהו: שופט העליון בדימוס אורי שהם הכשיר את השרץ של השופט אביטל  חן שהחליט על "גישור פלילי" ב"דיון" בלתי פורמלי ללא פרוטוקול בלשכה: מפברקים הליכי משפט בלי לדפוק חשבון.  כמו שופט כדורגל שיחליט שבמקום משחק יהיו רק כמה בעיטת ענשין לכל קבוצה.  זה לא היה עובר במשחק ליגה בכדורגל. הציבור ביציעים היה צועק פה אחד "השופט בן זונה!"  אז איך זה עובר בבתי המשפט של מדינת ישראל?
ב) פרסומים עקשניים על מצב "סחיט" של מנדלבליט לקראת ההכרעה בתיקי נתניהו: קלטות לגבי מעורבותו בפרשת מסמך הרפז, ומכתב של וויינשטיין שממליץ להדיח את מנדלבליט משירות המדינה.  השחיתות במשרד היועמ"ש היא גורם מרכזי בשחיתות השלטונית לפחות 20 שנה - מאז בראון-חברון (וסגירת התיק על ידי היועמ"ש אליקים רובינשטיין).
ג) כנס "פייק בחירות" במכון הישראלי לדמוקרטיה - שופט בית המשפט העליון חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שמע הרצאה על אי כשירות הוועדה ועל סדרת תשובות שקריות ומטעות של המנכלית, היועמ"ש וממונה חופש המידע של הוועדה על בקשות חופש המידע.  ועדה שמנסה לסכל שקיפות ועוסקת במרמה סדרתית - מערערת את אמון הציבור.
ד) לורי שם-טוב: תלונה חדשה נגד פוזננסקי - "זיהום ההליך השיפוטי" - בעמוד הראשון של "הארץ".  "הארץ" קורא לפרשה "זיוף צו", אבל אין כאן כל זיוף.  מה שפוזננסקי עשתה הוא מרמה והפרת אמונים, לא זיוף.  וגם כאן - בצוותא חדא עם משטרת ת"א...
ה) סדרי הדין - "תכנית כבקשתך"?  השופטת דפנה ברק-ארז רואה את סדרי הדין כמחייבים את השופטים רק "על פי ההקשר"...   זה לא היה עובר במשחק כדורגל. הציבור ביציעים היה צועק פה אחד "השופט בן זונה!"
ו) "החשוד השני" במעצרים וחקירות של פעילי מחאה נגד השחיתות השלטונית ע"י יאחב"ל - נזק למצבה על קבר אביו של מנדלבליט - מה היה הבסיס לעילה סבירה?


א) תיק המעונות של שרה נתניהו: שופט העליון בדימוס אורי שהם הכשיר את השרץ של השופט אביטל  חן
 
אז מה היה קורה במשחק ליגה בכדורגל, אם השופט היה לוקח את שני המאמנים הצידה, מדבר אתם, ואח"כ היו מודיעים במערכת הכריזה, שבמקום משחק יהיו הפעם 5 בעיטות ענשין לכל קבוצה?

הקהל ביציעים היה קם וצועק בקול אחד: "השופט בן זונה!"
בסוף אורי משגב יצביע לאיילת שקד! נדחתה תלונתו של אורי משגב. שהם הכשיר פעילות חן בתיק המעונות. לכל מי שלא הבין מדוע מערכת החוק והמשפט היא קדקוד השחיתות השלטונית: לולא שחיתות מערכת החוק והמשפט - השחיתות השלטונית לעולם לא היתה צומחת ופורחת לממדים שלפנינו היום! (ונתניהו היה בכלא כבר לפני 20 שנה על פרשת בר-און חברון).
קראו את הפוסט השלם: https://inproperinla.blogspot.com/2019/02/2019-02-01.html

ב)  שמועות עקשניות על מצב "סחיט" של מנדלבליט לקראת ההכרעה בתיקי נתניהו



כשיואב יצחק פירסם דברים דומים על אפרים ברכה, הפרקליטות, המשטרה והתקשורת התנפלו עליו, איימו עליו בתביעות דיבה, והכריזו שוב ושוב שאפרים ברכה צדיק הדור. כידוע, בסוף התברר שיואב יצחק צדק, והסיפור הסתיים בצורה טרגית.
יואב יצחק מפרסם כבר חודשים שוב ושוב שקיימות קלטות מפלילות על מנדלבליט, ועכשיו גם שלנתניהו מכתב מפליל על מנדלבליט מפרי עטו של וויינשטיין.
אבל הפעם - פשוט אין תגובה מהפרקליטות או משרד היועמ"ש....
---
ערב ההכרעה בתיקי החקירה / הפחדים והלחצים - מנדלבליט סחיט מצד ניצן ונתניהו
מנדלבליט מתנהל כ"עלה נידף" בתיקי נתניהו וחשוף לסיכון אישי כבד  העובדות: א) פרקליט המדינה מחזיק שלוש קלטות מחקירת פרשת הרפז המתעדות שיחות מפלילות של מנדלבליט עם אשכנזי וארז וינר בהן שיבש הליכי חקירה ומשפט; ב) נתניהו מחזיק מכתב ארוך ומנומק שקיבל ונפיץ מאוד מהיועמ"ש יהודה וינשטיין שבו פירט את מעשיו הפליליים של מנדלבליט ומכוחו דרש וינשטיין מנתניהו לשקול הדחת מנדלבליט מתפקיד מזכיר הממשלה  חשיפת הקלטות והמכתב מתחייבת לקראת הכרעתו בתיקי נתניהו
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-132268-00.html


ג)  כנס "פייק בחירות" במכון הישראלי לדמוקרטיה
 

את הכנס הינחה פרופ' יובל שני (פרופ' ודקן בי"ס למשפטים בעברית לשעבר). הדוברים הראשיים היו אלי בכר (לשעבר שב"כ - אגף משפטי) ורון שמיר (לשעבר שב"כ - אגף טכנולוגיה. דמויות מרכזיות אחרות: תהילה אלטשולר (מהמכון) ופרופ דני דולב (ראש המרכז לחקר אבטחת סייבר בעברית). וההפתעה - השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. 
מלצר נאלץ לשמוע הרצאה שלי על:
א) התחלופה הגבוהה של יושבי ראש הוועדה - שופטי בית המשפט העליון, שיצרה מצב בו אין למעשה מי שמפקח על הנעשה בוועדת הבחירות המרכזית.
ב) אוסף תשובות שקריות ומטעות על בקשות חופש המידע של בכירי הוועדה -  עו"ד אורלי עדס (מנכלית), עו"ד דין לבנה (יועמ"ש), ועו"ד אלעד נוה (ממונה חופש המידע).
המצב שנוצר נוגד תפיסה בסיסית של שקיפות הנדרשת מוועדת הבחירות המרכזית ומערערת לחלוטין את האמון בישרת הוועדה.
מתוך ככל הדברים שנשמעו בכנס  היה ברור שוועדת הבחירות המרכזית אינה ערוכה ואינה כשירה לנהל בחירות במציאות העכשווית.

ד) לורי שם-טוב: תלונה חדשה נגד פוזננסקי - "זיהום ההליך השיפוטי" - בעמוד הראשון של "הארץ"
 

היום: כותרת בעמוד הראשון של "הארץ"... 
תלונה של האגודה לזכויות האזרח מבוססת על מידע שתיעדה לורי שם-טוב ממעצרה...
וכל הכבוד ל אגודה לזכויות האזרח !!!
ובשולי הדברים: הניסוח ב"הארץ" אינו מדויק. אין מדובר ב"צו מזוייף". מדובר במצב חמור בהרבה: שיבוש הליכים והוצאת צו שקרי, "מפוברק", בניגוד להוראות החוק. בקיצור - מרמה והפרת אמונים.
האגודה לזכויות האזרח קראה להתנהלות זאת: "זיהום ההליך השיפוטי".
תלונה חדשה נגד פוזננסקי כץ: הוציאה צו מזויף לבקשת המשטרה
הצו נועד לאתר פיקטיבי שהקימה המשטרה כחלק מחקירת בלוגרית המואשמת בפרסומים פוגעניים נגד שופטים. לפי האגודה לזכויות האזרח, הצו נועד לברר אם חברת וורדפרס מודיעה לבעלי אתרים שבשרתיה על צווים נגדם
https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6892315

ה) סדרי הדין - "תכנית כבקשתך"?
Image may contain: 1 person, text
פתאום שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין (מי שנחזה כמינוי בלתי ראוי של שקד), נחזה כגיבור המחאה נגד שחיתות השופטים. 
וברק-ארז מתגלה כנציגת השחיתות בבתי המשפט...
המצב שנוצר בישראל, בו החוקים המחייבים את השופטים עצמם הם בגדר "המלצה", והשופטים מנהלים את בתי המשפט על פי הנוסחה השקרית והמושחתת של "ירידת הפורמליזם - עליית הערכים" - הוא קדקוד השחיתות בבתי המשפט. משפטנית בכירה תיארה את המצב: "ירידת הפורמליזם - עליית הברדק". 
כי המצב שנוצר אינו סתם "ברדק" אקראי... בברדק הזה יש נהנים קבועים ויש מפסידים קבועים - וזוהי מהות השחיתות...
---
"לקדם צדק ויעילות" - מחלוקת בעליון על הקפדה בפרוצדורה
שטיין בהסכמת מלצר: פרוצדורה אזרחית איננה "תוכנית כבקשתך" ויש להקפיד עליה ברק-ארז: יש המחמירים ויש המקלים, וייתכן שהגישה בעניין זה יכולה להשתנות בהתאם להקשר הדברים
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-410553-00.html

ו) "החשוד השני" במעצרים וחקירות של פעילי מחאה נגד השחיתות השלטונית ע"י יאחב"ל - נזק למצבה על קבר אביו של מנדלבליט - מה היה הבסיס לעילה סבירה?
הנזק למצבה על קבר אביו של מנדלבליט כבר הושווה לשריפת הרייכסטאג... יאחב"ל - יחידת עלית של משטרת ישראל - השקיעה משאבים ניכרים במעצר וחקירה של פעילי מחאה נגד השחיתות בפרשה זאת. המעצר והחקירות נראים כעת כחסרי בסיס. אבל נתניהו ואחרים בתקשורת כבר ניצלו אותם להפריח שוב טענות על בריונות המחאה נגד היועמ"ש... האירוע מעלה שאלות ברורות: * האם לפנינו דוגמה של אי כשירות ביאחב"ל? האם מדובר בפרובוקציה של המשטרה נגד המחאה? * האם נזכה לדעת איך שכנע חוקר יאחב"ל ערן פילו את השופט גיא אבנון (שלום ראשון) שהיתה קיימת בכלל עילה סבירה לפעולות המשטרה? "החשוד השני" הגיש הבוקר בקשה לעיון בתיק צו החיפוש/תפיסה בבית המשפט השלום בראשון. שקיפות בתי המשפט וקיום זכות העיון הם הערובה הבסיסית לאמון הציבור במערכת החוק והמשפט. פסק דין של בג"ץ עצמו מכריז על זכות העיון כ"עקרון יסוד בכל משטר דמוקרטי... חוקתי , על-חוקי..." לעומת זאת, פיברוקים שגרתיים של "חיסיון" ו"דלתיים סגורות", ומניעת זכות העיון בניגוד לחיקוק, כפי שנפוץ בקרב השופטים היום, הם ערובה לאבדן אמון הציבור.
הפוסט השלם: https://human-rights-alert.blogspot.com/2019/01/2019-01-29.html


No comments: