Monday, August 19, 2019

2019-08-19 המחאה נגד מנדלבליט: השופטת רינה הירש דפקה "פוזננסקי" במוצ"ש...

המחאה נגד מנדלבליט: שופטת המעצרים בשלום ראשון, רינה הירש, דפקה "פוזננסקי" במוצ"ש...
במוצ"ש נערך דיון מוזר בשלום ראשון לשלושת העצורים מיום ו' בפ"ת.  המשטרה טענה שהעצורים "הפרו הוראה חוקית", אבל לא הצליחה להסביר מה היתה ה"הפרה של הוראה חוקית".  שופטת המעצרים רינה הירש התנהלה בצורה מוזרה לא פחות: היא פסקה שבפעם הבאה, המשטרה צריכה להראות שהחשודים אכן עברו עבירה כלשהי כשמבקשים צו הרחקה... אבל בינתיים הוציאה צו הרחקה ל-5 ימים על לא מאומה...
מעבר לכך - רק לאחר הדיון גיליתי בראש הפרוטוקול הערה מוזרה. פברוק מצחיק של השופטת רינה הירש --  כאילו אחד, עו"ד אחמד יאסין, הופיע בדיון ואמר משהו על כך שאני "לא משתף פעולה"... בקשה לתיקון והבהרות שהוגשה היום, מבקשת מהשופטת רינה הירש: א) למחוק את ההערה המכפישה. ב) להסביר איך בכלל היא הגיעה לפרוטוקול...
הפברוק המצחיק הזה מתעד שהשופטת רינה הירש היתה בקשר במוצ"ש עם עו"ד אחמד יאסין מחוץ לאולם הדיונים, מחוץ להליך השיפוטי בתיק... התקשורת במעמד צד אחד בין שופטים ועורכי דין היא הפרה חמורה של הזכות להליך ראוי, משפט הוגן ופומבי - זכויות האדם הבסיסיות.  אבל השופטים בישראל עושים מה שבא להם.  וההצגה בעקבות פרשת "המסרונים" של "השופטת המופתעת" פוזננסקי -- כולל שרת המשפטים איילת שקד, הנשיאה חיות, הנציב אליעזר ריבלין ובג"ץ -- היתה לצורכי יח"ץ בלבד.... דבר לא השתנה...  אבל אסתר חיות מנסה למכור לנו שהשופטים הם אלה שמגנים על הזכויות שלנו מול השלטון.  ההפך הוא הנכון! השופטים עומדים בראש הפרות זכויות האדם של תושבי ישראל! כפי שכבר אמרו בעבר: 'היחצ"ן הטוב בעולם לא יעזור לאסתר חיות, כל זמן שהתנהלות השופטים שערורייתית!'

 
תמונות. השופטת המופתעת רונית פוזננסקי, ושופטת המעצרים רינה הירש, שדפקה "פוזננסקי" במוצ"ש בבית המשפט השלום ראשון.
---
תמונה.  הפברוק של השופטת רינה הירש בראש הפרוטוקול של מוצ"ש בשלום ראשון.  עו"ד אחמד יאסין לא הופיע ולא השתתף כלל בדיון במוצ"ש.  הדברים המופיעים בשמו בפרוטוקול הם פברוק בדיוני של השופטת רינה הירש.  מעבר לשיבוש הפרוטוקול, הפברוק גם מתעד שהשופטת רינה הירש עסקה בתקשורת אסורה עם עו"ד אחמד יאסין בקשר לתיק, מחוץ להליך השיפוטי.
___ 

 

----
תל-אביב, 19 לאוגוסט -- במוצ"ש התנהל בבית המשפט השלום ראשון דיון במעצרים של שלושה מפגינים בפ"ת ביום ו'.  המשטרה ביקשה הרחקה מכפר גנים למשך 15 יום, על סמך טענה של "הפרת הוראה חוקית".   אבל במהלך הדיון, המשטרה לא הסבירה מה היתה ה"הפרה של הוראה חוקית". במקרה שלי, המשטרה היתה הזויה במיוחד, כשטענה שעצם "הימצאותי במרחב" היא מחאה אסורה... סוג של תפיסת שיטור הישר מהשטחים...
 השופטת רינה הירש תיארה את המצב האבסורדי הזה בפירוש בסוף ההחלטה בדיון:

המצב בו המשטרה מחזיקה אנשים במעצר בגין "הפרת הוראה חוקית", ומעלה אותם למשפט, אבל אינה מסוגלת להראות בבית המשפט שהתבצעה בכלל "הפרת הוראה חוקית", הוא חמור דיו.  אבל המצב, בו שופטת מבהירה, שגם לאחר שהמשטרה כשלה בהבהרה איפה היתה בכלל "הפרת הוראה חוקית", היא לא תשחרר את "החשודים" ללא תנאים, חמור לא פחות.
בתוך כל זאת, השופטת רינה הירש גם נתפסה בפברוק ותקשורת מחוץ להליך השיפוטי עם עורך דין. בניגוד לפרשת "השופטת המופתעת" פוזננסקי, הפעם התקשורת לא היתה עם התביעה, אלה עם עו"ד אחמד יאסין, שעובד כסנגור ציבורי חיצוני - עו"ד פרטי, שמחפש עבודה, סוג של קבלן משנה. אז עו"ד אחמד יאסין טרח ונסע על לבית המעצר הדרים בשבת, בתקוה שאני אסכים שהוא ייצג אותי. אני לא ביקשתי ממנו לבוא להדרים, ואני גם לא הייתי מעוניין בייצוג. אז עורך דין, שלא הצליח למכור את שירותיו, הולך ומדבר עם השופטת, ומסביר לה, שאני "לא משתף פעולה". 
כלומר, השופטת רינה הירש מדברת עם עורכי הדין על התיק ועל הצדדים שלא באולם הדיונים. זאת עבריינות חמורה, האמא של השחיתות.... בדיוק מה שאסתר חיות הבטיחה שלא יקרה יותר אחרי פרשת "המסרונים" של "השופטת המופתעת" רונית פוזננסקי..
למרות שהפעם התקשורת היתה עם סנגור, שאפילו לא הצליח לקבל עבודה כמייצג, בכל זאת יש פה התנהלות אסורה של שופטת, ובסופו של דבר -  פברוק פרוטוקול והכפשה של חשוד, ללא ידיעתו וללא מתן הזדמנות להגן על עצמו...
בקשה לתיקון הפרוטוקול ולהבהרות הוגשה היום לשופטת רינה הירש בראשון.

בקשה לתיקון פרוטוקול והבהרות לגבי פרוטוקול הדיון במוצ"ש 

בבית המשפט השלום ראשון לציון

מ"י נ אריאל קלס וצרניק (36318-08-19)

המבקש: “החשוד 3” דר’ יוסף צרניק
בעצמו, בלתי מיוצג
ת"ד 33407, תל-אביב.  פקס: 077-3179186
המשיבים: 1. "החשודים 1+2” שי אריאל ועופר קלס
באמצעות בא-כוחם עו"ד דניאל חקלאי
בדוא"ל:  hacklai@l 
2. מדינת ישראל
באמצעות רפ"ק גרגורי פוקס
פקס: 08-9279590, 08-9770164
העתק בקשה זאת גם נשלח מתוך נימוס לידיעת שאינם צדדים בתיק:
1. עו"ד אחמד יאסין
רח' 2480, טייבה,  ahmad4486@ 
2. הסנגוריה הציבורית, מחוז מרכז 
הנרייטה סולד 4 ת"א  LishkatSanegorMerkaz@
3. הסנגוריה הציבורית הארצית
הנרייטה סולד 4 ת"א LishkatSanegorArtzi@ 

בקשות: א) לתיקון הפרוטוקול מיום 17 לאוגוסט, 2017, ב) להבהרות השופטת רינה הירש, ג) להמצאה כדין של החלטת השופטת בעניין בקשות אלה
 אני, החתום מטה, "החשוד מספר 3” בתיק זה, דר’ יוסף צרניק, מגיש בזאת את הבקשות שבנידון.
א) המבקש  דר’ יוסף צרניק
1. אני פועל כמנהל המחקר בעמותה הרשומה Human Rights Alert NGO, העוסקת בניטור מערכת החוק והמשפט בישראל.  עיקר התמחותי הוא בתיעוד וחקירת פברוקים, שיבושים וזיופים של מסמכים חוקיים ומשפטיים. דו"ח עב כרס של העמותה לבדיקה התקופתית של זכויות האדם בישראל ע"י מועצת זכויות האדם של האו"ם (2018) התקבל בכפוף לבדיקת הצוות המקצועי של המועצה, וסוכם בדו"ח הסופי כך:
24. Human Rights Alert NGO מדגיש את ההתדרדרות החמורה ביושרת רשויות החוק והמשפט... הוא מאשר [כך-יצ] שיש לראות את תקפותו ויושרתו של כל מסמך חוקי ומשפטי מישראל כמפוקפקות במקרה הטוב.
2. מאמרים אקדמיים שחיברתי התפרסמו באוסף כנסים בינלאומיים ברחבי העולם בעשור האחרון, ועבודתי זכתה לשבחים מפי מומחים ידועים בארץ ובחו"ל.
3. עבודותי גם צוטטו בספר על "למידה ממוכנת”, כך:
כריית נתונים של כתבים ממשלתיים במיוחד כתבים של מערכת המשפט (כלומר, בתי המשפט, בתי הכלא) – מאפשרת גילוי הפרות שיטתיות של זכויות האדם בקשר עם הנפקתם ופרסומם של כתבים חסרי תוקף או הונאתיים על ידי רשויות ממשלתיות שונות.
ב) בקשה לתיקון פרוטוקול - מחיקת שורות 10-12, עמ’ 1, בעניין עו"ד אחמד יאסין
1. רק לאחר תום הדיון וקבלת העתק הפרוטוקול, גיליתי בעמ’ 1 את השורות 10-12, שבראש הפרוטוקול, האומרות:
2. דברים אלה לא נאמרו בעת שהייתי נוכח באולם הדיונים.  על פי עדים כשירים לעניין זה, דברים אלה לא נאמרו במהלך הדיון כלל. עו"ד אחמד יאסין אינו רשום בפרוטוקול כמי שנכח בדיון, וככל הנראה גם לא נכח כלל באולם הדיונים בעת הדיון.  לפיכך, יש לראות שורות אלה כפבריקציה - דברים שבדתה השופטת רינה הירש מלבה. מן הראוי לראות הכנסת דברים אלה לפרוטוקול כשיבוש כתב בית דין.
3. עו"ד אחמד יאסין אינו צד בתיק ואינו מייצג איש בתיק.  לפיכך, יש לראות את הכנסת שורות אלה לפרוטוקול כשיבוש מהלכי משפט והפרת הזכות להליך ראוי.
4. עו"ד אחמד יאסין, עו"ד פרטי, העובד גם כסנגור חיצוני עבור הסנגוריה הציבורית, מחוז מרכז, הגיע ביום שבת, 17 לאוגוסט, 2019, לבית המעצר הדרים, שם הוחזקתי, שלא על פי בקשתי, וביקש לפגוש אותי. עו"ד אחמד יאסין הציע לי את שירותיו, אך אני סירבתי להיעזר בשירותיו.  לא הייתה לי כל חובה על פי דין להשתמש בשירותיו של עו”ד אחמד יאסין, או כל עו"ד אחר. לפיכך, הדברים הנ"ל, שנכללו בפרוטוקול, ככל שאכן נאמרו ע"י עו"ד אחמד יאסין, גם נחזים על ידי כהכפשת חשוד בהליך פלילי, שיבוש מהלכי משפט, והתנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם "האתיקה המקצועית" של מקצוע עריכת הדין. במלים אחרות – התנהלות בוגדנית של עורך דין שניסיונו למכור את שירותיו נדחה.
לפיכך, מתבקשת השופטת רינה הירש למחוק מהפרוטוקול את השורות 10-12,בעמוד1.
ג) בקשה להבהרות השופטת רינה הירש
1. הופעתן של שורות 10-12 בראש הפרוטוקול מעלה שאלות חמורות: (א) מהיכן הגיע מידע זה לידי השופטת רינה הירש? (ב) מה הבסיס החוקי להחלטתה של השופטת רינה הירש לכלול מידע זה בפרוטוקול כפי שעשתה? (ג) מדוע עשתה השופטת רינה הירש כן ללא ידיעתו של "החשוד 3"? החשש החמור הוא כמובן, שהשופטת רינה הירש ועו"ד אחמד יאסין, סנגור ציבורי חיצוני, ניהלו תקשורת בעניין תיק זה מחוץ להליך השיפוטי. אין ניתן לקרוא להתנהלות זאת אפילו "תקשורת במעמד צד אחד", שכן עו"ד אחמד יאסין אינו צד בתיק כלל. ומה היה פרי אותה התנהלות אסורה? הכנסת השורות המכפישות לפרוטוקול בסתר, ללא ידיעתי, וללא מתן אפשרות להגיב על דברים אלה במהלך הדיון. בקיצור, השופטת רינה הירש ועו"ד יאסין  ערכו וריאציה על מחזה "השופטת המופתעת" רונית פוזננסקי-כ"ץ  (גם היא שופטת מעצרים).
2. מעבר לכך, הדרך שבה השופטת רינה הירש תיעדה התנהלות זאת בפרוטוקול, מעלה חשש חמור לגבי תפיסתה של השופטת רינה הירש ביחס "לאתיקה המקצועית" של השופטים, של הזכות להליך ראוי ושל הזכות למשפט הוגן ופומבי – זכויות יסוד במשפט הבינלאומי, המחייבות גם את שופטי מדינת ישראל.
3. יתרה מכך, יש מקום לחשש חמור, שהסערה הציבורית סביב פרשת "השופטת המופתעת" רונית פוזננסקי-כ"ץ, וכל מעשיהן של שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות סביב הפרשה נפלו על אוזניים ערלות, אם לא נועדו מלכתחילה למטרות יח"ץ בלבד.
4. מעבר לכך, נסיבות אלה מעלות שוב חששות חמורים לגבי התנהלות הסנגוריה הציבורית, כפי שעלו בעבר בפרשת רומן זדורוב, בפרשת רפי רותם, ובפרשת לורי שם-טוב.
לפיכך, מתבקשת השופטת רינה הירש להבהיר ביחס למידע בשורות 10-13 בעמוד 1, בראש הפרוטוקול: (א) מהיכן הגיע מידע זה לידיה? (ב) מה הבסיס החוקי להחלטתה לכלול מידע זה בפרוטוקול כפי שנכלל? (ג) מדוע נעשה הדבר ללא ידיעתו של "החשוד 3"?
ד)  המצאה ראויה כדין של החלטת השופטת בעניין בקשה זאת
השופטת רינה הירש מתבקשת להמציא כדין את החלטותיה בעניין בקשה זאת
על החתום:
היום, 19 לאוגוסט, 2019 _________________ 
דר’ יוסף צרניק - “חשוד 3”
בעצמו, בלתי מיוצג

No comments: