Friday, May 12, 2017

2017-05-12 לוס אנג'לס - שחיתות מערכת המשפט היא בור חסר תחתית, השריף בדרך לכלא (אבל לא השופטים) - ואצלנו???

2017-05-12  לוס אנג'לס - שחיתות מערכת המשפט היא בור חסר תחתית,  השריף בדרך לכלא (אבל לא השופטים) - ואצלנו???
=============
כאן: מזל טוב! השריף הידוע לשמצה לי בקה בדרכו לכלא לאחר שהורשע בעבירות שונות הקשורות לשחיתות בניהול בתי הכלא של מחוז לוס אנג'לס.
ברקע: שחיתות מערכת המשפט בלוס אנג'לס היא כמובן סיפור מהסרטים. בין השאר - לוס אנג'לס היא המרכז העולמי של הסיינטולוגיה - מוקד שחיתות אדיר, והסיינטולוגיה תמכה בשריף המושחת...
אבל כבר דו"ח של ועדת חקירה ממשלתית בשנת 2006 ("ועדת הסרט הכחול" RAMPART REVISITED) הצביע על שחיתות בתי המשפט כמוקד השחיתות. שני דקנים של בתי ספר למשפטים כתבו לחוד אותו דבר: ארווין צ'מרינסקי (אותו היה לי הכבוד להכיר) מהאוניברסיטה של קליפורניה, ודייווויד ברצ'אם מלויולה. אבל השופטים הם כמובן מעל לחוק.
הקשר שלי לעניין היה כפול:
א) לגבי עו"ד ריצ'רד פיין - אז בן 70, תובע פדרלי בעברו ועו"ד ידוע, חשף שהשופטים בלוס אנג'לס לקחו שוחד (600 שופטים, 50,000 דולר לשופט לשנה במשך 10 שנים - זה בערך 3 מיליארד דולר!). אז לי בקה תפס אותו והחזיק אותו שנה וחצי במאסר מבודד על סמך צו מאסר מפוברק (דומה להפליא לסיפור שוקי משעול). הייתי בין הפעילים לשחרורו - סיפור די מפחיד. לעסוק שם בדבר כזה זאת סכנת חיים. עד היום הוא שולח לי ברכות לראש השנה.
ב) אח"כ ישבתי אצל לי בקה קצת בעצמי בכלא TWIN TOWERS JAILL הידוע לשמצה. במוצ"ש, האסירים (רובם חברי כנופיות שחורים ולטינוס - אבל איתם תמיד הסתדרתי יפה) החליטו משום מה שהם רוצים שאני אטיף להם לנצרות ביום ראשון בבוקר. הסברתי להם שגדלתי כיהודי... בסוף סגרנו עניין בלחיצת יד - שאם אטיף כמו שצריך, יעזרו לי לצאת. הטפתי ביום א' בבוקר, ללא כל ספר, עט או נייר. נושא ההטפה - הפתיחה לבשורה על פי יוחנן והפתיחה לספר בראשית, חיי ישו, החיים שלהם, ולקינוח - "מעשה מחכם ותם". ביום א' אחה"צ כבר הייתי בחוץ... וכאן בארץ אומרים בלי בושה שאני "חופר"... 
=ואצלנו???=
בדיוק אותו הדבר!
א) נציבת שירות בתי הסוהר עפרה קלינגר:
 * מחזיקה את רומן זדורוב במאסר ללא צו מאסר (אבל המושחתים האמיתיים הם השופטים ממחוזי נצרת יצחק כהן, אסתר הלמן, המנוח חיים גלפז, ואברהם אברהם - יחד עם שופטי בית המשפט העליון יורם דנציגר, יצחק עמית, וצבי זילברטל),
* הולכת להכניס את שוקי משעול לכלא ללא צו מאסר (אבל המושחת האמיתי הוא שופט בית המשפט העליון אורי שוהם).
ב) החוקר לוריא, משטרת ת"א, מחלקת הונאות, החזיק את מוטי לייבל 100 ימים במתקן כליאה בלתי חוקי במרתפי מטה משטרת ת"א ברחוב סלמה בתנאים שייחשבו ללא ספק לעינויים, ושנועדו לסחוט ממנו הודאה... (אבל שופט המעצרים עלאא מסארווה, שאמנם עשה תרגיל יפה בעניין, לא העיז לפתוח את הפה - למרות שתפקידו לפקח על עניינים אלה).
____
 אצלנו דקני בתי הספר למשפטים לא פותחים את הפה. מוטה קרמניצר ובועז סנג'רו היו היחידים שפתחו את הפה ממש בסיפור רומן זדורוב - ועל כך ייזכרו לטובה!
Former Sheriff Lee Baca has been ordered to serve three years in prison.
PATCH.COM

No comments: